اجتماعیرپورتاژ آگهی

بهترین فصل سفر به کیش چه زمانی است؟

جزیره کیش یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در ایران است و گردشگران داخلی و خارجی بسیاری به این جزیره سفر می‌کنند. از جذابیت‌های جزیره کیش می‌توان به مراکزخرید، جاذبه‌های گردشگری و مراکز تفریحی این جزیره اشاره کرد. با اقامت در هتل ویدا کیش می‌توان دسترسی خوبی به مراکزخرید و جاذبه‌های گردشگری کیش داشت.

گردشگران و توریست‌های بسیاری جزیره کیش را مقصد سفر خود قرار می‌دهند. یکی از مهمترین سوال‌های مسافران قبل از سفر به کیش این است که بهترین فصل سفر به جزیره کیش چه زمانی است؟ جزیره کیش در هر فصل و زمانی دارای جذابیت و شگفتی‌های خاصی می‌باشد. به همین دلیل نمی‌توان فصل مشخصی را برای بهترین فصل سفر به جزیره زیبای کیش دانست.

گردشگرانی که قصد سفر به جزیره زیبای کیش را دارند و نمی‌دانند چه زمانی بهترین فصل سفر به کیش است؛ بهتر است قبل از تهیه بلیط هواپیما به کیش، از مزایا و معایب هر فصل مطلع شوند. در ادامه این مطلب شرایط سفر به جزیره کیش را در فصل بهار، تابستان، پاییز و زمستان مورد بررسی قرار می‌دهیم.

بهترین فصل سفر به کیش از نظر آب و هوا

جزیره کیش با شرایط آب و هوایی متفاوتی که دارد باعث شده که در طی سال، تغییرات آب و هوایی زیادی داشته باشد. هر فصل از سال در جزیره زیبای کیش دارای ویژگی‌های خاص خود است که هر فصل را از فصل دیگر متمایز می‌کند.

اگر معیار مسافران برای انتخاب بهترین فصل برای سفر به جزیره کیش، آب و هوای آن مدنظر باشد؛ می‌توانند اواخر زمستان و اوایل بهار را برای سفر انتخاب نمایند. چرا که در این بازه زمانی، کیش در بهترین حالت آب و هوایی خود قرار دارد و از سرمای سخت و رطوبت شدید و گرمای سخت تابستان، خبری نیست.

فصل بهار

گردشگرانی که فصل بهار را برای سفر به کیش انتخاب می‌کنند، تجربه بسیار خوبی را از سفر به این جزیره زیبا خواهند داشت. چرا که فصل بهار با بهترین شرایط آب و هوایی در انتظار گردشگران است و می‌توانند از آب و هوای مطبوع و دلنشین جزیره لذت ببرند و در سواحل زیبای خلیج فارس به گشت و گذار و تفریح مشغول شوند و خریدی دلچسب را در مراکزخرید کیش تجربه نمایند.

جزیره کیش در فصل بهار، شلوغ‌ترین ایام خود را سپری می‌کند و یکی از مقاصد پرطرفدار در ایام نوروز است. پس مسافرانی که از شلوغی بیزارند در ادامه با ما همراه باشند تا خلوت‌ترین فصل سفر به جزیره کیش را معرفی نمائیم.

فصل تابستان

اگر شرایط آب و هوایی از اولویت‌های سفر برای گردشگران نباشد می‌توان بهترین زمان سفر به جزیره کیش را فصل تابستان دانست. زیرا فصل تابستان برای خانواده‌هایی که فرزند محصل دارند بدون اینکه خللی در آموزش آنها ایجاد شود می‌توانند سفر به کیش را انتخاب نمایند. فصل تابستان در جزیره کیش، با وجود گرما و رطوبت بسیار، باز هم فصل مناسبی برای سفر به جزیره کیش بوده و مسافران زیادی در فصل تابستان، کیش را مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند.

فصل پاییز

در انتخاب بهترین فصل سفر به جزیره کیش، نباید فصل پاییز را از قلم انداخت. در فصل پاییز به خصوص در ماه آبان و آذر، رطوبت تابستان به حداقل خود رسیده و همچنین از بادهای سرد زمستان کیش هم خبری نیست. به همین خاطر هوای خنک و رطوبت کم جزیره در فصل پاییز، تجربه خوبی از سفر را در پی خواهد داشت. یکی از ویژگی‌های سفر در فصل پاییز، بهره بردن از تخفیف‌های پاییزه جزیره و بازارهای خرید آن می‌باشد.

