مذهبی

مجرب ترین دعای باطل کردن طلسم و از بین بردن چشم زخم

در این مطلب از صفحه امت پرس ، به بررسی مجرب ترین دعای باطل کردن طلسم و از بین بردن چشم زخم خواهیم پرداخت . با ما همراه باشید.

آیا چشم زخم حقیقت دارد؟

بزرگان تمدن ها و پیشوایان دینی درباره چشم زخم چه گفته اند؟ آیا باید به طلسم چشم زخم اعتقاد داشته باشیم؟ واقعیت این است که چشم زخم و باطل سحر در سخنان بزرگان و گذشتگان بارها مطرح شده و مطالب و روایات زیادی در تایید آن آمده است. در اینجا گوشه ای از سخنان بزرگان و پیشوایان دینی را درباره چشم زخم و باطل سحر میخوانیم.

حضرت محمد (ص)

از پیامبر (ص) نقل شده‌است که ایشان فرمودند: موضوع چشم زخم حق می‌باشد. (درالمنثور ص651) همچنین آن حضرت روزى از قبرستان بقیع مى‌گذشت. در آنجا فرمودند: بخدا قسم بیشتر اهل این قبرستان به‌ علت چشم‌ زخم در اینجا آرمیده‌اند. (تفسیر منهج‌الصادقین، ج۹، ص۳۹۱).

امام رضا (ع)

امام رضا(ع) در حدیثی تعبیر “العین حقٌّ” را درمورد چشم زخم استفاده کرده است؛ یعنی “چشم زخم حقیقت دارد.” (طب‌الائمه ج1 ص121)

قرآن کریم

در آیه 67 سوره یوسف حضرت یعقوب (ع) به فرزندان خود دستور می دهد که زمان ورود به مصر از یک دروازه شهر به آن داخل نشوند و از آن جایی که فرزندان ده گانه آن حضرت انسان هایی زیبا و تنومند و جوان بودند از آن ها درخواست میکند برای باطل کردن چشم زخم مردم مصر از دروازه های مختلف وارد شوند تا به دیده نیایند. (تفسیر صافی، تفسیر جوامع الجامع و دیگر تفاسیر)

علامه طباطبائی

علامه طباطبایی در ذیل آیه “وَإِن یَکَادُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَیُزْلِقُونَکَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّکْرَ وَیَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ” فرمودند منظور از «ازلاق به ابصار» در «لیزلقونک» چشم زدن است که خود نوعی از تأثیرات نفسانی است و دلیل عقلی بر نفی آن نداریم؛ بلکه حوادثی دیده شده که با چشم زخم زدن منطبق هستند. (تفسیرالمیزان ج19 ص468)

تمدنهای باستانی

فنیقی‌های باستان مهره‌هایی به شکل چشم می‌ساختند و از آن ها به عنوان گردنبند و طلسم چشم زخم قوی استفاده میکردند.

ادبیات کهن پارسی

مسعود سعد شاعر دوره غزنویان در شعر خود فیروزه را برای چشم زخم آورده است:

کی خرند از تو فیروزه  هرگز
چون  ببینندت ای  بدیع نگار

لب  و  دندان  تو  همی بینند
لعل خوش رنگ و لولو شهوار

هر چه فیروزه بایدت بفروش
شبه از بهر چشم زخم بدار

صائب تبریزی

صائب تبریزی شاعر دوره صفویه در شعر خود به اثر فیروزه در باطل کردن چشم زخم اشاره کرده است:

ایمن است از چشم بد کآورد با خود از ازل
نیل چشم زخم ازین فیروزه منظر آفتابتخفیف

 دعای باطل کردن طلسم
دعای باطل کردن طلسم

بهترین راه های شکستن طلسم

آیا بزرگان درباره باطل سحر (Talisman) و باطل کردن چشم زخم مطلبی گفته اند؟ بزرگان تمدن‌های مختلف و از همه مهم‌تر پیشوایان مذهبی ما سخنان زیادی در مورد خاصیت سنگ‌ها و حرز ها در “باطل کردن چشم زخم” و “جلوگیری از بلا ها” بیان کرده‌اند چراکه از انرژی و تاثیرات آن‌ها اطلاع داشته‌اند.

بدون شک شبیه بودن نظرات نشان از رازی قطعی و مهم در مورد سنگ‌ها و حرزها دارد.

