اجتماعی

زمان دقیق واریز یارانه معیشتی و یارانه نقدی آذر 1400

به گزارش پایگاه خبری امت پرس، همچنین هجدهمین قسط از وام های یک میلیونی کرونا که از چندی پیش پرداخت آن در دستور کار قرار گرفت نیز از حساب دریافت کنندگان کسر خواهد شد. گفتنی است؛ مقرر شده هر ماه مبلغ ۳۵ هزار و ۱۰۰ تومان از سرجمع یارانه هر خانوار کسر شود و مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات نیز ۳۰ ماه در نظر گرفته شده است.

مبلغ یارانه ‌های نقدی همان طور که در ابتدای اجرای قانون هدفمندی یارانه ‌ها یعنی آذر ماه سال ۱۳۸۹ شمسی، مبلغ ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است تاکنون نیز تغییری نکرده است و برای سال ۱۴۰۰ شمسی نیز به همین روال پرداخت خواهد شد.

مبلغ پرداختی بابت طرح حمایتی معیشتی دولت که قرار است به حساب خانوارها واریز شود به حساب سرپرستان خانوار و همان حسابی خواهد بود که ماهانه یارانه به آن واریز می‌ شود ؛ البته با این تفاوت که مبلغ پرداختی ارتباطی با یارانه نقدی هر ماه ندارد و همچنین واریز یارانه نقدی و کمک حمایتی همزمان نخواهد بود.

طبق اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها حدود ۷۸ میلیون نفر یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی دریافت می‌کنند.

حدود ۲۱ میلیون خانوار در بهار سال ۹۹ مرحله اول وام یک میلیون تومانی کرونا را دریافت کردند. اقساط این وام نیز از یارانه نقدی خانوارها کسر می‌شود. هفدهمین قسط این وام نیز از یارانه آبان برداشت می‌شود.

زمان واریز یارانه معیشتی آذر ۱۴۰۰

کمک معیشتی از محل مابه التفاوت افزایش قیمت بنزین، ساعت ٢۴ روز چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ به حساب مشمولان واریز می شود. از آبان سال گذشته با تغییر قیمت بنزین، تصمیم به پرداخت مبلغ نقدی از محل درآمد ناشی از افزایش قیت این سوخت شد، بر این اساس پیش بینی شد حدود ۶۰ میلیون نفر (حدود ۱۹ میلیون خانوار) از جمعیت ۷۸ میلیون نفری  یارانه بگیر در لیست پرداخت قرار بگیرند که در ابتدا با گزینش کمتر از ۱۸ میلیون خانوار آغاز شد.

مبلغ پرداختی بابت کمک معیشتی  برای خانواده های یک نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار، سه نفره ۱۳۸ هزار، چهار نفره ۱۷۲ هزار و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان است.

در طرح کمک معیشتی ماهانه (یارانه بنزین) به طور متوسط ۲۵۰۰ میلیارد تومان هزینه می شود که در سال به حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان می رسد.

یارانه ای که ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود بیست و پنجمین مرحله از کمک های معیشتی است.

یارانه جدید کی واریز می شود؟

دولت وعده خبر خوب در آذر ماه داده که یکی از سناریوها یارانه جدید ۱۱۰ هزار تومان است. از سوی دیگر رئیس جمهور از اعطای کارت اعتباری ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومانی برای پنج دهک اول جامعه خبر داده که طبق گفته رئیسی باید در آذر ماه پرداخت شود اما پس از گذشت حدود ۱۰ روز هنوز جزئیات جدیدی از سوی دولت منتشر نشده است.

به تازگی نیز یکی از نمایندگان مجلس به تجارت‌نیوز گفته که دولت طرحی را به مجلس برده که براساس آن قرار است ۲۷ هزار میلیارد تومان یارانه جدید پرداخت شود. از آنجایی که احتمالا این بودجه برای یک سال است، بودجه یارانه پرداختی هر ماه دو هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

اگر قرار باشد مبلغ یارانه پرداختی به هر فرد ۱۱۰ هزار تومان باشد این بودجه برای حدود ۲۰ میلیون نفر است، یعنی کمتر از سه دهک. اما بعید به نظر می‌رسد که هدف دولت پرداخت یارانه فقط به ۲۰ میلیون نفر باشد و احتمالا این بودجه تا حداقل برای چهار دهک اول افزایش می‌دهد، یعنی حدود ۳۴ میلیون نفر.

اگر یک خانواده در دهک‌های چهارم و پنجم باشد، وضعیت یارانه‌هایی که از آذر دریافت می‌کنند به شرح زیر است:

یارانه نقدی: ۲۲۷ هزار تومان(زمان پرداخت ۱۰ آذر)

یارانه معیشتی بنزین: ۲۰۵ هزار تومان(زمان پرداخت ۲۰ آذر)

یارانه جدید: ۷۵۰ هزار تومان(زمان پرداخت احتمالا آخر آذر)

امتیاز به این مطلب post

لینک کوتاه این مطلب: https://ommatpress.ir/?p=1922

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی الفاظ رکیک، ناسزا و تهمت باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

از گذاشتن لینک گروه یا کانال جدا خودداری نمایید.

دکمه بازگشت به بالا