فصل تابستان سفر به کیش
فصل تابستان سفر به کیش

فصل زمستان

گردشگرانی که بهترین فصل سفر به جزیره کیش را در زمستان انتخاب کرده‌اند؛ بهتر است در اسفند ماه به سفر رفته و از سفر خود به این جزیره زیبا لذت ببرند.

بهترین فصل سفر به کیش برای خرید

جزیره کیش به خاطر موقعیت مکانی و جغرافیایی، مراکزخرید بسیار پربار و خوبی از بهترین برندها دارد که یک خرید عالی را در کیش ضروری و اجتناب ناپذیر می‌کند. مسافرانی که سفر به جزیره کیش را برای خرید انتخاب می‌کنند، بهترین فصل سفر به جزیره کیش را می‌توان برای آنها فصل پاییز معرفی کرد. در این فصل مراکزخرید و بازارهای کیش، جشنواره و تخفیفات بسیاری را ارائه می‌کنند و امکان خرید ارزان و مناسب را برای مسافران مهیا می‌سازد.

خلوت‌ترین فصل سفر به کیش

اگر شلوغی و جمعیت زیاد باعث آزار و خستگی گردشگران می‌شود بهتر است کیش را در اواخر فصل پاییز و زمستان برای سفر انتخاب نمایند؛ تا در یک جزیره زیبا یک استراحت بدون شلوغی را تجربه کنند. در این بازه زمانی مسافرانی که قصد خرید در کیش را داشتند جزیره را ترک کرده و افراد دیگر نیز در فصل بهار و عید برنامه سفر خود را خواهند چید.

همین‌طور زمستان، فصل امتحانات یا شروع ترم جدید دانشگاه و مدارس بوده و همین باعث شده تا جزیره در فصل زمستان خلوت و آرام باشد و تعداد مسافران در این بازه زمانی کاهش یابد. آب و هوای کیش نیز در این فصل دارای کمترین میزان رطوبت بوده و دما نسبت به تابستان بسیار کاهش یافته و هوا معتدل می‌شود. بنابراین خلوت‌ترین و بهترین فصل سفر به جزیره کیش برای مسافرانی که از شلوغی فراری هستند؛ فصل زمستان بویژه ماه اسفند می‌باشد.

البته وجود بادهای شدید و پرتلاطم در این فصل، مانع انجام تفریحات آبی همچون پاراسل و غواصی خواهد شد. مسافرانی که زمستان را برای سفر زمینی به جزیره کیش انتخاب می‌کنند بهتر است قبل از رسیدن به بندر چارک یا سایر بنادر بندرعباس، از شرایط آب و هوای جزیره اطلاع پیدا کنند چرا که اگر شرایط جوی نامتعادل باشد نمی‌توان از لندینگ کرافت کیش یا اتوبوس دریایی جزیره استفاده کرد.

بهترین فصل سفر به کیش از نظر هزینه‌های سفر
بهترین فصل سفر به کیش از نظر هزینه‌های سفر

بهترین فصل سفر به کیش از نظر هزینه‌های سفر

اکثر مسافران مایل هستند تا در زمان مناسب به لحاظ آب و هوایی به مقصد مورد نظر خود سفر کنند. به همین خاطر شهر مقصد در چنین بازه زمانی شلوغ و مملو از جمعیت خواهد بود و قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند. جزیره کیش نیز در اواخر فصل زمستان و اوایل بهار دارای آب و هوای بسیار مطبوع و دلنشینی است در نتیجه گردشگران بسیاری، این زمان را برای سفر به جزیره کیش انتخاب می‌کنند.

از نکات قابل توجه در این ایام، افزایش پیدا کردن قیمت هتل‌ها و حمل و نقل در شهر می‌باشد؛ همچنین هزینه بازدید از جاذبه‌های جزیره افزایش می‌یابد. اما بسیاری از افراد به دنبال یک سفر کم هزینه و اقتصادی هستند؛ اقتصادی‌ترین فصل سفر به کیش زمانی است که مسافران کمتری به این جزیره سفر کنند. در این هنگام هتل‌های زیادی مانند هتل مارینا پارک کیش و همین طور جاذبه‌های گردشگری و توریستی کیش، هزینه بسیار مناسبی داشته و جشنواره‌های متعددی در جزیره برگزار می‌گردد.

