اقتصادی

طرح خوشه بانک سینا چیست؟ + سقف وام و میزان اقساط

در این مطلب از پایگاه خبری امت پرس،توضیحاتی درباره سقف وام و میزان اقساط در طرح خوشه بانک سینا خواهیم داشت! با ما همراه باشید. بانک سینا با هدف افزایش رضایتمندی مشتریان و ارائه خدمات متنوع بانکی چندی پیش از طرح تسهیلاتی جدیدی با عنوان طرح خوشه رونمایی نمود!

طرح خوشه بانک سینا بر اساس مقررات قانون عملیات بانکداری بدون ربا و همچنین برای هرچه نزدیک‌ تر شدن به تحقق آرمان‌ های بانکداری اسلامی اجرا شده است و در راستای رشد تولید، شکوفایی اقتصادی و بالا رفتن میزان اشتغال به بازار آمده است. این طرح می‌ خواهد به کمک اشتغال‌ زایی در فضاهای‌های کوچک کسب و کار بیاید و کمکی باشد به راه‌ اندازی انواع تولیدی‌ ها و کارگاه‌ های کوچک در زمینه‌ های مختلف.

طرح خوشه شایسته‌ ترین خدمتی است که به شهروندان و مشتریان بانکی ارائه می‌ شود. به این ترتیب بر اساس طرح خوشه که می‌ توان آن را نوعی سپرده سرمایه‌ گذاری عادی کوتاه مدت با میزان سود ۴ درصد دانست، این امکان برای تمامی مشتریان متقاضیان به وجود آمده است تا بتوانند با افتتاح یک حساب سپرده که مبنای محاسبه وام خواهد بود از تسهیلات این طرح تا سقف ۵۰ میلیون تومان بهره‌ مند شوند.

محاسبه میزان و مبلغ تسهیلات طرح خوشه بانک سینا

چنانچه اگر فرد مبنا را بر دریافت تسهیلاتی معادل دو برابر میزان سپرده خود بگذارد، نرخ کارمزد دریافتی از او ۱۰ درصد می‌ شود و تنها به دو ضامن برای تضمین بازپرداخت اقساط خود نیاز خواهد داشت!

چنانچه این میزان به سه برابر افزایش پیدا کند، نه تنها نرخ کارمزد با ۷ درصد افزایش به ۱۷ درصد خواهد رسید که فرد تسهیلات گیرنده برای تضمین بازپرداخت اقساط ماهانه خود به یک ضامن معتبر دیگر نیز احتیاج پیدا خواهد کرد! این همه در حالی است که این افراد یا ضامن‌ ها گذشته از وجه ضمانی خواهند بود که به تعبیری باید آن را ضامن اصلی فرد متقاضی به شمار آورد.

از سویی دیگر در طرح خوشه بانک سینا وجه اولیه فرد را با میزان نرخ سود مصوب شده، تا پایان تاریخی که فرد تسهیلات‌ گیرنده آخرین قسط ماهانه خود را پرداخت می‌ کند، مسدود خواهد کرد.

از دیگر نکات مهم که بایستی پیش از اقدام برای دریافت این تسهیلات بانکی بدانید این است که:

  • فرد متقاضی باید خوش‌ حساب باشد (هیچگونه چک معوقه بانکی یا برگشتی نداشته باشد)
  • و همچنین گواهی اشتغال اعم از جواز کسب یا فیش حقوقی و هر چه از این دست از باقی مدارکی است که فرد می‌ باید آنها را در دست داشته باشد (این شرایط همچنین برای ضامن‌ ها برقرار است و اعتبار آنان بسته به میزان دریافتی و درآمدهای ماهانه‌ آنها خواهد بود)

محاسبه مدت زمان بازپرداخت تسهیلات

تعیین مدت زمان بازپرداخت وام نیز بر مبنای همان میانگین و معدل گردش حساب می باشد و از ۵ ماه تا ۳ سال متغییر است! و مبلغ ماهانه هر قسط برای سقف وام با نرخ بهره ۱۰ درصد که ۵۰ میلیون تومان است و در بازه‌ ۳۶ ماهه که طولانی‌ ترین مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات است، چیزی حدود ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خواهد شد. همین میزان برای تسهیلاتی که سه برابر سرمایه سپرده فرد می باشد و نرخ کارمزد آن ۱۷ درصد است، به ۱ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان خواهد رسید

حساب سپرده لازم
کوتاه مدت عادی
سود سپرده۴ درصد
سود۱۰ درصد 

سود این وام ۱۰ و ۱۷ درصد است به‌ صورتی‌ که:

  • نسبت وام به سپرده ۲ برابر سود وام ۱۰ درصد
  • نسبت وام به سپرده ۳ برابر سود وام ۱۷ درصد
حداکثر زمان بازپرداخت۳۶ ماه
نوع ضمانتمسدودی سپرده 

ضامن رسمی

سقف وام۵۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان
قسط وام
۱,۶۱۳,۳۵۹ تومان (این مبلغ قسط برای سود ۱۰ درصد است)
۱۷۸۲۶۳۶ تومان (این مبلغ قسط برای سود ۱۷ درصد است)
کل سود وام
۸,۰۸۰,۹۳۷ تومان (این مبلغ برای سود ۱۰ درصد است)

۱۴۱۷۴۹۱۰ تومان (این مبلغ برای سود ۱۷ درصد است)

مجموع رقم وام و سود
۵۷,۸۱۸,۳۳۳ تومان (این مبلغ برای سود ۱۰ درصد است)

۶۳۲۱۴۱۶۷ تومان (این مبلغ برای سود ۱۷ درصد است)

امتیاز به این مطلب post

لینک کوتاه این مطلب: https://ommatpress.ir/?p=3202

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی الفاظ رکیک، ناسزا و تهمت باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

از گذاشتن لینک گروه یا کانال جدا خودداری نمایید.

دکمه بازگشت به بالا