اقتصادی

سارا بلکلی بنیانگذار شرکت اسپانکس آمریکا کیست؟

در این مطلب از پایگاه خبر امت پرس ، توضیحاتی درباره سارا بلکلی کارآفرین، سرمایه دار و بنیانگذار شرکت اسپانکس خواهیم داشت! با ما همراه باشید. سارا بلکلی (Sara Blakely)، کارآفرین، نیکوکار، سرمایه‌ دار و بنیانگذار شرکت اسپانکس متولد ۲۷ فوریه سال ۱۹۷۱ میلادی در شهر کلیرواتر ایالت فلوریدا ایالات متحده آمریکا می باشد.

سارا-بلیکلی
سارا-بلیکلی

بد نیست بدانید شرکت پوشاک آمریکایی اسپانکس (Spanx‎) فعالیت خود را در سال ۲۰۰۰ میلادی آغاز کرد. عمده توليدات اين شرکت پوشاک شامل انواع جوراب شلواری و ساير لباس‌های زير زنانه می باشد. البته اسپانکس از سال ۲۰۱۰ میلادی در حوزه تولید پوشاک مردانه نیز فعالیت دارد.

سارا بلکلی پس از فارغ‌ التحصيلی از دانشگاه دولتی فلوريدا، مدتی در چند شرکت در ایالت فلوريدا مشغول به کار شد. او ۲۷ سال سن داشت که با پس‌انداز خود به آتلانتا رفت.

سارا بلیکلی
سارا بلیکلی

اما درباره جرقه راه اندازی برند اسپانکس جالب است بدانید سارا بلکلی از ظاهر شدن خطوط لباس‌ زير از روی لباس به شدت متنفر بود! به زبان ساده تر  او از اينکه لباس‌ زير بر روی لباسی که بر تن است، قابل تشخیص باشد، نفرت داشت! سارا بلکلی با بودجه‌ اندکی در حد چند هزار دلار و با تجربه‌ فروشندگی کم و بیشی که از قبل داشت، به راه‌ اندازی شرکت لباس‌ زير اسپانکس در آپارتمان شخصی خود اقدام کرد. وی درباره اسم شرکت خود می گوید: ” کلمه اسپانکس خنده دار بود! باعث خنده مردم می شد… هيچ کس آن را فراموش نکرده است… “

سارا بلیکلی
سارا بلیکلی

يک‌ سال طول کشيد تا او توانست اولین نمونه از جوراب‌ شلواری اسپانکس را توليد کند! پس از اينکه سارا بلکلی اختراع خود را به ثبت رساند، بر روی بسته محصولات خود کار کرد… او بسته‌ بندی قرمز رنگ را برای محصولات خود در نظر گرفت (بسته‌ بندی ها در آن زمان فقط بژ، سفيد و يا خاکستری رنگ بودند). او در سال اول کار خود يعنی در سال ۲۰۰۰ میلادی، درآمدی ۸ ميليون دلاری را تجربه کرد! در سال ۲۰۰۰ میلادی، محصولات شرکت اسپانکس، گران‌ ترین محصولات موجود در فروشگاه‌ ها بودند!

سارا بلیکلی

سارا بلیکلی

چندی بعد سارا بلکلی با لوری گلدمن آشنا شد! فردی که سابقه ۱۰ سال فعالیت مستمر را در کارنامه کاری خود داشت. او در سال ۲۰۱۴ میلادی اذعان کرد که لوری آن گلدمن نقش پررنگی در موفقيت کسب‌ و کار وی بر عهده داشته است! البته لوری گلدمن در سال ۲۰۱۴ میلادی و پس از ده سال از اسپانکس بيرون آمد و گرگ ريبت جايگزين او شد.

سارا بلیکلی
سارا بلیکلی

جالب است بدانید اوپرا وينفري، مجری محبوب تلويزيونی در سال ۲۰۰۰ میلادی يعنی در ابتدای کار اسپانکس از محصولات اين برند لباس زیر در شوي تلويزيونی خود تعريف کرد.

سارا بلکلی در سال ۲۰۱۱ میلادی چیز در حدود ۱۰۰ کارمند داشت. او در نيمه نخست سال ۲۰۱۴ میلادی، اولین فروشگاه برند اسپانکس را در يک مرکز خريد بزرگ راه‌ اندازی کرد.

سارا بلیکلی

سارا بلیکلی

در سال 2012 میلادی، نام سارا بلکلی در فهرست 100 چهره برتر تاثيرگذار مجله Time درج سد! در سال 2014 میلادی نیز وی به عنوان 93 امين زن قدرتمند جهان از ديدگاه مجله فوربز شناخته شد. در همین سال یعنی در سال 2014 میلادی، ارزش شرکت اسپانکس به بیش از 400 میلیون دلار رسید.

در حال حاضر، برند اسپانکس بيش از ۱۰۰ مدل مختلف از انواع لباس زير را توليد می کند. سارا بلکلی در حال حاضر با ثروت خالص در حدود ۱ ميليارد دلار، يکی از موفق ترين زنان کارآفرين جهان است…!

لینک کوتاه این مطلب: https://ommatpress.ir/?p=4459

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی الفاظ رکیک، ناسزا و تهمت باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

از گذاشتن لینک گروه یا کانال جدا خودداری نمایید.

دکمه بازگشت به بالا