اقتصادی

تاریخچه برند مادیران +داستان تاسیس شرکت صنایع ماشین های اداری ایران

در این مطلب از پایگاه خبری امت پرس ، توضیحاتی درباره تاریخچه و فعالیت های برند مادیران یا صنایع ماشین های اداری ایران خواهیم داشت! با ما همراه باشید. شرکت صنایع ماشین های اداری ایران یا مادیران به عنوان بزرگ ترین شرکت فعال در زمینه تولید، فروش و همچنین خدمات پس از فروش تلویزیون، مانیتور، تبلت، گیرنده دیجیتال، دوربین، تلفن همراه، دستگاه های اداری، رایانه‌ ای و بانکی و همچنین لوازم خانگی با نام اولیه ی شرکت امیری و شرکا و توسط محمود امیری در سال ۱۳۴۳ شمسی پایه گذاری شد.

مادایران
مادیران

یک سال پس از تاسیس شرکت امیری و شرکا، این مجموعه توانست نمایندگی انحصاری برند اولیوتی و همچنین ماشین حساب‌ های الکترونیکی شارپ به عنوان بهترین ماشین حساب‌ های الکترونیکی پیشرفته در دنیا را دریافت نماید! علاوه بر این، شرکت امیری و شرکا نمایندگی انحصاری دستگاه‌ های سکه و پول شمار بانکی De La Rue را نیز دریافت کرد.

در سال ۱۳۵۵ شمسی، شرکت امیری و شرکا امتیاز انحصاری ماشین‌ های تحریر Hermes را دریافت کرد! جالب است بدانید پس از این اتفاق بود که اولین روش حروفچینی فارسی با ماشین‌ های تحریر Hermes در ایران ابداع شد…

مادیران
مادیران

در سال ۱۳۵۶ شمسی، شرکت صنایع ماشین های اداری ایران (با نام سابق شرکت امیری و شرکا) اولین کامپیوترهای Nixdorf و CTM را وارد سیستم بانکی ایران کرد. این برند در ادامه و در سال ۱۳۶۳ شمسی توانست اولین کامپیوترهای خانگی شرکت الکترونیکی آمریکایی کمودور اینترنشنال (مستقر در وست چستر، پنسیلوانیا) به عنوان یک شرکت پیشگام در صنعت رایانه های شخصی را وارد بازار ایران نماید! شرکت کمودور با اعطای نمایندگی توانست ۱۰۰٪ سهم بازار ایران را به خود اختصاص دهد.

در سال ۱۳۷۳ شمسی بود که مرکز ماشین های اداری ایران تصمیم گرفت وارد عرصه تولید شود… این برند ایرانی پس از نهایی شدن توافقاتی با شرکت ال جی الکترونیک، خط تولید اولین مانیتورهای CRT ال جی را در کارخانه خود واقع در شهر صنعتی هشتگرد راه اندازی کرد!

مادیران
مادیران

در سال ۱۳۷۴ شمسی و در اتفاقی جالب توجه و ارزشمند، شرکت صنایع ماشین های اداری ایران توانست خط مونتاژ چاپگرهای Epson و Seikosha را افتتاح نماید! در سال ۱۳۸۵ شمسی، برند مادیران با راه اندازی خط تولید تلویزیون‌ های ایکس ویژن (X.Vision) وارد بازار تجهیزات صوتی و تصویری ایران شد.

برند مادیران از جمله برندهای ایرانی بسیار پرتلاش و موفق به شمار می آید! این برند الکترونیکی هیچ گاه دست از کوشش و ممارست برنداشت… در سال ۱۳۸۶ شمسی که مادیران تولید انبوه گوشی‌ های تلفن همراه را تحت لیسانس LG Electronics آغاز کرد…

برند مادیران در سال ۱۳۸۷ شمسی، با دومین برند خود یعنی برند میوا وارد بازار تجهیزات جانبی کامپیوتر در ایران شد. جالب است بدانید تنها دو ماه پس از راه اندازی برند میوا، این برند توانست ۱۵ درصد از سهم بازار تجهیزات جانبی کامپیوتر در ایران را به خود اختصاص دهد!

برند مادیران صنایع بسیاری را از لوازم خانگی گرفته تا صنایع پلاستیک و… را شامل می شود. شرکت صنایع ماشین های اداری ایران در سال ۱۳۸۸ شمسی، کارخانه تزریق پلاستیک خود را مجهز به جدیدترین روبات‌ها و سیستم‌های پیشرفته در منطقه هشتگرد و در فضایی ۷۳۰۰۰ مترمربعی احداث کرد! در ادامه و در سال ۱۳۹۰ شمسی، مادیران شرکت کیمیاسبز را تاسیس کرد! عمده فعالیت شرکت کیمیاسبز، تولید کیسه‌ های پلاستیکی تخریب پذیر بر پایه گیاهی یعنی نشاسته ذرت بود.

مادیران
مادیران

برند مادیران در حوزه سرمایه‌ گذاری ساختمانی نیز فعالیت دارد! در سال ۱۳۹۲ شمسی مادیران و گروه سرمایه‌ گذاری سیمرغ، شرکت ساشا را با هدف فعالیت در بخش مسکن پایه گذاری کردند.

شرکت صنایع ماشین های اداری ایران در حال حاضر محصولاتی همچون یخچال فریزر و لباسشویی با برند X.Vision و TCL و با گارانتی مادیران را به بازار مصرف عرضه می کند. از دیگر محصولات این برند می توان به تلویزیون LED، اسپیکر، کیبورد، ماوس، فکس و… اشاره کرد.

در این بین، لازم به بیان است مادیران دارای تعدادی شرکت زیرمجموعه نیز می باشد؛ از جمله این شرکت ها می توان شرکت مدیریت ساختمانی (ماد بی ام اس)، شرکت سرمایه گذاری ساختمانی مادیران، شرکت فروشگاه های زنجیره ای مادیران و همچنین شرکت هایی در کشورهای چین و امارات اشاره کرد.

برند مادیران در حال حاضر دارای دو کارخانه صنایع پلاستیک و صنایع الکترونیک در شهرک صنعتی هشتگرد واقع در ۸۰ کیلومتری تهران و همچنین یک کارخانه لوازم خانگی در منطقه ویژه اقتصادی پیام در فضایی بالغ بر ۷۰۰۰۰ مترمربع می باشد.

بد نیست بدانید در سال ۱۳۹۷ شمسی، شرکت مادیران با نماد مادیرا در فرابورس عرضه شد.

در سال ۱۳۹۲ شمسی، برند مادیران به عنوان یکی از شرکت‌ های خصوصی و پیشرو ایرانی در زمینه تجهیزات الکترونیک و همچنین راهکار‌های نوین تجاری در دهمین جشنواره ملی قهرمانان صنعت ایران به عنوان یکی از ۱۰۰ برند برتر ایران شناخته شد… براساس اطلاعات منتشر شده، درآمد برند مادیران با حدود ۲۵۰۰ کارمند در ماه مارس سال ۲۰۲۱ میلادی چیزی در حدود ۱۰۳ میلیون دلار بوده است.

لینک کوتاه این مطلب: https://ommatpress.ir/?p=5788

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی الفاظ رکیک، ناسزا و تهمت باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

از گذاشتن لینک گروه یا کانال جدا خودداری نمایید.

دکمه بازگشت به بالا