سیاسیویژه

شهید سرهنگ پاسدار صیاد خدایی که بود؟ + عکس های ترور

در این مطلب از امت پرس درباره ترور شهید سرهنگ پاسدار صیاد خدایی از مدافعان حرم مطلبی را آماده کرده ایم که در زیر از نظرتان می گذرد.

حوالی ساعت ۱۶ امروز یکی از مدافعان حرم در یکی از کوچه‌های فرعی خیابان مجاهدین اسلام تهران به دست دونفرموتورسوار با شلیک ۵ گلوله ترور شد و به شهادت رسید.

بر پایه این گزارش این مدافع حرم بر اثر شدت جراحات به شهادت رسیده است.

گفتنی است ماموران پلیس پایتخت در محل حضور داشته و تحقیقات تکمیلی ادامه دارد.

این حادثه حوالی ساعت 16 امروز در یکی از کوچه‌های فرعی خیابان مجاهدین اسلام رخ داده و دو نفر موتور سوار با شلیک 5 گلوله، یکی از مدافعان حرم را به شهادت رساندند.

بنا بر این گزارش، این ترور در نزدیکی منزل این شهید و در هنگامی که وی قصد ورود به منزل خود را داشته به وقوع پیوسته است.

ضاربین تحت تعقیب نیروهای امنیتی هستند.

مجاهد مدافع حرم، شهید «سرهنگ پاسدار صیاد خدایی» پس از سال ها مجاهدت امروز در مقابل منزلش ترور شد‌ و به شهادت رسید

وی در حالی ترور شد که در داخل با ماشین خود (پراید سفید) در مقابل منزل مسکونی‌اش قرار داشت.

همسر وی اولین فردی بود که با پیکر این شهید مدافع حرم روبرو شد.

 تصویری از شهید صیاد خدایی
سرهنگ پاسدار صیاد خدایی

روابط عمومی کل سپاه نیز در اطلاعیه‌ای با اعلام این خبر اقدام جنایتکارانه تروریستی ضد انقلاب و عوامل وابسته به استکبار جهانی در شهادت  یکی از مدافعان سرافراز حرم را محکوم کرد و افزود : عصر امروز (یکشنبه) در یکی از کوچه های منتهی به خیابان مجاهدین اسلام در شرق تهران ، مدافع حرم  “سرهنگ پاسدار صیاد خدایی  هدف جنایت  تروریستی ضد انقلاب و عوامل وابسته به استکبار جهانی قرار گرفت.

این اطلاعیه با تبریک و تسلیت شهادت مدافع سرافراز حرم ” سرهنگ پاسدار صیاد خدایی ” به خانواده معظم وی تاکید کرده است: اقدام لازم برای شناسایی و دستگیری ضارب یا ضاربین پیش‌بینی و در حال انجام است.

دستور رئیس کل دادگستری ‌تهران برای شناسایی عوامل تروریستی خیابان مجاهدین اسلام

در پی ترور ناجوانمردانه و شهادت یکی از مدافعان سرافراز حرم در خیابان مجاهدین اسلام در تهران، علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران به دادستان تهران دستور داد تا در شناسایی و دستگیری عوامل این اقدام جنایتکارانه تسریع شود.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از مرکز رسانه و ارتباطات دادگستری کل استان تهران، رییس کل دادگستری ‌استان تهران برای شناسایی عوامل اقدام تروریستی در خیابان مجاهدین اسلام دستور ویژه داد.

رئیس کل دادگستری استان تهران همچنین بر تسریع در صدور دستورات قضایی لازم به‌منظور شناسایی عوامل دخیل در این جنایت تاکید کرد.

دادستان تهران در پی دستور رئیس کل دادگستری استان تهران، شخصا در صحنه جرم حاضر شد و به‌صورت میدانی در جریان نحوه و چگونگی انجام این اقدام جنایتکارانه قرار گرفت.

