سیاسیویژه

انتقام خون شهدای شیراز را از مسببان این جنایت می‌گیریم

خطیب نماز جمعه تهران در واکنش به حمله تروریستی به حرم شاهچراغ (ع)، گفت: انتقام این خون‌های پاک علاوه بر عاملان مباشر، از جانیانی که مسبب اصلی این حوادث هستند یعنی استکبار جهانی گرفته می‌شود.

به گزارش امت پرس به نقل از مهر، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران (ششم آبان ماه)، اظهار داشت: اگر مرزهای الهی در سخن رعایت شود و اگر برای گفته‌ها و سخنان دلایل روشنی وجود داشته باشد، در این صورت، روابط اجتماعی رو به صلاح می‌رود و سایر عرصه‌های زیست انسانی نیز روی صلاح را خواهد دید. امیرالمومنین علی علیه السلام نیز می‌فرماید، من ندیدم کسی از تقوای خود بهره ببرد و سود ببرد، مگر اینکه زبانش را مهار کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: این همان صحبت خداوند است که دعوت می‌کند به سخن محکم، فکر شده، سنجیده شده، حساب شده. پیامبر مکرم اسلام نیز می‌فرمایند ایمان بنده خدا به سلامت و استواری و استقامت نمی‌رسد، مگر اینکه زبان فرد به حقیقت ایمان آراسته شود.

حجت‌الاسلام علی اکبری در ادامه ضمن تسلیت به خانواده شهدا حادثه تروریستی شیراز، گفت: شهادت عزیزانمان در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) به دست شقی‌ترین و رذل‌ترین انسان‌ها و شکستن حرمت سومین حرم اهل بیت (ع) در شیراز را به محضر امام عصر، نایب بزرگوارشان رهبر عظیم‌الشأن، امت قهرمان و به ویژه مردم عزیز شیراز تسلیت عرض می‌کنیم. حقیقتاً این اتفاق تلخی بود که با بی رحمی تمام، انسان‌های مظلوم در حال عبادت و زیارت در وقت نماز را با آن وضع فجیع به شهادت برسانند و یا مجروح کنند و امام امت را داغدار کردند.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: ان‌شاءالله خداوند متعال این شهدای عزیز را با اباعبدالله الحسین (ع) محشور کند و مجروحان این حادثه را عافیت کرامت کند.

وی افزود: به لطف الهی انتقام این خون‌های پاک و معصوم علاوه بر عاملان مباشر، از جانیانی که مسبب اصلی این حوادث هستند یعنی استکبار جهانی گرفته خواهد شد.

امام جمعه موقت تهران گفت: در بین شهدای این حرم مطهر دانشمند نخبه جوان عزیزمان یعنی سید فریدالدین معصومی است که برای انجام مأموریت مهمی در شیراز بود و پس از انجام مأموریت برای وداع و زیارت به حرم مطهر مشرف شده بود که در این ماجرا به شهادت می‌رسد و البته این افتخار بزرگ نصیبش شد. امروز این شهید والامقام و شهید مدافع امنیت امیر کمندی که توسط اراذل داعش مسلک اغتشاش‌گر به شهادت رسیدند، مهمان نماز جمعه هستند. ان‌شاء‌الله بر پیکر این شهیدان هم نماز خواهیم خواند و سپس پیکرشان را تشییع خواهیم کرد.

وی با اشاره به پیام رهبر انقلاب در پی جنایت تروریستی شیراز، تصریح کرد: رهبر عزیزمان در این پیامی که ارائه فرمودند تعبیر دقیقی دارند، داغ عزیزان و هتک حرمت حرم اهل بیت جز با جستجو از سررشته این فاجعه‌آفرینی‌ها و اقدام قاطع و خردمندانه درباره آن جبران نخواهد شد. این مطلبی است که باید قدری بیشتر درباره آن فکر کنیم و باید نکته‌های لطیفی را که در این پیام مهم وجود دارد، دریابیم.

حجت‌الاسلام علی اکبری تاکید کرد: بین ما و استکبار جهانی از روز اول انقلاب اسلامی بر سر یک موضوع یعنی ایران قوی و مستقل، محل دعوا است. مبانی قدرت ایران عزیز ما بر اساس اسلام عزیز، ایمان به خدای متعال و رهبری حکیم ولی فقیه و حضور مردمی تمام عیار برجسته می‌شود.

وی گفت: امنیت به منزله زیرساخت برای پیشرفت در همه عرصه‌ها یک شرط ضروری و غیر قابل اغماض است. راهبرد استکبار به سرکردگی آمریکا برای مهار ایران در کوتاه مدت و چه در دراز مدت روی این نقطه یعنی استحاله هویتی و دوم ایجاد و تولید ناامنی قرار گرفته است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: در مورد نکته اول یک جنگ تمام عیار فرهنگی و فکری از روز اول راه انداختند و همچنان نیز ادامه می‌دهند و هر چی به جلو آمدیم، پیچیده‌تر شده است. رهبر معظم انقلاب نیز از آن با عناوین مختلفی همچون شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی یاد کردند.

امتیاز به این مطلب post

لینک کوتاه این مطلب: https://ommatpress.ir/?p=17114

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی الفاظ رکیک، ناسزا و تهمت باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

از گذاشتن لینک گروه یا کانال جدا خودداری نمایید.

دکمه بازگشت به بالا