جهان اسلامویژه

مردم سودان خواستار بازگشت دولت قانونی و پایان حکومت نظامیان هستند

در این مطلب از پایگاه خبری امت پرس ، توضیحاتی درباره  دولت قانونی و پایان حکومت نظامیان مردم سودان خواهیم داشت! با ما همراه باشید.

هیأت عالی‌رتبه صهیونیستی که امروز وارد سودان شده بود، با رئیس شورای نظامی و فرمانده ارتش این کشور دیدار کرد.

 هیأت عالی‌رتبه صهیونیستی امروز پس از توقفی کوتاه در مصر وارد سودان شد و با «عبدالفتاح البرهان» به عنوان حاکم نظامی این کشور و شماری از مقامات نظامی دیدار کرد.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، شبکه «کان» اسرائیل گزارش داد که یک هواپیمای اسرائیلی حامل یک هیأت عالی‌رتبه امروز در فرودگاه خارطوم به زمین نشست.

سفر هیأت رژیم صهیونیستی به خارطوم در حالی است که اعتراضات مردمی به اقدامات «عبدالفتاح البرهان» فرمانده ارتش و رئیس شورای نظامی سودان مبنی بر بازداشت شماری از مسئولان این کشور همچنان ادامه دارد.

در همین ارتباط گروه سیاسی «آزادی و تغییر» به نافرمانی گسترده مدنی دعوت کرده و از سوی دیگر اعتراضات روز دوشنبه در خارطوم همچون روزهای دیگر به کشتار ختم شد و به گفته کمیته پزشکان سودان حداقل هفت نفر با شلیک گلوله کشته شدند. مردم سودان خواستار بازگشت دولت قانونی و پایان حکومت نظامیان هستند.

عبدالفتاح البرهان ۲۵ اکتبر سال گذشته با بازداشت «عبدالله حمدوک» نخست وزیر سودان و شماری از مسئولان، مانع انتقال قدرت به غیرنظامیان شد و از آن زمان تاکنون فعالان سودانی درخواست حکومت مدنی و دموکراتیک را شدت بخشیده‌اند.

رژیم صهیونیستی و شورای نظامی سودان به سرکردگی عبدالفتاح البرهان از زمان امضای توافقات موسوم به «ابراهیم» در منطقه، تلاش دارند خارطوم و تل آویو را به سمت سازش پیش ببرند که این مسأله با مخالفت و اعتراض دولت انتقالی به نخست‌وزیر عبدالله حمدوک مواجه شد و شاید بتوان یکی از دلایل کودتا علیه وی در ۲۵ اکتبر سال گذشته را مخالفتش با سازش دانست. رخدادی که سودان را در ماههای گذشته وارد آشوب و درگیری میان معترضان و نیورهای امنیتی کرده است.

منبع : فارس

امتیاز به این مطلب post

لینک کوتاه این مطلب: https://ommatpress.ir/?p=10011

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی الفاظ رکیک، ناسزا و تهمت باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

از گذاشتن لینک گروه یا کانال جدا خودداری نمایید.

دکمه بازگشت به بالا