یادداشت

الگو های رایج در جامعه

در خیابان که راه می روم رنگ ها و طرح های لباس ها به هم گره خورده است و هرکس با هر طرح و رنگ و نقشی که می گویند مد است به تن دارد و این رنگ های چشم نواز خبر از تغییر سریع و رقابت در مد می دهد.

این کلمه دو حرفی با همه افراد جامعه از هر طبقه ای با هر مذهب و دینی و هر نوع ادبیات و اقتصادی سر و کار دارد. پدیده ای که با بشر همراه بوده است و خواهد بود.

فاکتور مشخص در دنیای مد تغییر به سرعت برق است و ما با ایده ها و سلیقه های جدید از لبا س و ساعت و کیف و … مورد هجوم قرار می گیریم.اما قشرجوان ما بیشتر درگیر مد و به روز بودن هستند و با این پدیده همسو و همراه هستند و پا به پای آن حرکت می کنند. با گسترش وسایل ارتباط جمعی تنها با یک کلیک می توان عرصه مد و فشن را پیمود.

این صنعت جذاب و پیچیده و ناپایدار که گاهی ممکن است روند جهانی داشته باشد دارای دوره زمانی کوتاه و سریع فراموش می شود و الگو نوینی جایگزین آن می شود. در این صنعت پر زرق و برق و رنگی رنگی تقاضا برای تغییر رو به افزایش است و معمولا به صورت فصلی و در برخی برندها هفتگی تغییر می کند.

مد از یکنواختی پیشگیری کرده  و بیشترین تاثیرات را هم سن و سالان  روی هم دارند و افراد بر این باورند که با رشد صنعت باید به ظواهر هم توجه کرد پس برای رقابت باید اروپایی شد و در حال حاضر الگو های رایج در جامعه برگرفته از برند ها و الگوهای غربی است. در موازین شرعی ما و به روز شدن رفتار ناپسندی نیست اما خارج از حد خود باعث تضاد با ارزش های جامعه و بحران هویت می شود.

 

لینک کوتاه این مطلب: https://ommatpress.ir/?p=9495

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی الفاظ رکیک، ناسزا و تهمت باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

از گذاشتن لینک گروه یا کانال جدا خودداری نمایید.

دکمه بازگشت به بالا