شهید سرهنگ پاسدار صیاد خدایی
شهید سرهنگ پاسدار صیاد خدایی

عبدالله گنجی- مدیر مسئول روزنامه هشمهری در رابطه با این حرکت جنایتکارانه گروه های تروریستی نوشت: در سوریه و در دفاع از حرم شهید نشد اما ایران هم به قول حاج قاسم حرم است.قضاوت خبری زود است اما نوع ماموریت این شهید در سوریه انگشت اتهام ترور را اول به سمت صهیونیست ها می برد.

زمان برگزاری وداع با پیکر شهید حسن صیاد خدایی

مراسم وداع با پیکر مطهر سردار شهید مدافع حرم «صیاد خدایی»  دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۷ در معراج الشهدای تهران برگزار می شود. سردار شهید مدافع حرم «صیاد خدایی» عصر یکشنبه در یکی از کوچه های منتهی به خیابان مجاهدین اسلام در شرق تهران هدف جنایت تروریستی ضد انقلاب و عوامل وابسته به استکبار جهانی قرار گرفت.

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ترور مدافع حرم

 سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن ‌محکوم کردن عملیات تروریستی امروز در تهران، شهادت سرهنگ سرافراز پاسدار صیاد خدایی را به خانواده این شهید و همرزمان وی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تبریک و تسلیت گفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: دشمنان قسم‌خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بار دیگر ذات شرارت‌بار خود را با ترور و شهادت یکی از سپاهیان جان‌برکف نشان دادند.

خطیب‌زاده افزود: این جنایت ضدانسانی در حالی توسط عوامل تروریستی وابسته به استکبار جهانی صورت می‌پذیرد که در کمال تأسف با حمایت و سکوت کشورهای مدعی مقابله با تروریسم همراه است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران یکی از قربانیان جنایات تروریستی در طول بیش از 4 دهه گذشته بوده است، اضافه کرد: تروریست‌های کوردل با تصور باطل خود تلاش دارند مانع حرکت ملت بزرگ ایران در تحقق آرمانهای متعالی خود شوند و باعث ایجاد وقفه در مسیر عزت‌طلبانه مردم شوند، غافل از اینکه خون شهیدان ضامن بقا و تعالی این ملت و کشور است.

واکنش جنبش مجاهدین فلسطین به ترور پاسدار مدافع حرم

واکنش جنبش مجاهدین فلسطین به ترور پاسدار مدافع حرم

جنبش مجاهدین فلسطین در بیانیه‌ای به ترور سرهنگ پاسدار مدافع حرم شهید «حسن صیاد خدایی» واکنش نشان داد.

به گزارش امت پرس، جنبش مجاهدین فلسطین در بیانیه‌ای ترور شهید حسن صیاد خدایی پاسدار مدافع حرم را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: ما عملیات بزدلانه ترور حسن صیاد خدایی از افسران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در یک عملیات تروریستی مرتبط با موساد صهیونیست را محکوم می‌کنیم.

این بیانیه می‌افزاید: عملیات‌های تروریستی صهیونیستی علیه امت، ماهیت جنایتکار اولین دشمن امت، یعنی صهیونیسم و ​​متحدانش را ثابت می‌کند.

جنبش مجاهدین فلسطین اضافه می‌کند: تأکید می‌کنیم که این عملیات جنایتکارانه مستلزم تشدید کار مشترک ائتلاف مقاومت برای دفع این تجاوز مستمر است.

جنبش مجاهدین فلسطین در پایان شهادت پاسدار حسن صیاد خدایی را به جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تسلیت گفت.

روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از شهادت مدافع سرافراز حرم “سرهنگ پاسدار صیاد خدایی” در اقدام تروریستی ضدانقلاب و عوامل وابسته به استکبار جهانی خبر داد. این حادثه حوالی ساعت 16 امروز در یکی از کوچه‌های فرعی خیابان مجاهدین اسلام رخ داد.

این ترور توسط دو موتورسوار در نزدیکی منزل این شهید و به‌هنگامی که وی قصد ورود به منزل خود را داشته است به وقوع پیوسته است.

