سلامت و طب سنتی

چرا استفاده از وازلین مضر است؟

در این مطلب از پایگاه خبری امت پرس ، توضیحاتی درباره وازلین خواهیم داشت! با ما همراه باشید.

وازلین با وجود خاصیت های فراوانی که دارد استفاده از آن در بعضی از نقاط بدن کار درستی نیست و مشکلات زیادی برای شما به‌وجود می آورد.

برخی افراد می پندارندوازلین درمانی کمک کننده برای از بین بردن جوش ها است و التهاب را کاهش می دهد اماوازلین چربی و گرد و غبار روی پوست را درون منافذ به دام انداخته و در افرادی که مستعد جوش و آکنه هستند ممکن است سبب ایجاد جوش شود.

وازلین بافت چرب و سنگینی دارد؛ سبب چرب‌تر شدن پوست چرب و ایجاد جوش‌های التهابی و سرسیاه می شود. اگر پوستتان مستعد جوش و آکنه باشدوازلین می‌تواند آن را بدتر کند.

استفاده به عنوان ضد آفتاب

استفاده ازوازلین به عنوان درمانی برای آفتاب سوختگی یا آسیب‌های ناشی از آفتاب اشتباه است زیراوازلین بر پایه چربی بوده و سبب حبس شدن گرما و حرارت در پوست شده و سوختگی را تشدید می کند.

استفاده به عنوان روان‌کننده

مصرف داخلی وازلین و استفاده از آن به عنوان نرم کننده‌ی واژن یا برای مقاربت جنسی اشتباه است. بر اساس تحقیقات خانم هایی که ازوازلین در داخل واژن استفاده کرده بودند، بیش از حد به واژینوز باکتریال مبتلا شدند.

چرب کردن بینی و اطراف آن

برخی افراد از وازلین برای چرب کردن بینی و اطراف آن استفاده می کنند اما باید در نظر داشته باشید که استنشاق روغن‌های معدنی می‌تواند منجر به ذات الریه آسپیراسیون، به‌خصوص در کودکان شود پس قبل از آنکه از وازلین را در نواحی اطراف بینی استفاده کنید، نظر پزشک را جویا شوید.

امتیاز به این مطلب post

لینک کوتاه این مطلب: https://ommatpress.ir/?p=11576

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی الفاظ رکیک، ناسزا و تهمت باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

از گذاشتن لینک گروه یا کانال جدا خودداری نمایید.

دکمه بازگشت به بالا