حوزه و مراجع تقلید

نهضت امام باقر(ع) نقش مهمی در روشنگری واقعه کربلا داشت

 رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) حرکت علمی امام باقر(ع) را مورد توجه قرار داد و گفت: بنیان علمی پنجمین اختر تابناک ولایت سنگ بنایی شد تا امام صادق(ع) راه را ادامه بدهند و سبب شکوفایی فرهنگ تشیع در توده مردم شد.

به گزارش امت پرس، آیت الله محمود رجبی اظهار داشت: ائمه معصومین(ع) هر کدام یک هدف را دنبال می کردند و متناسب با شرایط زمان برنامه ریزی می کردند.

وی افزود: دوران امام باقر(ع) دوران افول بنی امیه بود و تغییراتی انجام شد که این موضع فرصت مناسبی برای امام(ع) ایجاد کرد تا به ترویج معارف دینی بپردازد، آن دوران فرهنگ دینی مردم تضعیف و فاصله میان اسلام و معارف اسلامی زیاد شد و از اسلام جز رسم و از قرآن جز اسمی باقی نماند.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) بیان کرد: این موضوع سبب شد که بازنشر اسلام محمدی مورد تاکید باشد، امام باقر(ع) این فرصت را غنیمت شمردند تا آن فرهنگ ناب را در حد وسیع گسترش دهند و با شاگردانی که تربیت کردند بنیان مستحکم و دقیق علمی ایجاد کردند تا اسلام ناب به شکل مطلوب به جامعه معرفی شود.

نهضت امام باقر(ع) نقش مهمی در روشنگری واقعه کربلا داشت

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حرکت علمی امام باقر(ع) را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: بنیان علمی پنجمین اختر تابناک ولایت سنگ بنایی شد تا امام صادق(ع) راه را ادامه بدهند و سبب شکوفایی فرهنگ تشیع در توده مردم شد، دوران امام باقر فرقه های انحرافی به وجود آمده بود و امام(ع) به مقابله با این فرقه ها پرداخت و در واقع مسیر فرهنگی جامعه که به سوی باطل رفته بود توسط امام باقر(ع) اصلاح شد.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: حوز های علمیه و متولیان نظام اسلامی باید از این سیره امام باقر(ع) درس گرفته و فرصت ها را غنیمت بشمارند و متناسب آن فرصت برنامه ریزی کنند.

آیت الله رجبی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمود همیشه متناسب با ظرفیت ها و موقعیت هایی که پیش میاید خروجی و نتایج به همان میزان بهتر شود، اینکه تصور کنیم همین راه را ادامه بدهیم درست نیست و با توجه به شرایطی که ایجاد می شود سرعت تحول فرهنگی و ترویج فرهنگ دینی و سرعت خدمت به محرومین و اهداف نظام اسلامی مدنظر باشد و برنامه تحولی مدنظر باشد و جامعه نتایج این تحول را مشاهده کند.

منبع: تسنیم

امتیاز به این مطلب post

لینک کوتاه این مطلب: https://ommatpress.ir/?p=11839

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی الفاظ رکیک، ناسزا و تهمت باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

از گذاشتن لینک گروه یا کانال جدا خودداری نمایید.

دکمه بازگشت به بالا