سیاسی

پوتین رئیس گروه واگنر را به مرگ تهدید کرد

در این بخش از مطالب پایگاه خبری امت پرس درباره تهدید پوتین علیه رئیس واگنر مطلبی را برای شما آورده ایم . با ما همراه باشید.

فرمانده نظامی ارشد سابق ناتو مدعی شد، رئیس گروه واگنر حداکثر ۹۰ روز دیگر زنده می‌ماند و هدف انتقام‌خواهی رئیس‌جمهور روسیه قرار خواهد گرفت.

«جیمز استاوریدیس»، دریادار بازنشسته ارتش آمریکا و فرمانده نظامی سابق ائتلاف ناتو در مصاحبه‌ای ادعا کرد، «یوگنی پریگوژین»، فرمانده گروه نظامی خصوصی واگنر حداکثر تا ۹۰ روز دیگر زنده نخواهد ماند چون «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نمی تواند شورش او را ببخشد و فراموش کند.

شامگاه جمعه بود که فرمانده گروه پیمانکار نظامی خصوصی «واگنر» در بیانیه‌ای مدعی شد نیروهای ارتش روسیه به مواضع این گروه حمله کرده‌اند. وی سپس به نیروهای خود دستور داد که کنترل شهرهای روسیه را در دست گرفته و سران ارشد نظامی این کشور را مجازات نمایند.

با گذشت کمتر از یک روز از درگیری نیروهای واگنر و ارتش روسیه، دولت بلاروس از موافقت رئیس این گروه شبه‌نظامی با یک توافق با کرملین خبر داد.

در واپسین ساعات روز شنبه، کاخ کرملین اعلام کرد که پرونده جنایی علیه «یِوگِنی پریگوژین» رئیس گروه واگنر لغو شده و او روسیه را به مقصد بلاروس ترک خواهد کرد و کرملین کاری را که پریگوژین در آنجا انجام خواهد داد تعیین نخواهد کرد.

در پی انعقاد این توافق رسانه‌ها، تحلیلگران و چهره‌های غربی موجی از گمانه‌زنی را بر سر سرنوشت پریگوژین در بلاروس با محوریت این ادعا که ولادیمیر پوتین نهایتا دستور ترور او را خواهد داد، به راه انداختند.

دریادار استاوریدیس در مصاحبه با شبکه ان.بی.سی نیوز ادعایی مشابه را درباره سرنوشت پریگوژین مطرح کرد.

او در این مصاحبه گفت: «در این جا فلسفه بازی تاج و تخت اعمال می‌شود. اگر شما می‌خواهید به پادشاهی برسید بهتر است پادشاه را بکشید.»

این دریادار بازنشسته آمریکایی ادعا کرد: «پریگوژین این کار را نکرد. حالا او قرار است از ۳۵۰۰۰ شبه نظامی که از او محافظت‌ کرده‌اند جدا شود. او مثل ماری است که سرش از بدنش جدا شده است.»

فرمانده آمریکایی سابق ائتلاف ناتو در ادامه این مصاحبه ادعا کرد، توافقی که پریگوژین با کرملین با واسطه‌گری بلاروس منعقد کرد در بلند مدت به نفع او تمام نخواهد شد چون رئیس جمهور روسیه سابقه برخورد شدید با دشمنان سیاسی بالقوه خود را دارد.

او مدعی شد: «فکر نمی‌کنم او حداکثر ۶۰ تا ۹۰ روز دیگر دوام بیاورد چون پوتین در دل سیاهش شخصی نیست که ببخشد و فراموش کند. او هر آنچه که بتواند انجام خواهد داد تا از پریگوژین انتقام بگیرد.»

امتیاز به این مطلب post

لینک کوتاه این مطلب: https://ommatpress.ir/?p=18855

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی الفاظ رکیک، ناسزا و تهمت باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

از گذاشتن لینک گروه یا کانال جدا خودداری نمایید.

دکمه بازگشت به بالا