یکی از مهمترین خواص سنگ‌ها و حرزها، تاثیر آن‌ها در باطل کردن و شکستن طلسم چشم زخم و دیگر بلایا در زندگی است که در کلام بزرگان بسیار به آن اشاره شده‌است. برخی از آن ها را با هم بخوانیم.

امام صادق (ع)

از حضرت روایت شده که انگشترحدید صینی با ذکر هفت جلاله چشم زخم را از کسی که چشم زخم خورده برطرف می کند و اثر آن را از بین می برد (مستدرک الوسائل ج3 صفحه299).

حضرت محمد (ص)

همانا انگشتر عقیق انسان را از هر بدی محافظت می‌نماید. (کافی ج6 ص۴۷۱).

همچنین حضرت محمد (ص) فرمودند: پس هر که از شیعیان آل محمد (ص) یکی از این عقیق ها را در دست داشته باشد، جز خیر و نیکی و فراخی روزی و سلامتی نبیند، از جمیع بلایا در امان باشد و ایمنی یابد از شر پادشاه ظالم و از هر چه آدمی از آن می ترسد و حذر می نماید.

امام علی (ع)

امیر مؤمنان ـ علیه السلام ـ درباره خاصیت انگشتر عقیق این چنین فرموده است: «تختم بالعقیق یبارک الله علیکم و تکونوا فی أمن من البلاء». انگشتر عقیق به دست کنید تا خدا بر شما مبارک کند و از آسیب بلاء در ایمنی باشید (ثواب الاعمال، ص386).

آیت الله بهجت(ره)

برای باطل کردن چشم زخم و باطل سحر، همراه داشتن دعای حرز امام جواد(علیه السلام) مفید است (گوهرهای حکیمانه، ص۱۳).

دعای حرز امام جواد (ع) یک از معتبرترین و قویترین ادعیه توسط معصومین علیهم السلام و علما برای باطل کردن چشم زخم و باطل سحر می‌باشد. این محصول شامل ذکر حرز امام جواد (ع) دست نویس بر روی پوست آهو (مطابق سخن امام جواد (ع) در روایت) است. پوست آهوی حرز، داخل یک لوله حرز از جنس نقره قرار می گیرد. ذکر خاصی نیز مطابق روایت امام جواد (ع) روی این استوانه از جنس نقره حکاکی شده است.  مطابق حدیث امام جواد (ع) جنس استوانه باید از نقره باشد و حرز داخل استوانه نیز طبق روایت، روی پوست آهو نوشته شده است. پوست استفاده شده در این محصول کاملا طبیعی بوده و با ضمانت اصالت پوست آهو توسط نویسنده مجرب حرز تهیه گردیده‌است.  توجه داشته باشید که طبق حدیث امام جواد (ع) برای اثرگذاری بهتر این دعای شکستن چشم زخم باید روی بازوی راست بسته شود.

 دعای باطل کردن طلسم
دعای باطل کردن طلسم

مجرب ترین ادعیه باطل کردن طلسم

دعای موثر و مجرب برای باطل کردن طلسم و سحر و جادو

اگر فردی دعای قرآنی ذیل را بنویسد و با خود نگاه  دارد از کلیه طلسمات و جادو و سحر در امان خواهد بود و اگر کسی را مورد سحر و طلسم و جادو قرار داده باشند، باید که این دعا را با زعفران و گلاب نوشته و سپس در آب حل کرده و بیاشامد و همچنین بر سر بریزد وسپس یکی دیگر را نوشته و در نزد خود نگاه دارد. با عنایت باریتعالی سحر و جادو برطرف خواهد گردید. توجه شود که این دعا همچنین برای گشایش بخت و کارگشائی نیز مفید فایده است.

بسم الله الرحمن الرحیم خَتَمَ الله عَلی قُلوُبِهِم وَ عَلی سَمعِهِم وَ عَلی اَبصارِهِم غِشاوَةٌ وَ لَهُم عَذابٌ عَظیم وَ مِن النّاس مَن یَقول امَنّا بِالله وَ بِالاخِرَةِ وَ ما هُم بِموُمِنین یُخادَعون الله وَالّذینَ امَنو وَ ما یَخدَعون اِلاّ اَنفُسَهُم وَ ما یَشعَروُن فی قُلوبِهِم مَرَضٌ فَزادَهُمُ الله مَرَضاً وَ نُنَزِّلُ مِنَ القُران ما هُوَ شَفاءٌ وَ رَحمَةٌ لِلموُمِنین یا ارحَمَ الرّاحِمین قالَ موسی ما جِئتُم بِه السِّحر اِنَّ اللهَ لا یُصلِح عَمَلَ المُفسِدین فَسَیَکفیکََهُمُ الله وَ هُوَ السَّمیعُ العَلیم لا حَولَ وَ لا قُوَّةَ اِلاّ باللهِ العَلیِّ العَظیم إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ وَ اُفَوِّضُ اَمری اِلی الله اِنَّ اللهَ بَصیرٌ باِلعِباد یا اَرحَم الرّاحِمین.

