اقتصادی

تاریخچه برند سحرخیز + داستان تاسیس شرکت کشاورزی و تولیدی زعفران

در این مطلب ازپایگاه خبری امت پرس ، توضیحاتی درباره تاریخچه و فعالیت های برند زعفران سحرخیز خواهیم داشت! با ما همراه باشید. برند زعفران سحرخیز به عنوان یک برند خانوادگی در سال ۱۳۱۱ شمسی توسط مرحوم حاج محمد سحرخیز پایه گذاری شد.

زعفران
زعفران

در سال ۱۳۸۱ شمسی، شرکت کشاورزی و تولیدی زعفران سحرخیز راه اندازی شد (تا سال ۱۳۴۲ شمسی، فعالیت سحرخیز در قالب فروشگاه‌‌‌‌‌‌ های زعفران سحرخیز ادامه داشت)! در این سال، نیروی انسانی این شرکت از ۱۰ نفر به ۱۰۰ نفر افزایش پیدا کرد! همچنین سبد کالاهای عرضه شده ی این برند از زعفران و خشکبار به شش قلم کالای جدید متشکل از چای زعفرانی، محصولات پودری زعفرانی و… افزایش پیدا کرد. در این سال، صادرات زعفران و چای زعفرانی به به سراسر دنیا (پنج قاره جهان) آغاز  شد!

زعفران
زعفران

سال ۱۳۸۴ شمسی مصادف بود با بهره برداری از فاز ۱ طرح توسعه مجتمع کشاورزی و تولیدی زعفران سحرخیز واقع در شهرک صنعتی توس. در همین سال این برند به عنوان واحد نمونه منتخب از سوی مدیریت نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو مشهد انتخاب شد!  در سال ۱۳۸۶ شمسی، شعبه‌ ای از نمایندگی‌ های فروش زعفران سحرخیز در تهران آغاز به کار کرد… در همین سال، برند سحرخیر توانست به عنوان واحد منتخب اولین جشنواره علوم و صنایع غذایی کشور (جایزه پرفسور هدایت) نیز شناخته شود.

 

در سال ۱۳۸۹ شمسی، شرکت پخش سراسری بینالود پارسیان به عنوان پخش کننده انحصاری محصولات سحرخیز در ایران (تخصصی‌ ترین شرکت پخش محصولات سحرخیز) آغاز به کرد! در همین سال، شرکت سحرخیز به عنوان واحد نمونه صنعتی از سوی سوی سازمان صنعت و معدن و تجارت شناخته شد.

 

در سال ۱۳۹۱ شمسی و در اتفاقی بزرگ و ارزشمند، دفتر برند سحرخیر در کشور اسپانیا شروع به کار کرد (ثبت برند بین المللی در اسپانیا! سال ۱۳۹۱ شمسی سال بسیار موفقی برای برند سحرخیز بود؛ زیرا این شرکت تولید مواد غذایی توانست به عنوان محبوب ترین برند خانواده زعفران و ادویه توسط مصرف کننده و همچنین واحد نمونه استان تهران شناخته شود! در سال ۱۳۹۲ شمسی، سحرخیز از بزرگ‌ ترین و پیشرفته‌ ترین مجتمع تولیدی نبات در ایران با نام پانیذ شهد بینالود بهره‌ برداری کرد. در همان سال ، این برند به عنوان واحد نمونه استاندارد از طرف موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران انتخاب شد!

 

در سال ۱۳۹۳ شمسی و در ادامه موفقیت های این برند ایرانی، سحرخیر توانست جایزه برند برتر را دریافت نماید! همچنین به عنوان یکی از یکصد برند برتر ایران شناخته شود. در سال ۱۳۹۳ شمسی، برند سحرخیز موفق به دریافت لوح سپاس برای ارتقای سطح سلامت جامعه از دانشگاه علوم پزشکی مشهد شد… سبد محصولات این برند متشکل از زعفران، نبات و شیرینی‌ جات، چای و دمنوش، ادویه، خشکبار و همچنین پودری‌ جات می باشد.

