حوزه و مراجع تقلید

دیدار تولیت آستان قدس رضوی با آیت الله نوری همدانی

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی گفتند: امروز باید میان علمای حوزه های علمیه قم و مشهد ارتباط بیشتر ایجاد شود.

مرجع تقلید شیعیان پیش از ظهر امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین مروی، تولیت آستان قدس رضوی، ضمن بیان جایگاه ممتاز آستان مقدس حرم رضوی با تقدیر از فعالیت های صورت گرفته در ایام کرونا بیان داشتند: بحمدلله با اقدامات موثر شما با رعایت پروتکل ها و شیوه نامه های بهداشتی شاهد حضور مستمر زئران در حرم مطهر رضوی بودیم که این اقدام بسیار قابل تقدیر می باشد.

ایشان افزودند: خدمت رسانی به زائران بسیار مهم است و باید از تمامی ظرفیت ها در این زمینه استفاده شود تا زائران به بهترین شکل ممکن از فضای ملکوتی آستان قدس رضوی بهرمند شوند.

آیت الله نوری همدانی عنوان کردند: مشهد مقدس به عنوان پایتخت معنوی ایران از اهمیت بسیار بالایی برخورد دار است و از گذشته های دور یکی از مراکز نشر معارف اسلامی و فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بوده و هست، لذا لازم است که ارتباط حوزه علمیه مشهد با قم تقویت شود و باید با استعدادیابی و بها دادن به طلاب مستعد شاهد باشیم ظرفیت های حوزه علمیه مشهد نیز همانند ظرفیت های حوزه علمیه قم شکوفا شود. امروز باید میان علمای حوزه های علمیه قم و مشهد ارتباط بیشتر ایجاد شود.

ایشان، حساسیت علما و حوزه های علمیه نسبت به جریانات جهان اسلام را ضروری دانسته و گفتند: اتفاقات اخیر در سودان و جریان بحرین و اخیرا هم افغانستان تأسف بار است و مطمئن هستیم استکبار و صهیونست و عربستان طراح و اجراء کننده آن هستند.

مرجع تقلید شیعیان در ادامه با اشاره به نقش های استکبار جهانی علیه مسلمانان، بیان طرح تجمیع ادیان ابراهیمی برای خارج کردن بیت المقدس از دست مسلمانان را محکوم کرده و عنوان کردند: قدس پاره تن جهان اسلام و متعلق به همه مسلمانان است.

ایشان در پایان ابراز امیدواری کردند: با بر طرف شدن این بیماری منحوس شاهد تشرف بدون محدودیت زائران حرم مقدس رضوی باشیم و بنده نیز توفیق زیارت حرم مقدس حضرت علی بن موسی الرضا (ع) را پیدا کنم.

امتیاز به این مطلب post

لینک کوتاه این مطلب: https://ommatpress.ir/?p=153

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی الفاظ رکیک، ناسزا و تهمت باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

از گذاشتن لینک گروه یا کانال جدا خودداری نمایید.

دکمه بازگشت به بالا