با اتمام عید نوروز و اواخر ماه فروردین که به نوعی مصادف با شروع مجدد مدارس و مراکز اداری می‌باشد. اواخر تابستان و آغاز فصل پاییز یعنی شروع ماه مهر و همچنین اوایل تا اواسط مرداد که گرما و رطوبت جزیره، به بیشترین حد خود می‌رسد و همچنین ماه آبان و آذر به دلیل برگزاری جشنواره‌ها و تخفیف‌های ۵۰ درصدی زیادی که در مراکزخرید جزیره ارائه می‌شود، را می‌توان بهترین زمان سفر به جزیره کیش از نظر اقتصادی و صرفه‌جویی در هزینه دانست.

نمونه قابل توجه در ایام ذکر شده آب و هوای متفاوت کیش است به گونه‌ای که در هر زمان، جزیره شرایط آب و هوایی کاملا متفاوتی دارد. برای مثال در پایان عید نوروز هنوز آب و هوای کیش در بهترین حالت خود قرار دارد اما در مرداد ماه گرما به بیشترین حد خود می‌رسد. به همین خاطر باید دانست که ایام ذکر شده فقط به جهت ارزانترین زمان سفر به کیش، مورد بررسی و دسته بندی قرار گرفته‌اند.

تابستان فصل مناسبی برای یک سفر اقتصادی و کم هزینه به جزیره کیش است. چرا که شرایط آب و هوایی جزیره باعث می‌شود تا افراد بسیاری که آب و هوای مطبوع در اولویت برنامه سفرشان می‌باشد، از سفر به جزیره کیش خودداری نمایند. قیمت هتل‌ها در فصل تابستان بسیار کاهش می‌یابد و با اجرای جشنواره‌های مختلف و فستیوال‌ها، گردشگران و مسافران بسیاری به جزیره جذب می‌شوند.

تفریحات آبی کیش
تفریحات آبی کیش

جاذبه‌های دیدنی و تفریحی کیش از دیگر عوامل جذب گردشگران به جزیره زیبای کیش است. مسئولین جزیره کیش با اجرای فستیوال و جشنواره‌ها در فصل تابستان، باعث شدن تا جذب گردشگر در این جزیره به حداکثر خود برسد. این جشنواره‌ها و فستیوال‌ها از تیرماه تا اواخر شهریورماه برگزار می‌شوند. تفریحات آبی کیش از دیگر جاذبه‌های مناسب فصل تابستان است.

جزیره کیش، اغلب در تمامی فصول سال، دارای آب و هوای معتدل و آفتابی است که می‌توان از تفریحات آبی این جزیره بهره برد. از نکات قابل توجه در سفر به جزیره کیش این است که برای استفاده از تفریحات آبی باید برنامه‌ریزی دقیق داشت تا بتوان از تمامی تفریحات جزیره استفاده کرد.

مزایای سفر به کیش در فصل تابستان

استفاده از تعطیلات تابستانی

خانواده‌های ایرانی تمایل زیادی به سفرهای دسته جمعی دارند و به همین دلیل بسیاری از خانواده‌ها دارای فرزند محصل می‌باشند و همین باعث می‌شود تا فصل تابستان را برای سفر به جزیره کیش انتخاب نمایند. فصل تابستان برای خانواده‌هایی که فرزند محصل دارند زمان بسیار مناسبی است.

علاوه بر این بعضی از شرکتهای خصوصی یا دانشگاه‌ها به کارمندان و کارکنان خود در فصل تابستان مرخصی می‌دهند که این یک فرصت مناسب برای گردش و تفریح می‌باشد. بنابراین گرما و رطوبت تابستان، تاثیر زیادی برای سفر به جزیره کیش ندارد.

شرکت در جشنواره تابستانی کیش

جشنواره تابستانی کیش یکی دیگر از ویژگی‌ها و مزیت‌های سفر به کیش در فصل تابستان است که خرید و تفریح را برای مسافران فراهم می‌کند. این جشنواره‌ها با اجرای برنامه‌هایی همچون موسیقی‌های زنده، قرعه‌کشی و اهدای جوایز همراه است به همین خاطر افراد زیادی جذب شرکت در این مراسمات می‌شوند. این مراسمات و جشنواره‌ها به‌عنوان جاذبه‌های گردشگری کیش شناخته شده است.

