سلامت و طب سنتی

با سلطان مغزها آشنا شوید

در این مطلب از پایگاه خبری امت پرس ، توضیحاتی درباره سلطان مغزها خواهیم داشت! با ما همراه باشید.

حقیقتا استفاده از گردو در وعده صبحانه بهتر از عصرانه است. این امر دو دلیل عمده دارد: اول اینکه خواص گردو در اول صبح بهتر از سایر ساعات شبانه روز اثر می‌کند.
در واقع مواد مغذی موجود در دانه گردو، در اول صبح سریع هضم شده و جذب سلول های بدن می‌شود. اما دلیل دوم مربوط به بحث روان شناختی مصرف این ماده غذایی است.
معمولا افراد اول صبح اشتهایی برای خوردن صبحانه ندارند و ترجیح می‌دهند به جای یک صبحانه مفصل، به یک کیک و چای یا موارد مشابه بسنده کنند.گردو منبع خوبی از برخی ویتامین ها و مواد معدنی است.

ضرر سرو کردن چنین ترکیباتی در صبحانه در طولانی مدت، بر همگان کاملا آشکار است. چیزی که اهمیت دارد این است که خوردن گردو در وعده صبحانه حتی اگر یک یا دو عدد باشد، کاملا نیاز بدن به انرژی را تا وعده غذایی بعدی برطرف می‌کند.

البته اگر طرفدار پروپاقرص گردو هستید و می‌خواهید تعداد زیادی از آن را به همراه صبحانه خود میل کنید، اصلا جای نگرانی نیست و سبب اضافه وزن شما نخواهد شد چون بلافاصله پس از صبحانه متابولیسم بدن شدت می‌یابد و مصرف انرژی در بدن زیاد می‌شود.

ویتامین B6: این ویتامین به تقویت دستگاه ایمنی و سلامت دستگاه عصبی کمک می کند. کمبود این ویتامین باعث کم خونی (آنمی) می شود.

مس: مس موجود در گردو از مواد معدنی مفیدی است که موجب تقویت سلامت قلب ، بهبود به عملکرد دستگاه ایمنی بدن، استخوان ها و اعصاب نیز از سایر وظایف این ماده ی معدنی است.

اسید فولیک: با عنوان فولات و ویتامین B9 نیز شناخته می شود و کمبود این ویتامین در دوران بارداری باعث تولد نوزاد ناقص می شود.

ویتامین E: گردو محتوی مقدار زیادی از این شکل ویتامین E است که برای مبارزه بدن با سرطان نیاز است.

فسفر: نزدیک به 1٪ بدن ما را فسفر تشکیل می دهد. این ماده ی معدنی به طور عمده در استخوان ها یافت می شود و اهمیت خاصی در بدن دارند.

منگنز: بیشترین مقدار این ماده ی معدنی مهم در مغزها، غلات کامل، میوه ها و سبزیجات یافت می شود.

امتیاز به این مطلب post

لینک کوتاه این مطلب: https://ommatpress.ir/?p=12802

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی الفاظ رکیک، ناسزا و تهمت باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

از گذاشتن لینک گروه یا کانال جدا خودداری نمایید.

دکمه بازگشت به بالا