اقتصادی

دارا خسروشاهی مدیر عامل اجرایی اوبر کیست؟

بیوگرافی دارا خسروشاهی مدیر عامل اجرایی اوبر

بد نیست بدانید خانواده خسروشاهی از کارآفرینان و بنیانگذاران شرکت سرمایه‌ گذاری البرز و مالک چندین کارخانه تولید دارو همچون تولید دارو و تولی پرس، مواد شیمیایی، مواد خوراکی، صنایع بسته‌ بندی، صنایع بازرگانی و صنایع خدماتی در ایران بودند.

در سال ۱۳۵۷ شمسی و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، خانواده دارا خسروشاهی در حالی که او تنها ۹ سال سن داشت، ابتدا به جنوب کشور فرانسه مهاجرت کردند! سپس به تریتاون در ایالت نیویورک ایالات متحده آمریکا کوچ کردند نقل مکان کردند… در سال ۱۳۶۱ شمسی و پس از مهاجرت، پدر دارا خسروشاهی که مجبور شده بود برای مراقبت از پدربزرگ بیمار خود به ایران سفر کند، شش سال را در زندان گذراند و مادر خانواده مجبور شد سه فرزند خانواده ی خود را در خارج از ایران به تنهایی بزرگ کند.

دارا خسروشاهی در سال ۱۹۹۱ میلادی، مدرک کارشناسی خود را در رشته ی مهندسی بیوالکتریک از دانشگاه براون به عنوان یکی از قدیمی‌ ترین و معتبرین دانشگاه‌ های ایالات متحده آمریکا دریافت کرد (جالب است بدانید تا سال ۲۰۱۸ میلادی استادان، محققان و همچنین فارغ التحصیلان دانشگاه براون موفق به کسب ۸ جایزه نوبل شدند)؛ و مانند برخی دیگر از اعضای خانواده خود در امور مالی و فناوری مشغول به کار شد.

دارا خسروشاهی
دارا خسروشاهی

دارا خسروشاهی از سال ۱۹۹۱ میلادی و به هفت سال برای بانک سرمایه‌ گذاری الن و همکاران کار کرد! او در سال ۱۹۹۸ میلادی، به دعوت بری دیلر ، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل اجرایی شرکت‌ های اینتر اکتیو کورپوریشن به عنوان رئیس مشاور ارشد برنامه‌ ریزی راهبردی رئیس شرکت به شبکه تلویزیونی کابلی آمریکایی یو.اس‌.ای نتورک (USA Network) پیوست… پس از آن و به سبب موفقیت های چشمگیر خود، در شرکت دیگر بری دیلر، به جایگاه مدیر ارشد مالی شرکت اینترنتی آمریکایی اینتر اکتیو کورپوریشن یا آی‌.ای‌.سی (IAC/InterActiveCorp) دست یافت! بد نیست بدانید شرکت اینتر اکتیو کورپوریشن، صاحب ۵۰ نام تجاری در ۴۰ کشور جهان می باشد که دفتر مرکزی آن مستقر در شهر نیویورک است.

شرکت اینترنتی آمریکایی اینتر اکتیو کورپوریشن یا آی‌.ای‌.سی، دیگر شرکت آمریکایی به نام اکسپدیا را در سال ۲۰۰۱ میلادی خریداری نمود! دارا خسروشاهی از سال ۲۰۰۵ میلادی به مدیر عامل اجرایی شرکت اکسپدیا منصوب شد و آن را به پردرآمدترین آژانس مسافرتی آنلاین ایالات متحده آمریکا تبدیل کرد.

جالب است بدانید دارا خسروشاهی با تلاش های خود توانست دامنه کار شرکت اکسپدیا را به شصت کشور جهان توسعه دهد و درآمد آن را چهار برابر نماید! وی همچنین در کنار دیگر مسئولیت‌ های خود، از سال ۲۰۱۵ میلادی نیز در هیئت مدیره کمپانی رسانه ای آمریکایی نیویورک تایمز حضور دارد.

کمپانی نیویورک تایمز در سال ۲۰۱۶ میلادی، درآمد دارا خسروشاهی را به مبلغ بیش از ۹۶ میلیون دلار آمریکا در میان بالاترین درآمد مدیران عامل در ایالات متحده آمریکا معرفی کرد! کمپانی نیویورک تایمز هم‌ اکنون مالک نیویورک تایمز، اینترنشنال هرالد تریبیون، بوستون گلوب و همچنین ابوت.کام می‌ باشد.

در اوت سال ۲۰۱۷ میلادی، هیئت مدیره شرکت ارائه دهنده ی سرویس همسفری آنلاین اوبر (ارزشمندترین شرکت نوپای فناوری در جهان) دارا خسروشاهی را به عنوان مدیر عامل اجرایی جدید خود برگزیدند! جالب است بدانید اوبر در شرایطی به دارا خسروشاهی سپرده شد که بحران سختی را تجربه می‌ کرد… اوبر نخستین شرکت نوپا در جهان است که بیشترین و گران ترین سهام را دارد.

شرکت حسابداری بریتانیایی ارنست اند یانگ (فعال در ۱۴۰ کشور جهان) در سال ۲۰۱۳ میلادی، دارا خسروشاهی را به عنوان برنده جایزه کارآفرین سال در شمال غربی اقیانوس آرام معرفی کرد!

همچنین دارا خسروشاهی در فهرست ایرانیان برجسته آمریکایی در فهرست وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا قرار دارد!

3.7/5 - (3 رای)

لینک کوتاه این مطلب: https://ommatpress.ir/?p=4131

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی الفاظ رکیک، ناسزا و تهمت باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

از گذاشتن لینک گروه یا کانال جدا خودداری نمایید.

دکمه بازگشت به بالا