یادداشت

مادر معجزه خلقت خداوند

با بررسی کوچکی از جملات و نوشته های مختلفی از نویسندگان و افراد ملل مختلف درمی یابیم که در تمامی فرهنگ ها مادر و عشق دو کلمه جدایی ناپذیر است، و به پاس همین عشق بی دریغ است که بیشتر کشورهای جهان در تقویم خود روزی را به نام روز مادر ثبت کرده اند تا این روز بهانه ای باشد برای سپاسگزاری از زحمات آن ها. مادر معجزه خلقت خداوند است؛ کسی که بودنش مایه آرامش و نعمت  است و نبودنش همه چیز را سخت می کند، همه چیزهای عالی را، همه چیزهای حیاتی را؛ از نفس کشیدن تا خندیدن و حرف زدن و خوابیدن و … نبود مادر «زندگی» را سخت می کند.

در انگلستان روز مادر به طور رسمی به عنوان یک‌شنبه مادری شناخته می‌شود و مناسبتی مذهبی است که در چهارمین یک‌شنبه از ایام روزه‌داری مسیحیان به بازدید و گردهمایی در کلیسا تشویق شده‌اند، زیرا در تفکر  مذهبی، کلیسا به عنوان مادری تغذیه‌کننده و حمایت‌گر شناخته می‌شود، اما با گذشت سال‌ها از جنبه مذهبی و کلیسامحور این روز کاسته شده و بهانه‌ای برای دور هم جمع شدن خانواده و فرزندان دانسته می‌شود.


اسپانیایی‌ها اما اولین یکشنبه ماه مه، ماهی که در باورهای مسیحی به مریم عذرا مادر حضرت عیسی (ع) تعلق دارد، را به عنوان روز مادر گرامی می‌دارند. بر اساس داستان‌های اساطیری روز مادر جشن تجلیل و جشنواره‌ای بهاری و سالانه است که یونانیان باستان به افتخار رئا، مادر خدایان و ایزدان آن را بنیان گذاشته بودند.
اگر چه هر کشوری با فرهنگ خاص خود برای انتخاب روز مادر سمبول و دلیلی دارد، اما آنچه اهمیت دارد، قدردانی و تشکر از مقام مادر است. و این مراسم بهانه ای است تا توجه بیشتری به مادران داشته باشیم و به آنها ثابت کنیم که چقدر دوستشان داریم.

 

لینک کوتاه این مطلب: https://ommatpress.ir/?p=10141

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی الفاظ رکیک، ناسزا و تهمت باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

از گذاشتن لینک گروه یا کانال جدا خودداری نمایید.

دکمه بازگشت به بالا