سیاسی

مذاکرات چهارجانبه وزرای خارجه مصر، قبرس، یونان و فرانسه در آتن

به نوشته روزنامه الیوم السابع چاپ مصر، وزرای خارجه چهار کشور مصر، قبرس، یونان و فرانسه با توجه به چالش‌های مختلفی که صلح، ثبات و امنیت منطقه را تحت تاثیر قرار داده است ،در نشستی در شهر آتن آخرین تحولات منطقه به ویژه وضعیت منطقه شرق دریای مدیترانه را بررسی کردند.

به گزارش پایگاه امت پرس ، مذاکرات چهارجانبه همکاری برای مقابله با چالش‌های ناشی از شیوع کرونا بررسی شدند.آنها در پایان نشست خود یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار کردند.

آنها در این نشست تحولات اخیر منطقه ساحل و خلیج فارس را بررسی کردند.همچنین وزیر خارجه یونان با همتایان مصری، فرانسوی و قبرسی خود همکاری در حوزه انرژی، مهاجرت و تغییرات آب‌وهوایی را بررسی کرد.

وزیر خارجه یونان نیز با توجه به توافقنامه مشارکت استراتژیک و دفاعی که به تازگی میان یونان و فرانسه امضا شده، دیدار جداگانه‌ای با همتای فرانسوی خود برای بررسی روابط دوجانبه آتن-پاریس، شرایط شرق دریای مدیترانه، تحولات منطقه ساحل و تقویت همکاری‌ها در برخی مسایل مهم مشترک داشت.

وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که این نشست به دنبال نشست اول این وزرا که ژانویه در قاهره برگزار شده بود و نتایج و بیانیه پایانی آن برگزار شد.

طبق این بیانیه، وزرای کشورهای یاد شده ضمن اشاره به روابط برجسته‌ای که میانشان وجود داشته و کاملا همسو با قوانین بین‌المللی و قوانین دریانوردی است، بر ماهیت استراتژیک این روابط که اصول مستحکمی را برای توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف تعیین می‌کند، تاکید کردند.

در ادامه این بیانیه مطبوعاتی تاکید شد: وزرا درباره برقراری امنیت و ثبات تبادل نظر کرده و راه‌های تقویت همکاری‌ها و استمرار اقدام مشترک برای تحقق اهداف مشترک در زمینه‌های مختلف شامل انرژی، تغییرات آب‌وهوایی، مبارزه با کرونا و مهاجرت را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

همچنین آنها تاکید کردند: اولویت ما باید پیشبرد صلح و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی و توسعه اقتصادی همه جانبه و مدنظر همه همسو با چارچوب قانونی همه جانبه فعلی باشد.

منبع :ایسنا

امتیاز به این مطلب post

لینک کوتاه این مطلب: https://ommatpress.ir/?p=879

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی الفاظ رکیک، ناسزا و تهمت باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

از گذاشتن لینک گروه یا کانال جدا خودداری نمایید.

دکمه بازگشت به بالا