اقتصادی

بهترین زمان خرید طلا چه موقعی است

در این بخش از مطالب پایگاه خبری امت پرس درباره خرید طلا مطلبی را برای شما آورده ایم . با ما همراه باشید.

یک فعال بازار طلا و سکه با بیان اینکه حباب سکه به شدت کاهش پیدا کرده است پیش‌بینی کرد روند ثبات قیمت‌ها در بازار ادامه داشته باشد.

محمد کشتی‌آرای، نایب رییس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین درباره وضعیت بازار سکه و طلا گفت: روز شنبه بازار تحت تاثیر اخبار سیاسی منطقه قرار گرفت، قیمت ارز بالا رفت و همین عامل باعث افزایش قیمت طلا و سکه در روزهای شنبه و یکشنبه شد.

کشتی‌آرای با بیان اینکه روند قیمتی طلای جهانی و فلزات گران‌بها نیز در این هفته کاهشی بود، افزود: با توجه به تغییر وضعیت سیاسی روسیه قیمت ارز نیز کاهش یافت و بازار سکه و طلا دوباره به ثبات بازگشت.

این فعال بازار طلا و سکه همچنین درباره وضعیت تقاضا در بازار سکه و طلا نیز گفت: باتوجه به نزدیکی ماه محرم انتظار می‌رفت تقاضا در بازار افزایش پیدا کند اما تقاضا در بازار سکه و طلا افزایش نیافت.

وی با تاکید بر اینکه بازار در ثبات قرار دارد، خاطرنشان کرد: حباب سکه به شدت کاهش پیدا کرده است، در یک هفته اخیر حدود ۱ میلیون تومان از حباب سکه کاسته شده است که نشان می دهد تقاضا برای خرید سکه کاهش یافته است.

کشتی‌آرای افزود: افزایش تقاضا باعث ایجاد حباب می‌شود اما در حال حاضر با توجه به کاهش تقاضا حباب و قیمت سکه کاهش یافته است.

رییس سابق اتجادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه قیمت طلا نیز با تغییرات انس جهانی و نرخ ارز تغییر یافته است، گفت: این هفته در بالاترین نرخ، طلای ۱۸ عیار ۲ میلیون و ۳۷۰ شد در حال حاضر به ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسیده است که کاهش ۲۰ هزار تومانی در هر گرم طلای ۱۸ عیار داشته است.

وی درباره وضعیت بازار سکه و طلا و تغییرات قیمتی در روزهای آینده اظهار کرد: بازار در چهار پنج روز آینده تغییری نخواهد کرد و این قیمت‌ها ثابت خواهند ماند مردم می‌توانند معاملات طلا و سکه را انجام دهند، ثبات بازار بهترین زمان برای خرید و فروش است.

بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران در بازار هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲ میلیون ۳۵۱ هزار ۵۰۰ تومان شد. سکه طرح جدید ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سکه طرح قدیم ۲۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

قیمت نیم سکه ۱۵ میلیون ۶۵۰ هزار تومان شد و ربع سکه به ۱۰ میلیون ۷۰۰ هزار تومان رسید همچنین قیمت سکه گرمی در بازار ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است و انس جهانی طلا به ۱۹۱۸ دلار کاهش پیدا کرده است.

امتیاز به این مطلب post

لینک کوتاه این مطلب: https://ommatpress.ir/?p=18908

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی الفاظ رکیک، ناسزا و تهمت باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

از گذاشتن لینک گروه یا کانال جدا خودداری نمایید.

دکمه بازگشت به بالا