مذهبی

آیت الله محمد محدثی که بود + زندگینامه

آیت الله محمد محدثی، امام جمعه سابق تایباد دار فانی را وداع گفت. حجت الاسلام والمسلمین مرتضی محدثی امروز سه شنبه در گفت و گو با خبرگزاری حوزه در مشهد با اعلام این خبر گفت: آیت الله محمد محدثی، امام جمعه سابق تایباد دیشب در سن ۸۷ سالگی بر اثر کهولت سن در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد درگذشت.

فرزند آیت الله محمد محدثی گفت: آن مرحوم متولد سال ۱۳۱۳ در روستای ابدال‌آباد تربت‌جام بود که مدت نیم قرن در تایباد حضور یافت و مشغول فعالیت‌های دینی و تقریبی شد.

مدیر حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) تایباد افزود: این مدرسه توسط آیت الله محمد محدثی در سال ۱۳۶۳ تأسیس و به عنوان “اسوه وحدت” در تایباد شناخته شد.
وی افزود: آیت الله محدثی در دوران پهلوی، محور مبارزه علیه رژیم ستمشاهی بود و مسجد صاحب الزمان (عج) در شهر تایباد به عنوان محل اقامه نماز، سنگر مبارزان و انقلابیون محسوب می‌شد.

حجت الاسلام والمسلمین محدثی ادامه داد: از جمله اقدامات آن مرحوم در تایباد اقامه اولین نماز جمعه، ساخت حوزه علمیه امام صادق (ع)، ساخت مسجد جامع امام جعفر صادق (ع)، ساخت دفتر ستاد نماز جمعه، تربیت و اعزام طلاب به مناطق مختلف برای تبلیغ و ساخت حوزه علمیه بانوان فاطمه زهرا (س) می‌باشد.

وی بیان کرد: امام جمعه سابق تایباد در سن ۱۵ سالگی وارد حوزه علمیه نجف اشرف شد و در کلاس‌های درس علمایی همچون سیدمحمود شاهرودی، سیدجمال‌الدین گلپایگانی و علامه امینی حضور داشت و در دوره کوتاه یک سال و پنج ماه در نجف به دست آیت الله سیدمحمود شاهرودی به لباس روحانیت ملبس شد و به مشهد بازگشت.
فرزند این عالم، بیان کرد: وی در حوزه علمیه مشهد با محمدرضا شفیعی کدکنی و محمدرضا حکیمی هم‌شاگرد بود و در جلسات مسجد کرامت که با حضور رهبر معظم انقلاب برگزار می‌شد شرکت می‌کرد.

لازم به ذکر است، پیکر این عالم ربانی روز پنجشنبه همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در شهر تایباد تشییع و خاکسپاری می‌شود.

منبع : حوزه

3.5/5 - (8 رای)

لینک کوتاه این مطلب: https://ommatpress.ir/?p=8888

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی الفاظ رکیک، ناسزا و تهمت باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

از گذاشتن لینک گروه یا کانال جدا خودداری نمایید.

دکمه بازگشت به بالا