سیاسیویژه

آیا ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشت؟

امیر «حاجیلو» گفت: انقلاب اسلامی خط بطلانی بر مکتب‌های انحرافی کشید و نقش ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی در کنار مردم، روحانیت نقشی کلیدی و استراتژیک داشت.

به گزارش امت پرس، نقش ارتش در پیروزی انقلاب نقش کلیدی و استراتژیک بود/انقلاب اسلامی ایران خط بطلانی بر تفکر و مکتب های انحرافی کشید

امیرسرتیپ دوم ستاد «علی حاجیلو» فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در ارومیه با گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار داشت: ارتش به واسطه امیرانی همچون شهید قرنی، شهید نامجو، شهید شهرام‌فر، شهید صیاد شیرازی و امیر رحیمی کارنامه درخشان و افتخار آمیزی در شکل گیری انقلاب اسلامی و پیروزی آن دارد.

وی شهید قرنی را یکی از موثرترین نیروهای انقلاب در ارتش نام برد و افزود: وی با توجه به اینکه از نظامیان ارشد ارتش بود اما با روحیه شجاعت و انقلابی که داشت در آن شرایط خطیر و حساس وظایف خود را در برابر انقلاب و امام خمینی (ره) به نحو احسن انجام داد.

امیر حاجیلو نقش بازدارنده و هوشیارانه ارتش را از همان روزهای شکل‌گیری انقلاب بسیار مهم و اثرگذار توصیف کرد و گفت: زمانی که نظام سلطه با شکست مواجه شد هجمه‌های دشمنان نیز آغاز شد تا به هر نحو ممکن جلوی انقلاب را بگیرند اما در این میان اولین یگانی که برای دفاع از انقلاب و مقابله با گروه‌های معاند و ضد انقلاب وارد میدان شد ارتش بود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران خط بطلانی بر همه تفکر و مکتب‌های انحرافی کشید ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی همه معادلات و محاسبات دشمنان را بر هم زد و حاکمیت نظام اسلامی را با آن شکل که تعریف شده و مبتنی بر حکومت نبی مکرم اسلام برای اولین بار بعد از رسالت ائمه معصومین در جهان بود در ایران اسلامی شکل داد.

فرمانده قرارگاه شمال‌ غرب نزاجا تصریح کرد: بنابراین طبیعی است که به همین علت دشمنان خیلی قوی هم داشته باشند که بعد از پیروزی انقلاب نیز شاهد هستیم که چگونه دست به دست هم دادند که این انقلاب را از مسیر اصلی خود خارج و یا مصادره کنند.

وی گفت: از این رو ارتش به عنوان تنها ترین بازوی مسلح انقلاب برای تقابل و سرکوبی این جریان ها وارد میدان شد و نقش بی بدیلی در مقابله با توطئه های دشمنان ایفا کرد و تثبیت انقلاب اسلامی را منجر شد. لذا نقش ارتش در پیروز انقلاب در کنار مردم، روحانیت و رهبری امام راحل یک نقش کلید ی و استراتژیک بود .

وی حضور ارتش در دفاع مقدس را نیز جلوه ای از ایثار و وفاداری به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد و بیان کرد: ارتشیان جان بر کف ایران در آن زمان به عنوان تنها ترین تشکل نظامی سازمان یافته در برابر هجمه سنگین اولیه دشمنان ایستادند و همانطوریکه امام راخل نیز در پایان جنگ فرمودند نیروی زمینی قهرمان به حق در برابر تمامی هجمه های سنگین دشمنان ایستادن و آن چهره راستین خودشان را نشان دادن و در مراحل بعدی که سپاه شکل گرفت و تجهیز شد با همراهی هم کمر دشمنان را شکستند.

فرمانده قرارگاه شمال‌ غرب نزاجا یکی از بزرگترین افتخار ارتش را خدمت به مردم دانست و تصریح کرد: حضور مردم ایران از همان ابتدای پیروزی انقلاب در صحنه های مختلف نظام و یوم الله ها باعث یاس و نا امیدی دشمنان بوده است. اگر دشمنان به واسطه عوامل و عناصر و یا یگان های نیابتی شان حرکاتی را در برخی نکات انجام می دهند بدانند که همه مردم از همه قومیت ها و مذاهب پای انقلاب ایستادند و انقلاب را همراهی می کنند.

منبع: دفاع مقدس

امتیاز به این مطلب post

لینک کوتاه این مطلب: https://ommatpress.ir/?p=11960

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی الفاظ رکیک، ناسزا و تهمت باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

از گذاشتن لینک گروه یا کانال جدا خودداری نمایید.

دکمه بازگشت به بالا