اقتصادی

کارل بنز مهندس خودرو و بنیانگذار شرکت مرسدس بنز کیست؟

در این مطلب از پایگاه خبری امت پرس ، توضیحاتی درباره زندگینامه کامل کارل بنز مهندس خودرو و بنیانگذار شرکت مرسدس بنز خواهیم داشت! با ما همراه باشید. کارل بنز ، مخترع خودروی بنزین‌ سوز با نام کامل کارل فریدریش بنز (Carl Friedrich Benz) متولد ۲۵ نوامبر سال ۱۸۴۴ میلادی در مولبورگ واقع در کارلسروهه در جنوب کشور آلمان می باشد.

دوران کودکی و خانواده کارل بنز

او فرزند یوهان جورج بنز، راننده لوکوموتیو و جوزفین ویلانت بود (پدر و مادر کارل یک سال پس از تولد او ازدواج کردند). وی زمانی که تنها دو سال سن داشت، پدر خود را از دست داد و مادر وی نام او را به کارل فردریک بنز تغییر داد تا یاد پدر خود را زنده نگه دارد.

او و مادرش وضع مالی خوبی نداشتند، اما مادر وی تمام تلاش خود را کرد تا کارل بنز در شرایط خوبی درس بخواند. او به مدرسه دستور زبان فرستاده شد و نسبت به هم سن و سال‌ های خود، هوش و استعداد بیشتری نشان داد! در آخر نیز تحت نظر فردیناند ردتنباخر، بنیان‌گذار علم مهندسی مکانیک در دانشگاه پلی‌تکنیک درس خواند.

بنز تصمیم داشت که راه پدر خود را ادامه دهد و به سمت مهندسی لوکوموتیو جذب شد! اما از آنجایی که به صورت بالقوه بسیار باهوش بود، توانست در سن ۱۵ سالگی و در رشته مهندسی مکانیک وارد دانشگاه کارلسروهه شود و در سن ۱۹ سالگی فارغ‌ التحصیل شود.

 کارل بنز
کارل بنز

بد نیست بدانید او در سال ۱۹۱۴ میلادی، مدرک دکترای افتخاری از سوی داشنگاه فنی کارلسروهه به کارل بنز اعطا شد. همچنین در سال ۱۹۲۸ میلادی نیز مدرک بادن استیت به او اعطا شد.

با اینکه پس از تحصیلات آکادمیک، ۷ سال را صرف گذراندن دوره‌ های حرفه‌ ای در کمپانی‌ های مختلف کرد، اما به نظر می‌ رسید که مناسب کار کردن برای هیچ کدام از آن ها نبود! کارل بنز در سال ۱۸۶۸ میلادی تصمیم گرفت به یک کمپانی ساخت پل بپیوندد؛ پس از آن به وینا رفت تا برای مدت کوتاهی در کارخانه تولید آهن کار کند.

اولین تلاش های کارل بنز در عرصه خودروسازی

بنز در سال ۱۸۷۱ میلادی، با فردی به نام آگوست ریتر شریک شد و کارگاه مهندسی کوچکی را در مانهایم به کمک او باز کرد! او سعی می‌ کرد یک کالسکه بدون اسب اختراع کند، گرچه نتایج این اختراع چندان امیدبخش نبود، اما او تسلیم نمی‌ شد. متاسفانه هیچ چیزی آنطور که باید پیش نرفت و آگوست ریتر تبدیل به شریکی غیر قابل اعتماد شد! در سال ۱۸۷۲ میلادی شرکت را به نام کارخانه ذوب آهن کارل بنز تغییر نام داد.

کارل بنز
کارل بنز

اما این سختی ها ادامه‌ دار نبود، زیرا برتا رینگر، نامزد کارل بنز و اولین کسی در تاریخ که با اتومبیل مسافت طولانی را سفر کرد‌، سهم آگوست ریتر را خرید و کسب و کار کوچک آن‌ ها دوباره جان گرفت و سال بعد بنز و برتا رینگر ازدواج کردند که حاصل این ازدواج پنج فرزند بود!

با اینکه در ابتدا شانس با این زوج یار نبود، اما بنز توانست در کارخانه‌ ای که متعلق به خود و همسرش بود، موتورهای جدید بسازد! او پس از تلاش‌ های بسیار زیاد توانست یک موتور بنزینی دو‌ زمانه بسازد و در ۳۱ دسامبر ۱۸۷۹ میلادی اختراع خود را به ثبت برساند. او همچنین توانست اختراعات زیاد دیگری مانند رادیاتور آبی، کلاچ و… را در طول عمر خود به نام خود ثبت کند.