روایت شاهدان عینی از ماجرای ترور شهید صیاد خدایی

روایت شاهدان عینی از ماجرای ترور شهید صیاد خدایی نشان می‌دهد یک دستگاه پراید دقایقی پیش از عملیات ترور، مسیر تردد خودروها از خیابان قائن به کوچه غلامیان را مسدود نموده است.

به گزارش امت پرس، ساعتی قبل شهید حسن صیاد خدایی در کوچه  غلامیان خیابان مجاهدین اسلام به شهادت رسید.

یکی از شاهدان عینی حادثه ترور به خبر فارس گفت: دقایقی قبل از ترور که از خیابان قائن قصد ورود به کوچه غلامیان را داشتم با یک دستگاه خودرو پراید مواجه شدم که عرض کوچه را بسته بود و در حالی که درب صندوق عقب خودرو را باز نگه داشته بود اجازه ورود به خودروها نمی‌داد.

وی ادامه می‌دهد ماشین‌ها مجبور شدند مسیر را دور زده و از طرف دیگر کوچه از خیابان مجاهدین اسلام وارد کوچه غلامیان شوند.

شاهد دیگر ماجرا که از همسایگان شهید صیاد و اولین کسی است که با اورژانس تماس می‌گیرد نیز می‌گوید همزمان با صدای ممتد تیراندازی صدای گاز شدید یک دستگاه موتور سیکلت در کوچه را شنیده است.

او می‌گوید وقتی خودم را به کوچه رساندم با پیکر نیمه‌جان شهید صیاد مواجه شدم و بلافاصله با اورژانس تماس گرفتم.

یکی دیگر از همسایه‌ها که در لحظه عملیات ترور در پشت‌بام یکی از ساختمان‌های مشرف به محل حادثه حضور داشته می‌گوید: وقتی صدای شلیک‌ها را شنیدم به سمت صدا متمایل شدم که متوجه دویدن فردی که شلیک می‌کرد، شدم. فرد دیگری هم که راننده موتور سیکلت بود در ورودی کوچه آذری منتظر بود که بلافاصله بعد از سوار شدن فرد اول با سرعت از محل متواری شد.

ماموران امنیتی و قضایی در صحنه هستند و تیم های تخصصی صحنه با تجهیزات ویژه بررسی می‌کنند.

پلیس محل ترور شهید بن بست  آذری در کوچه غلامیان را با ربان زرد رنگ بسته است.

یک دوربین مدار بسته یکی از ساختمان های محل وقوع ترور در بن بست دیده می‌شود. پیکر شهید دقایقی قبل توسط آمبولانس به پزشکی قانونی منتقل شد.

واکنش نمایندگان به ترور شهید صیاد خدایی

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با صدور پیام هایی ترور سرهنگ پاسدار صیاد خدایی را محکوم کردند.

روابط عمومی کل سپاه عصر روز گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که عصر امروز (یکشنبه) در یکی از کوچه های منتهی به خیابان مجاهدین اسلام در شرق تهران، مدافع حرم “سرهنگ پاسدار صیاد خدایی” هدف جنایت تروریستی ضد انقلاب و عوامل وابسته به استکبار جهانی قرار گرفت.

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در پیام های توئیتری به شرح زیر ضمن محکومیت این حادثه تروریستی، خواستار انتقام از عوامل این ترور شدند.

هادی بیگی‌نژاد نماینده مردم ملایر

‏«شهادت ‎شهید صیاد خدایی برای ایشان و همهٔ مشتاقان شهادت، افتخار است اما اگر انتقام کوبنده‌ای به تلافی این ترور در اسرع وقت گرفته نشود، دشمن در ایجاد نا امنی تشجیع می‌شود.

سابقه نشان داده که در ترورهای این چنینی خصوصا ترور نیروهای قدس، ردپای رژیم صهیونیستی به چشم می‌خورد!»

