ویژهگفتگو

پیش بینی می شود طلا و سکه با یک یا دو درصد کاهش قیمت همراه باشند

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران با پیش بینی قیمت طلا و ارز، از تغییرات آن تا پایان پاییز و سال جاری خبر داد.

ابراهیم محمد ولی در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری امت پرس با پیش بینی تغییرات قیمت طلا و ارز تا پایان سال جاری گفت: پیش بینی چنین مواردی بسیار سخت و بسته به تقاضا، عرضه، انس و همچنین قیمت بازار است.

وی با بیان اینکه در تعیین نرخ طلا و ارز قیمت جهانی آن تاثیر گذار است اظهار کرد: به اعتقاد ما و تجربیات و نظرات دوستان، اگر اتفاق خاصی بر روی ارز و انس  جهانی نیفتد و قیمت آنها در همین مسیر فعلی حرکت کند، پیش بینی می شود طلا و سکه با یک یا دو درصد کاهش قیمت همراه باشند.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران افزود: اگر حادثه ای بر روی قیمت جهانی انس و طلا اتفاق بیفتد، قیمت طلا نیز همسو با این تغییرات پیش خواهد رفت.

وی ادامه داد: ما نیز امیدواریم که قیمت سکه و طلا، افزایشی بیش از پیش نداشته باشد، تا در بازار آرامش نسبی ای حاکم شود و مردم بتوانند از این فضا استفاده کرده و قدرت خرید آنها بالا رود.

محمد ولی اظهار کرد: تغییرات قیمتی انس به سیاست های کلان و ارتباطات بین المللی کشورها بستگی دارد؛ که البته از بانک مرکزی نیز انتظار داریم تا با تراز کردن به موقع عرضه و تقاضا، نیاز بازار را به خوبی برطرف کرده، تا تغییراتی در قیمت طلا و سکه به وجود نیاید.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پیش بینی تغییر قیمت سکه و طلا تا پایان پاییز چیست، گفت: در این خصوص یک سری سیاست های کلان کشوری می تواند تاثیر گذار باشد که ما درباره آن هنوز چیزی نمی دانیم . سیاست هایی نظیر برجام و ارتباطات با کشورها و تعاملات بین المللی و بسیاری از سیاست های دیگر در این امر دخیل هستند.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران در پایان ابراز امیدواری کرد که اگر اتفاق خاصی در فضای حاکم بر بازار سکه و طلا نیفتد، قیمت سکه و طلا با یک یا دو درصد افزایش یا کاهش تا پایان پاییز در بازار همراه باشد.

گفتگو: زهرا عبدالهی

امتیاز به این مطلب post

لینک کوتاه این مطلب: https://ommatpress.ir/?p=1964

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی الفاظ رکیک، ناسزا و تهمت باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

از گذاشتن لینک گروه یا کانال جدا خودداری نمایید.

دکمه بازگشت به بالا