اقتصادیویژه

بهای هر گیگ ۴۰ هزار تومان شدنی است؟

بر اساس مصوبه سال ۱۳۹۵ تعرفه اینترنت هر یک گیگ برای سیم کارت دائمی بین ۳ تا ۴۰ هزار تومان است. حالا ظاهرا اپراتورها این اجازه را دارند، در این محدوده به راحتی بسته اینترنتی تعریف کنند.

به گزارش امت پرس، در طی یک هفته اخیر حذف بسته‌های محبوب اینترنتی و افزایش قیمت اینترنت در اپراتورهای همراه، منجر به اعتراض‌های بسیاری از مردم در فضای مجازی شد. اما به نظر می‌رسد که اپراتورها خواهان افزایش قیمت اینترنت تا سقف تعرفه مصوب هستند.

طبق این مصوبه، سقف تعرفه هر یک گیگابایت برای سیم‌کارت‌های دائمی ۴۰ هزار تومان و برای سیم‌کارت‌های اعتباری ۶۰ هزار تومان است. البته به گفته وزیر ارتباطات افزایش فعلی تعرفه‌ها تنها در چارچوب مصوبه قدیمی کمیسیون تنظیم مقررات رخ داده است.

اپراتورها مقصر نیستند!

سلجوقی، عضو سابق سازمان اطلاعات و فناوری کشور، در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز درباره افزایش قیمت‌ اینترنت می‌گوید: عواملی زیادی بر روی قیمت‌ها تاثیرگذارند. به عنوان مثال تحریم‌ها قطعا در قیمت اینترنت موثر هستند و نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

او افزایش قیمت بهای اینترنت منطقی می‌داند و می‌گوید:  از نظر من تمامی زیرساخت‌ها چه زیرساخت‌هایی خصوصی و چه دولتی تمام زیرساخت‌های اینترنتی کشور دارای مشککلات فنی هستند. طبیعتا زمانی که اپراتورها از لحاظ فنی مشکل دارند، برای ایجاد یک رابطه یکپارچه و حل مشکلات در سیستم اقتصادیشان، مجبور می‌شوند که با دیگر بخش‌های اقتصاد کشور خود را منطبق کنند.

سلجوقی در این باره توضیح می‌دهد: زمانی که وزارت کار اقدام به افزایش ۵۷ درصدی حقوق میکند، طبعات این افزایش در همه بخش‌ها نیز دیده می‌شود. در نهایت اپراتورها به دو صورت میتوانند عمل کنند، یکی تعدیل نیروی کار که خلاف قوانین کار است و دیگری افزایش قیمت خدمات و‌ کالا. در این زمان با افزایش هزینه‌ها دیگر کسی نمی‌پرسد آیا کیفیت خدمات و کالا افزایش می‌یابد؟

امتیاز به این مطلب post

لینک کوتاه این مطلب: https://ommatpress.ir/?p=14348

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی الفاظ رکیک، ناسزا و تهمت باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

از گذاشتن لینک گروه یا کانال جدا خودداری نمایید.

دکمه بازگشت به بالا