سحرخیز در سال ۱۳۹۴ شمسی، تعداد فروشگاه های خود را از ۴ فروشگاه به ۱۰ فروشگاه در شهر مشهد توسعه داد! در سال ۱۳۹۵ شمسی، شرکت سحرخیز بین الملل در کشور کانادا افتتاح و آغاز به کار نمود. سحرخیز در کشور ایران، علاوه بر مشهد در یزد، ساری، کرج، رشت، قم، شیراز، اهواز، تبریز، اصفهان و همچنین تهران شعبه دارد.

زعفران
زعفران

در سال 1396 شمسی، شرکت کشت و صنعت قهستان توسط این برند راه اندازی شد! سال 1396 شمسی نیز سال موفق و پرباری برای این برند به شمار می آید… زیرا در این سال سحرخیز توانست جایزه کیفیت طعم برتر از موسسه iTQi ، گواهی ارگانیک از CERES آلمان (به سبب کشت زعفران ارگانیک) و همچنین سیب سلامت (از مرکز ملی گیاهان منتخب پیشرو فرآوری صادرات ، کنفرانس کارآفرینان استقامت ملی و توسعه پایدار گواهی حلال نشان ایمنی و سلامت) را دریافت نماید.

 

در سال ۱۳۹۸ شمسی، مرکز جامع علمی کاربردی گروه کشاورزی تولیدی سحرخیز افتتاح شد! همچنین دبیرخانه حمایت از استارت آپ های حوزه زعفران نیز کار خود را آغاز کرد (در سال ۱۳۹۵ شمسی، اولین رویداد شتابدهی و استارت آپی صنعت زعفران توسط مرکز علمی کاربردی سحرخیز برگزار شد). در سال ۱۳۹۹ شمسی نیز صندوق کالای کشاورزی بورس زعفران راه اندازی شد… در ادامه موفقیت های این برند، تفاهم نامه همکاری بین مرکز علمی کاربردی سحرخیز و سازمان نظام مهندسی کشاورزی خراسان رضوی منعقد شد.

 

در سال ۱۴۰۰ شمسی، برند سحرخیز با قدمتی بیش از ۸۰ سال موفق به اخذ گواهی قدمت یونسکو (دریافت گواهی قدمت و ثبت در خاطرات جمعی از کمیسیون ملی یونسکو ایران) گردید. درباره گواهی قدمت و ثبت در خاطرات جمعی یونسکو بد نیست بدانید این سند بر اساس بررسی‌ های میدانی و ارزیابی‌ های مستمر از مستندات و داشته‌ های تاریخی از طرف کمیسیون ملی یونسکو بعد از انتخاب و انجام مراحل متعدد بررسی و اعتبارسنجی‌ های سخت‌ گیرانه به معدودی از برندها اعطا می‌ شود. توجه داشته باشید این گواهی در هر صنعت فقط به یک مجموعه که معتبرترین و شایسته‌ ترین برند در آن صنعت باشد، تعلق می‌ گیرد…

زعفران
زعفران

در حال حاضر برای حدود ۵۰۰ نفر اشتغال به طور مستقیم ایجاد شده است. جالب است بدانید تمام چرخه‌ ی تولید تا توزیع در مجموعه سحرخیز انجام‌ می‌ شود و این برند محصولاتی شامل زعفران، نبات، زرشک، خشکبار، ادویه، عرقیات، چای و دمنوش، و همچنین بسته‌ های هدایای ویژه را در سبد محصولاتی خود عرضه می‌ کند.

لینک کوتاه این مطلب: https://ommatpress.ir/?p=5264

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی الفاظ رکیک، ناسزا و تهمت باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

از گذاشتن لینک گروه یا کانال جدا خودداری نمایید.

دکمه بازگشت به بالا