سیاسیویژه

هدف پوتین از جنگ با اوکراین چیست؟

در این مطلب از پایگاه خبری امت پرس ، توضیحاتی درباره هدف پوتین از جنگ با اوکراین خواهیم داشت! با ما همراه باشید

اکنون دیگر جنگ آغاز شده است. همان جنگی که پوتین مدام می گفت قصد آن را ندارد. نقاط مختلفی از پایتخت و دیگر شهرهای مهم اکراین موشک باران شده اند و دود و آتش در هر جای آن کشور بیچاره، به هوا بلند است. اکنون سوال اغلب مردم این است که با شروع جنگ چه خواهد شد؟ در این یادداشت سعی می شود سناریوهای مختلفی که می تواند پس از این مرحله به وقوع بپیوندد مورد بحث قرار گیرند:

1⃣سناریوی ۱: روسیه پس از بمباران پایگاه های نظامی اکراین این کشور را اشغال نظامی کرده و سپس آن را در اشغال خود نگهدارد. این کار برای روسیه هزینه سنگینی خواهد داشت. زیرا مردم اکراین بعید است حضور دائمی روس ها را در کشور خود تاب آورند. بنابراین روسیه باید برای تداوم اشغال اوکراین در یک دوره طولانی مدت، هزینه های نظامی و اقتصادی سنگینی بپردازد. با اینحال این سناریو دور از ذهن نیست.

2⃣سناریو ۲: در صورت هجوم زمینی ارتش روسیه به اکراین، کشورهای اروپایی با احساس خطر از کشور گشایی روسیه، نیروی نظامی برای دفاع از اکراین به جبهه اعزام کنند. در این صورت احتمال کشیده شدن بمباران ها و موشک ها به شهرهای مهم اروپا وجود دارد و باعث گسترده شدن جنگ در کل قاره سبز می شود. در این صورت خطر درگیری هسته ای محدود نیز وجود دارد که فاجعه آمیز خواهد بود. با اینحال تا زمانیکه ارتش آمریکا وارد جنگ نشود جنگ هسته ای تمام عیار، نامحتمل تر است.

3⃣سناریو ۳: روسیه به جنگ هوایی و موشکی بسنده کند و تانکهایش را به داخل خاک اکراین اعزام نکند. چنین جنگی می تواند ماه ها ادامه یابد. اگرچه نتیجه ای از آن برای روسیه متصور نیست. جز آنکه اقتصاد آسیب پذیر این کشور در زیر تحریم‌های همه جانبه کشورهای صنعتی از پا در آید.

4⃣سناریو ۴: با گسترش جنگ به فراتر از مرزهای اکراین، ارتش آمریکا نیز وارد جنگ شود. در این صورت احتمال اینکه چین نیز به جبهه روسیه بپیوندد وجود دارد. این بدترین و خطرناک ترین سناریوی ممکن است که جنگ جهانی سوم را بر کره زمین تحمیل خواهد کرد و هیچکس نمی تواند عواقب فاجعه بار آن را ارزیابی کند.

▫️در هر صورت بعید است جهان حاضر باشد در زیر سایه تهدید مداوم یک ماجراجوی مجهز به زرادخانه هسته ای عظیم زندگی کند. اکنون پوتین روسیه را وارد یک قمار بسیار خطرناک کرده است.

امتیاز به این مطلب post

لینک کوتاه این مطلب: https://ommatpress.ir/?p=14251

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی الفاظ رکیک، ناسزا و تهمت باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

از گذاشتن لینک گروه یا کانال جدا خودداری نمایید.

دکمه بازگشت به بالا