عبدالعلی رحیمی مظفری نماینده مردم سروستان

‏«رقص و جولان بر سر میدان کنند/رقص اندر خون خود مردان کنند
برادر عزیزم شهادتت مبارک/روزی شما آرزوی ما

عاملان صید دومین صیاد ما بدانند مواجب گیران آنها در تهران که از الان به درک واصل شده فرض می شوند.
کسانی که قلاده ها را رها کرده اند نیز در امان نیستند.»

علی حدادی نماینده مردم طالقان و ساوجبلاغ

‏«از خونِ جوانانِ وطن؛ لاله دمیده….

انتقام خون پاکت را از دشمن خواهیم گرفت…»

محمد رضا احمدی سنگری نماینده مردم رشت

‏«باز شمعی کشته شد با دست شب اما هنوز
این شبستان کهن با نور ایمان روشن است»

سید نظام الدین موسوی نماینده مردم تهران

‏«ترور یک فرد نظامی خارج از محیط عملیات، در زمان غیرکاری، کنار منزل و مقابل خانواده هیچ ارزش راهبردی و نظامی ندارد و تنها یک جنایت و نشانه ترس، ضعف، زبونی و حقارت رژیم تروریست است. تکلیف نبرد را رویارویی در میدان مشخص می کند نه ترور در پس کوچه ها.»

تصاویری جدید از سردار شهید صیاد خدایی

تشییع پیکر مطهر پاسدار مدافع حرم، شهید حسن صیاد خدایی فردا ساعت ۸:۳۰ صبح از میدان امام حسین (ع)، مسجد امام حسین (ع) تا میدان شهدا برگزار می‌شود.

کاربران شبکه‌های اجتماعی: فرم ترور روشن است؛ کارفرما اسرائیل و پیمانکار منافقین‌اند

حوالی ساعت ۱۶ یکشنبه ۱ خرداد و در پی تیراندازی دو موتورسوار، یکی از پاسداران مدافع حرم درمقابل منزلش ترور و به شهادت رسید. کاربران شبکه‌های اجتماعی واکنش‌های فراوانی نسبت به این اقدام تروریستی داشته‌اند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی: فرم ترور روشن است؛ کارفرما اسرائیل و پیمانکار منافقین‌اند

 

کاربران شبکه‌های اجتماعی واکنش‌های فراوانی نسبت به این اقدام تروریستی داشته‌اند که در ادامه برخی از این واکنش‌ها را ملاحظه می‌فرمایید.

کمیل خجسته در مطلبی نوشت: « خواستم به خودم یادآوری کنم که یک مسئول جمهوری اسلامی در پرایدش در خون خودش غلطید. دور از حباب سیاه رسانه‌ای جمهوری اسلامی با همچین مدیران گمنام بیشماری پیش می‌رود که دشمنانش مجبور می‌شوند همچین عملیات‌های پرهزینه‌ی سختی را متحمل شوند».

علی صدری‌نیا نیز در پیج شخصی خود نوشت: « حالا تو آن آدمهای دوزاری را نگاه نکن که تا به اندک جایی می‌رسند که می‌شود اسمش را مدیریت گذاشت، با انواع و اقسام روشها برای دیده شدن تقلا می‌کنند، یا با دنیا دوستی‌های‌شان آبروریزی می‌کنند و با کارهای‌شان حرص‌مان را درمی‌آورند… من مدتهاست به این باور رسیده‌ام که بار اصلی جمهوری اسلامی به دوش همین بسیارهایی است که بی‌صدا و گمنام دارند کار می‌کنند و بعضی‌های‌شان را تازه بعد از پر کشیدن می‌شناسیم…»

 

امتیاز به این مطلب post

لینک کوتاه این مطلب: https://ommatpress.ir/?p=16650

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی الفاظ رکیک، ناسزا و تهمت باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

از گذاشتن لینک گروه یا کانال جدا خودداری نمایید.

دکمه بازگشت به بالا