اجتماعی

باند کلاهبرداری در تهران و ارومیه شناسایی و منهدم شد

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از شناسایی و انهدام باند کلاهبرداری در ارومیه وتهران که با ادعای نفوذ نزد مقامات قضایی و حل مشکل مراجعین ارقام میلیاردی از اشخاص می گرفتند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری امت پرس، ناصر عتباتی در این زمینه اظهار کرد: دستگاه قضائی استان در حوزه سالم سازی محیط‌های پیرامونی و مرتبطین با آن چه درون تشکیلات، چه برون تشکیلات، برنامه و ساز کار مشخص و مدون دارد و تلاش می‌کند تا اجازه ندهد افرادی به خاطر منفعت شخصی خود اعتبار و اعتماد به دستگاه قضائی که بزرگترین سرمایه دستگاه قضائی است را خدشه دار کنند.

وی ادامه داد: در این راستا با تلاش مجموعه حفاظت و اطلاعات دادگستری استان و دادستانی مرکز استان یک باند کلاهبرداری شبکه ای که با ادعای ارتباط با دستگاه قضائی و قضات در ارومیه و تهران فعال بودند و افرادی را فریب و مبالغ کلان میلیاردی از آنها کلاهبرداری کرده بودند که در این زمینه ۶ نفر دستگیر و تحت قرار بازداشت موقت هستند و عوامل دیگری نیز شناسایی شده اند و تحقیقات مفصلی در دست اقدام هست.

عتباتی اضافه کرد: در ۷ ماهه امسال ۳۸ نفر کار چاق کن دستگیر شده اند که جا دارد رسانه‌های استان مردم را توجیه و موضوع را تبیین کنند که قاضی مستقل است و بر اساس دلایل و مستندات رسیدگی و حکم صادر می‌کند و ادعای ارتباط و نفوذ در بین قضات ادعاهای واهی و صرفاً به خاطر فرصت طلبی و کلاهبرداری است و دستگاه قضائی اجازه این کار را نخواهد داد و ارتقای امنیت اجتماعی استان اولویت اصلی آن است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیان اینکه به دادستان‌های استان تاکید شده با جدیت و شدت ضمن پایش و رصد امور مبارزه مستمر با اینگونه مظاهر فریب وکلاه برداری را در دستور کار خود داشته باشند، گفت: دادگستری استان مقتدرانه وبا نهایت سلامت کاری به امور محوله رسیدگی می‌کند.

منبع :مهر

امتیاز به این مطلب post

لینک کوتاه این مطلب: https://ommatpress.ir/?p=797

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی الفاظ رکیک، ناسزا و تهمت باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

از گذاشتن لینک گروه یا کانال جدا خودداری نمایید.

دکمه بازگشت به بالا