حوزه و مراجع تقلید

باید دولت و مجلس مشکلات ایرانیان خارج از کشور را برطرف کنند

مدیر حوزه های علمیه تاکید کرد: باید مشکلات ایرانیان خارج از کشور با تدوین قانون و مصوباتی از طریق دولت و مجلس برای همیشه برطرف شود.

به گزارش پایگاه خبری امت پرس، اولین جلسه کارگروه تخصصی دین و اندیشه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور، شامگاه سه شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰ به ریاست آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور و با حضور مسئولان و نمایندگان وزارتخانه ها و نهادهای های مرتبط، در ساختمان مرکزی شورای نگهبان برگزار شد.

در این جلسه، آیت الله اعرافی با اشاره به اهمیت تشکیل این کار گروه، گفت: ایرانیان خارج از کشور از نعمت های جمهوری اسلامی هستند که لازم است دولت و مسئولان برای ارتقای ارتباط بین این عزیزان برنامه ریزی دقیقی انجام دهند.

عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد: ایرانیان خارج از کشور می توانند یکی از ظرفیت های کشور باشند؛ این افراد نماینده جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور هستند، لذا دولت در خصوص مشکلات فرهنگی و جاری آنان تصمیمات جدی بگیرد.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور خاطرنشان کرد: ایرانیان خارج از کشور با وجود اینکه در خارج سکونت دارند و مشغول فعالیت های خود هستند، ولی عشق و علاقه خود به وطن را به هیچ عنوان فراموش نمی کنند.

آیت الله اعرافی در خصوص رسیدگی به مشکلات ایرانیان خارج از کشور، اظهار کرد: باید مشکلات ایرانیان خارج از کشور با تدوین قانون و مصوباتی از طریق دولت و مجلس برای همیشه برطرف شود تا این عزیزان با خاطری آسوده به میهن رفت و آمد داشته باشند.

در این جلسه نمایندگان وزارتخانه ها و نهادهای مرتبط هم به بیان نظرات خود پرداختند و مقرر شد پیگیری های لازم درباره رفع مشکلات ایرانیان خارج از کشور انجام شود

منبع: شفقنا

امتیاز به این مطلب post

لینک کوتاه این مطلب: https://ommatpress.ir/?p=2250

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی الفاظ رکیک، ناسزا و تهمت باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

از گذاشتن لینک گروه یا کانال جدا خودداری نمایید.

دکمه بازگشت به بالا