مناسبت های مذهبیمذهبی

تاریخ روز اول ماه شعبان در تقویم سال 1400

ماه شعبان از ماه های زیبای قمری می باشد که اعیاد بسیاری در آن وجود دارد ، مسلمانان به همین علت ماه شعبان را نیکو می دارند و اغلب جشن ها و مراسمات شادی خود را در این روز برگزار می نمایند ، در اینجا علاوه بر تاریخ اول ماه شعبان در تقویم امسال ، اعمال سفارش در این روز را عنوان خواهیم کرد :

تاریخ روز اول ماه شعبان در تقویم امسال :

روز جمعه 13 ماه اسفند سال 1400 هجری شمسی

روز 1 ماه شعبان سال 1443 هجری قمری

روز 4 ماه مارس 2022 میلادی

تاریخ روز اول ماه شعبان در تقویم 1400

اعمال روز اول ماه شعبان

روز اول ماه شعبان روزه اش فضیلت بسیار دارد و از حضرت صادق علیه السلام روایت است که هر که روزه بگیرد روز اوّل شعبان را، بهشت بر او واجب شود البته و سید بن طاوس ثواب بسیارى نقل کرده از حضرت رسول صَلَّى اللَّهِ عَلِیهِ وَ اله براى کسى که سه روز اوّل این ماه را روزه دارد و در شب‌هاى آن‌ها دو رکعت نماز به جای بیاورد در هر رکعت حمد یک مرتبه و توحید یازده مرتبه .

شیخ از صفوان جمال روایت کرده که گفت : حضرت صادق علیه السلام به من فرمود کسانى را که در اطراف تو هستند را بر روزه گرفتن در ماه شعبان ترغیب کن. گفتم فدایت شوم مگر در فضیلت آن چیزى هست؟ فرمود بله همانا که رسول خدا صلى الله علیه و آله هر گاه هلال ماه شعبان را مى‌دید به مُنادیى امر مى‌فرمود که در مدینه ندا مى‌کرد: اى اهل مدینه من رسولم از جانب رسول خدا صلى الله علیه و آله به سوى شما. ایشان مى‌فرماید آگاه باشید همانا شعبان ماه من است پس خدا رحمت کند کسى را که یارى کند مرا بر ماه من یعنى روزه در آن ماه روزه بگیرد.

سپس از حضرت صادق علیه السلام و ایشان از امیرالمؤمنین علیه السلام نقل کرد که مى‌فرمود: از زمانى که شنیدم منادى رسول خدا صلى الله علیه و آله ندا کرد در ماه شعبان، ترک نشد از من روزه شعبان و ترک نخواهد شد از من تا مدتى که حیات دارم ان شاء الله تعالى.

سپس مى‌فرمود که روزه دو ماه شعبان و رمضان توبه و مغفرت از خدا است.

امتیاز به این مطلب post

امتیاز کاربران: 3.25 ( 3 رای)

لینک کوتاه این مطلب: https://ommatpress.ir/?p=14059

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی الفاظ رکیک، ناسزا و تهمت باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

از گذاشتن لینک گروه یا کانال جدا خودداری نمایید.

دکمه بازگشت به بالا