ساخت اولین موتور خودرو توسط کارل بنز

بنز در ۱۸۷۸ میلادی آغاز بکار بر روی اولین موتور ۲ زمانه را در شب سال نو انجام داد. در سال ۱۸۸۲ میلادی شرکت خود را به شرکت نفتی مانهایم تغییر نام داد و برای مدت کوتاهی کناره‌ گیری موقت کرد. در سال ۱۸۸۳ میلادی کمپانی بنز و سی را در مانهیم تاسیس کرد.

کارل بنز
کارل بنز

بنز در سال ۱۸۸۵ میلادی اولین ماشین بنزینی جهان با سه چرخ را با استفاده از یک موتور تک سیلندر چهارزمانه با توان ۰٫۶۹ اسب بخار (حدود ۴۹۲ وات) با حداکثر سرعت ۲۵۰ دور بر دقیقه (۱۶ کیلومتر بر ساعت) را ساخت. در ۲۹ ژانویه سال ۱۸۸۶ میلادی وی درخواست ثبت اختراع خود را برای تولید یک ماشین ۳ چرخه با سوخت بنزین اعلام نمود! در سوم ژوئیه وی با ماشین سه چرخ در سطح شهر حرکت کرد.

بنز و طراحی اولین خودروی مدرن

در ۲۹ فوریه ۱۸۸۶ میلادی اولین خودروی مدرن جهان توسط مهندس بنز ساخته شد. در سال ۱۸۸۸ میلادی کارل بنز اولین گواهینامه رانندگی جهان را دریافت کرد! در همان سال همسر بنز اولین رانندگی طولانی مدت با ماشین را از شهر مانهایم به شهر زادگاه خود یعنی پفوردزهایم به مسافت ۱۰۴ کیلومتر و به مدت ۱۲ ساعت و ۵۷ دقیقه با موفقیت به پایان رساند.

بنز در سال ۱۸۹۳ میلادی نخستین خودروی چهار چرخ که دارای اکسل بود را تولید کرد. کارل در این سال خودروِ جدید و ارزان‌ تر خود به‌ نام Victoria را به بازار عرضه کرد. محصول جدید برای ۲ مسافر مناسب بود و با موتور ۳ اسب‌ بخار تولید می‌ شد. حداکثر سرعت ویکتوریا ۱۷ کیلومتر‌ بر‌ ساعت بود که با فروش ۴۵ دستگاه در سال ۱۸۹۳ میلادی، به موفقیتی نسبی رسید!

کارل بنز
کارل بنز
خودروی Velo

در سال ۱۸۹۴ میلادی، طراحی خودروهای بنز باز هم بهبود پیدا کرد و این‌ بار خودرویی با نام Velo عرضه شد. تیراژ تولید خودروِ جدید، در آن زمان تیراژی رکوردشکن محسوب می‌ شد. از سال ۱۸۹۴ میلادی تا ۱۹۰۱ میلادی، حدود ۱۲۰۰ دستگاه خودروِ Velo تولید شد که لقب اولین خودروِ تولید انبوه تاریخ را از آن خود کرد! به‌ علاوه، اتومبیل Velo شرکت بنز در اولین مسابقه‌ اتومبیل‌ رانی تاریخ به‌ نام Paris to Rouen در سال ۱۸۹۴ میلادی نیز شرکت کرد.

در سال ۱۹۰۳ میلادی بنز از شرکت بنز و سای علی‌ رغم موفقیت چشمگیر شرکت انصراف داد!

کارل بنز
کارل بنز

کارل بنز و پایه گذاری شرکت بنز و پسران

در سال ۱۹۰۵ میلادی کارل بنز به لادنبرگ نقل مکان کرد. وی در سال ۱۹۰۶ میلادی، شرکت کارل بنز و پسران را در لادنبرگ تاسیس کرد. شرکت جدید کارل بنز و پسران که در لادنبرگ قرار داشت، هیچ‌ گاه سهام خود را به‌ صورت عمومی عرضه نکرد. به‌ علاوه، آن‌ ها خط‌ تولید خود را نیز مستقل از دیگر شرکت بنز تاسیس و مدیریت کردند. اتومبیل‌ های شرکت خانوادگی بنز کیفیت چشمگیری داشتند و خصوصا در شهر لندن، به‌ عنوان تاکسی استفاده شدند. در سال ۱۹۱۲ میلادی، وی از عضویت در شرکت کارل بنز و پسران کناره‌ گیری کرد! و آن را به پسران خود یعنی یوجین و ریچارد واگذار کرد.

وی در ۴ آوریل سال ۱۹۲۹ میلادی به دلیل ابتلا به بیماری برونشیت در لادنبورگ درگذشت.

امتیاز به این مطلب post

لینک کوتاه این مطلب: https://ommatpress.ir/?p=4824

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی الفاظ رکیک، ناسزا و تهمت باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

از گذاشتن لینک گروه یا کانال جدا خودداری نمایید.

دکمه بازگشت به بالا