یادداشت

چرا جمهوری اسلامی ایران ابرقدرت است

 شاید شما هم با دیدن این تیتر، خورده بگیرید و بگویید: اغراق ممنوع. اما این تیتر اغراق نیست بل واقعیتی بدیهی است که از شدت بداهت، مورد انکار قرار می‌گیرد.

انقلاب اسلامی ایران در بهمن سال ۵۷ از همان ابتدا که وارد مرحله تشکیل ساختار سیاسی شده، تاکنون هجمه‌هایی را در قالب جنگ سرد، جنگ سخت، جنگ اقتصادی و جنگ نرم و رسانه‌ای در رویارویی با نظام سلطه تجربه کرده است.

در مرحله جنگ نرم بعد از ناکامی در شیوه‌های مختلفی که نظام سلطه تجربه کرد، این سال‌ها مهمترین رویکردی که مورد استفاده دشمنان انقلاب اسلامی ایران قرار گرفته، جنگ نرم در بستر «روایت» و جنگ روایت‌هاست؛ تاجایی که توانسته‌اند ادارک بخشی از جامعه نسبت به برخی واقعیت‌ها را تغییر بدهند.

این نوع جنگ، شکل تکامل یافته‌تر و البته اثرگذارتر جنگ نرم و متکی بر زیر ساخت رسانه‌های نوین است که با ایجاد یک چینش ذهنی، به شناخت و ادراک افراد، مطابق خواست خود جهت می‌دهند البته بدون اینکه شخص متوجه تغییر باور و رفتار خود باشد و یا حتی به این فرآیند، شک کند.

یکی از مصادیق هجمه‌های این جنگ، ایجاد تلقی ضعیف بودن جمهوری اسلامی در برابر نظام سلطه در ذهن مخاطب است. در این باورِ القاء شده، نظام سلطه خود را ابرقدرتی بلامنازع معرفی می‌کند که جمهوری اسلامی ایران در برابر دسیسه‌های آن در آستانه فروپاشی قرار گرفته است و این درحالی است که داستان دقیقا برعکس است و در حقیقت، ابر قدرت بلامنازع در حال حاضر، ایدئولوژی انقلاب اسلامی و ساختار سیاسی آن یعنی جمهوری اسلامی ایران است و این نظام سلطه است که در آستانه فروپاشی قرار گرفته است.

چنین ادعایی شاید برای برخی از مخاطبان این یادداشت هم اغراق‌آمیز و شبیه به مزاح باشد. اگر شما هم از جمله آنها هستید، تعجب نکنید و با مطالعه ادامه این چندسطر و توجه به یک استدلال بدیهی که ۴۳ سال است در برابر چشمان ماست و به آن توجهی نداریم، این تصور غلط خود را به چالش بکشید.

بله، نظام جمهوری اسلامی تا پایبند و متعهد به ایدئولوژی انقلاب اسلامی است، ابرقدرت بلامنازع دنیای امروز خواهد بود. توضیح آن روشن است:

آیا شما هم قبول دارید ۴۳ سال است که چرخه مالی دنیا (دلار و یورو) در اختیار دشمنان انقلاب اسلامی وقدرت این چرخه مالی علیه جمهوری اسلامی ایران بکار گرفته شده است؟

آیا شما هم قبول دارید ۴۳ سال است که ظرفیت رسانه‌ای دنیا ازجمله صدها شبکه‌ تلویزیونی ورادیویی فارسی‌زبان، صدها هزار صفحه مجازی با پمپاژ شبهات اعتقادی، سیاسی، علمی، اخلاقی و… کانون ایدئولوژی انقلاب اسلامی را هدف گرفته‌اند وبرای فروپاشی جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنند؟

آیا شما هم قبول دارید ۴۳ سال است که با وجود پیشرفت‌های گسترده جمهوری اسلامی درصنعت دفاعی و نظامی، اما همچنان دشمنان انقلاب اسلامی در این صنعت، چند گام جلوتر از ما هستند و برخلاف نظام اسلامی کشور ما به هیچ یک از ضوابط اخلاقی و اعتقادی پایبند نیستند و برای همین، بارها شاهد جنایات آنها در اقصی نقاط دنیا و ازجمله در کشور خودمان بوده‌ایم تاجایی که در دوره هشت ساله دفاع مقدس، بخشی از این جنایات را تجربه کرده‌ایم و همچنان تهدید نظامی آنها در برابر نظام جمهوری اسلامی است؟

آیا شما هم قبول دارید ۴۳ سال است که سازمان‌ها و نهادهای حقوقی و بین‌المللی دنیا مثل سازمان ملل، سازمان انرژی اتمی، سازمان حقوق بشر و … که درحقیقت ابزار سلطه‌گری نوین و در راستای حفاظت بیشتر از منافع مستکبران علیه منافع ملت‌های مظلوم هستند، تمام تلاششان را برای از بین بردن نظام سیاسی حاکم بر ایران، در خدمت سلطه‌گران گرفته‌اند؟

آیا شما هم قبول دارید ۴۳ سال است که نظام سلطه و سیستم‌های امنیتی در داخل نظام سیاسی کشور، نفوذ دارند وشبکه نفوذ آنها حتی تا عالی‌ترین سطح مدیریت اجرایی و نظامی و امنیتی راه یافته‌اند و ضربات سختی به پیکر این نظام وارد کرده‌اند و همچنان این شبکه در راستای به زمین‌زدن انقلاب اسلامی و تغییر باور و اعتماد مردم، فعال است؟

به عبارتی ۴۳ سال است که نظام مالی دنیا، انواع رسانه‌های دنیا، قدرت نظامی دنیا، نظام حقوقی حاکم بر دنیا و نفوذی‌های رخنه کردن در بدنه مدیریتی کشور که ابزار ابرقدرتی مدعیان است، بکار گرفته شده‌اند تا انقلاب اسلامی و ساختار سیاسی آن یعنی جمهوری اسلامی ایران زمین بخورد و نباشد، اما این نظام مستقر است ونه تنها مستقر که همه هویت نظام سلطه را به چالش کشیده است. به نظر شما قدرت چه کسی برتر است؟

«استقرار»، «بودن»، «سرپا ماندن» و حتی «سربلندشدن» نظام جمهوری اسلامی -با همه اشکالاتش که همه آنها قابل برطرف شدن است- در برابر همه توطئه‌ها به معنای برتری قدرت اوست، قدرتی که متکی بر قدرت برتر الهی است.

لینک کوتاه این مطلب: https://ommatpress.ir/?p=12769

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی الفاظ رکیک، ناسزا و تهمت باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

از گذاشتن لینک گروه یا کانال جدا خودداری نمایید.

دکمه بازگشت به بالا