کارناوال‌های عالی جشنواره سلامت کیش و دریافت چکاپ و خدمات درمانی و بهداشتی با تخفیف ویژه، قرعه‌کشی بزرگ با جوایز ارزشمند، جشنواره آبنبات چوبی برای کودکان یا بزرگسالان که شامل جزیره گنج، جُنگ بستنی، فستیوال‌ شهر شکلات، مسابقات شاد و متنوع، همچنین مسابقات رالی خانوادگی و جُنگ‌های شادی در کشتی، از جشنواره‌های جزیره کیش در فصل تابستان است.

زمان برگزاری جشنواره‌های کیش از ۱۵ تیرماه تا ۱۵ شهریورماه یعنی از اواسط تیرماه تا اواسط شهریورماه می‌باشد. برگزاری کنسرت‌های جذاب و پرمخاطب با خواننده‌های معروف و اجرای زنده کمدین‌ها، تئاتر و… از برنامه‌های شاد و شگفت‌انگیز جشنواره کیش است. گردشگرانی که مایل به شرکت در این جشنواره‌ها می‌باشند؛ باید فصل تابستان را برای سفر به جزیره زیبای کیش انتخاب نمایند.

استفاده از تفریحات آبی کیش

جزیره کیش به دلیل موقعیت جغرافیایی و مکانی خود یکی از مناطق مهم برای تبلیغات آبی و هوایی در ایران است. چرا که دور تا دور جزیره را آب احاطه کرده و شرایط تفریحات آبی مانند غواصی، شاتل، اسکوتر، زیردریایی، بنانا و بسیاری تفریحات دیگر که از سرگرمی‌های مفرح و بسیار محبوب و پرطرفدار جزیره کیش است را برای گردشگران مهیا کرده است.

تفریحات آبی جزیره کیش از جت اسکی که گردشگران را غرق در هیجان می‌کند تا آرامش پرواز با پاراسل که از لذت بخش‌ترین تفریحات جزیره کیش است. البته این تفریحات تنها مختص به فصل تابستان نیست و در فصل بهار هم به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب جزیره، می‌توان از این تفریحات بهره برد.

ایران هتل آنلاین
ایران هتل آنلاین

قیمت مناسب بلیط‌های هواپیما

همان‌طور که بیشتر افراد از شرایط آب و هوایی در فصل تابستان در جنوب کشور و جزیره کیش آگاهی دارند، می‌دانند که بلیط هواپیما به مناطق گرمسیر در فصل تابستان، ارزان‌تر از دیگر فصل‌ها می‌باشد. علاوه ‌بر این بلیط هواپیما به‌عنوان یکی از مسیرهای پرتردد در اکثر مواقع به صورت چارتر به فروش می‌رسد به همین دلیل از قیمت مناسبی برخوردار است. بنابراین بهترین فصل سفر به کیش برای گردشگرانی که قصد خرید بلیط ارزان هواپیما را دارند فصل تابستان می‌باشد.

استفاده از آفر ویژه هتل‌های کیش

در فصل تابستان علاوه‌ بر بلیط‌های هواپیما، در اغلب موارد واحدهای اقامتی و هتل‌ها نیز توسط آژانس‌های گردشگری خریداری می‌شوند و علت این خریداری، مربوط به تقاضای آژانس‌ها می‌گردد. چرا که بسیاری از آژانس‌های گردشگری، تورهای خود را در یک مجموعه از پکیج‌های بلیط هواپیما و هتل با تخفیفات ویژه به مسافران و گردشگران ارائه می‌دهند. هتل‌های کیش در فصل تابستان شامل تخفیفات ویژه‌ای شده و افراد زیادی را برای سفر به کیش ترغیب می‌کنند.

5/5 - (1 رای)

لینک کوتاه این مطلب: https://ommatpress.ir/?p=18244

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی الفاظ رکیک، ناسزا و تهمت باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

از گذاشتن لینک گروه یا کانال جدا خودداری نمایید.

دکمه بازگشت به بالا