سلامت و طب سنتی

قطع کامل زنجیره ویروس کرونا بعید به نظر می رسد

در این مطلب از پایگاه خبری امت پرس ، توضیحاتی درباره قطع کامل زنجیره ویروس کروناخواهیم داشت! با ما همراه باشید.

ناجی ویروس شناس با حضور در شبکه سلامت گفت: ابعاد ناشناخته کرونا همچنان بسیار زیاد است، شواهد موجود با توجه به خصوصیت و تغییر عملکرد ویروس، نشانه‌هایی از قطع کامل زنجیره شیوع نمی‌دهد.

به گفته ناجی، با توجه به مشکلات موجود در مهار ویروس در برخی کشورها، احتمال به صفر رسیدن میزان شیوع کرونا بسیار بعید است، به رغم اینکه بهتر است همه اقشار جامعه دز یادآور واکسن کرونا را دریافت کنند، ولی با توجه به منابع کشور و مطالعات بهتر است واکسن یادآور برای گروه‌های پرخطر مثل کادر درمان، مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای و افرادی که در مشاغل پر برخوردار فعالیت می‌کنند، استفاده شود.

  این ویروس شناس با اشاره به اینکه سویه جدید کرونا ویروس، این بار در قاره آفریقا خود را نشان داده و دوباره دنیا را نگران شدت گرفتن بیماری کرده است، گفت: مخصوصا که گفته می‌شود از قدرت و بیماری‌زایی بیشتری نسبت به ویروس دلتا برخوردار است، در طبقه‌بندی انواع کرونا ویروس نوعی که با افزایش قابلیت انتقال، عفونت یا مقاومت در برابر واکسن‌ها همراه باشد در گروه سویه‌های نگران‌کننده قرار می‌گیرد.

او با بیان اینکه به نظر می‌رسد تعداد موارد ابتلاء به نوع امیکرون تقریباً در تمام مناطق آفریقای جنوبی در حال افزایش است افزود: مقایسه قطعی و قدرت سرایت پذیری ورینت امیکرون با دلتا زمان بر خواهد بود لذا به نظر می‌رسد با توجه به چرخش سریع این ورینت در مدت زمان کوتاه، از قدرت سرایت پذیری بالایی برخوردار باشد.

  ناجی با اشاره به اینکه محققان هنوز هیچ مدرکی مبنی بر ایجاد بیماری شدید امیکرون پیدا نکرده‌اند ادامه داد: هنوز خیلی زود است که بگوییم نوع جدید کووید ۱۹ چگونه رفتار خواهد کرد.

منبع :باشگاه خبرنگاران جوان

امتیاز به این مطلب post

لینک کوتاه این مطلب: https://ommatpress.ir/?p=2921

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی الفاظ رکیک، ناسزا و تهمت باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

از گذاشتن لینک گروه یا کانال جدا خودداری نمایید.

دکمه بازگشت به بالا