از شدن شخص بسته
برای باز شده شخص بسته شده این آیات شریفه را بنویسید و به همراه شخص نمایید.

بسم الله الرحمن الرحیم
ثُمَّ قَسَتْ قُلُوبُکُم مِّن بَعْدِ ذَلِکَ فَهِیَ کَالْحِجَارَةِ أَوْ أَشَدُّ قَسْوَةً وَإِنَّ مِنَ الْحِجَارَةِ لَمَا یَتَفَجَّرُ مِنْهُ الأَنْهَارُ وَإِنَّ مِنْهَا لَمَا یَشَّقَّقُ فَیَخْرُجُ مِنْهُ الْمَاء وَإِنَّ مِنْهَا لَمَا یَهْبِطُ مِنْ خَشْیَةِ اللّهِ وَمَا اللّهُ بِغَافِلٍ عَمَّا تَعْمَلُونَ بقره 74

الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِیبَةٌ قَالُواْ إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعونَ بقره 156

وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِّلْمُؤْمِنِینَ وَلاَ یَزِیدُ الظَّالِمِینَ إَلاَّ خَسَارًا اسرا 82

و نیز آورده اند اگر کسی را بسته باشند سوره مبارکه مریم را بنویسد و بشوید و بخورد گشاده میگردد انشاءالله تعالی

دعا جهت ابطال سحر
حضرت علی (ع) فرمود: هرکس بر پوست آهو بنویسد و نزد خود نگهدارد سحر از او باطل میشود

بسم الله و بالله ماشاءالله بسم الله و لا حول ولا قوه الا بالله العلی العظیم قال موسی ما جئتم به السحر ان الله سیبطله ان الله لا یصلح عمل المفسدین و یحق الله بکلماته و لوکره المجرمون فوقع الحق و بطل ما کانو یعملون فغلبو هنالک وانقلبو صاغرین بسم الله و قدمنا الی ما عملو من عمل فجعلناه هباء” منصورا” وجعلنا من بین ایدیهم سدا” و من خلفهم سدا” فاغشیناه فهم لا یبصرون و القی السحره ساجدین قالو امنا برب العالمین رب موسی و هارون قال امنتم به قبل ان اذن لکم انه لکبیر کم الذی علمکم السحر قالو ان هذان لساحران یریدان ان یخرجاکم من ارضکم بسحرها بحق کهعیص و بحق حمعسق و بحق صم بکم عمی فهم لا یسمعون و لا یتکلمون.

توجه شود:
*قواعد عمومی نگاشتن دعا مثل طهارت و با وضو بودن و شرایط مکانی و زمانی را رعایت فرمائید.

*در زمان نگاشتن دعای قرآنی فوق حتما رو به قبله باشید.
* سوره های فلق و ناس را هر روز تلاوت نمایید. صبح و شب.
* به وقت خواب معوذتین (همان سوره های فلق و ناس را بخوانید).
* معوذتین را در کاغذ بدون خط بنویسید و همیشه همراه خود داشته باشید.
* پایان هر نماز آیه الکرسی را حداقل یکبار تلاوت نمایید. آیه اول آنرا بخوانید تا و هو العلی العظیم.
* در هنگام اذان یا اندکی قبل یا پس از آن که درهای استجابت دعا  گشوده است جهت برآورده شدن حاجت خود از جانب خداوند متعال دعا و طلب حاجت کنید. شک نکنید.

دعای ۶۰ قاف باعث باطل شدن سحر و طلسم می شود حتما آن را قرائت کنید.

امتیاز به این مطلب post

لینک کوتاه این مطلب: https://ommatpress.ir/?p=712

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی الفاظ رکیک، ناسزا و تهمت باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

از گذاشتن لینک گروه یا کانال جدا خودداری نمایید.

دکمه بازگشت به بالا