اقتصادی

تاریخچه برند چین چین + داستان تاسیس شرکت چین چین

در این مطلب ازپایگاه خبری امت پرس ، توضیحاتی درباره تاریخچه و فعالیت های برند چین چین خواهیم داشت! با ما همراه باشید. مجتمع کشت و صنعت چین چین توسط علیرضا (بیژن) قدس طینت در آبان ماه سال ۱۳۵۳ شمسی و به عنوان یکی از اولین تولید کنندگان رب گوجه فرنگی، مرباجات و آبمیوه در ایران در آن دوره (به صورت یک شرکت سهامی خاص) در شهر مشهد پایه گذاری شده است.

چین چین
چین چین

در سال ۱۳۵۶ شمسی، فعالیت این شرکت با تولید رب گوجه فرنگی، انواع کمپوت و آب گوجه فرنگی، آبمیوه و همچنین سس کچاپ آغاز شد. لازم به بیان است دستگاه های تولید رب، آبمیوه و مرباجات برند چین چین از کشور ایتالیا وارد شده بود! و توسط متخصصان اروپایی نصب و راه اندازی شده بود… برند چین چین در سال ۱۳۶۱ شمسی، تولید انواع مربا را آغاز کرد. در سال ۱۳۷۱ شمسی بود که برند چین چین توانست عنوان برترین رب گوجه فرنگی را کسب نماید!

چین چین
چین چین

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و تا سال ۱۳۸۸ شمسی، مجتمع کشت و صنعت چین چین تحت نظارت دستگاه های دولتی اداره می شد.

چین چین
چین چین

در سال ۱۳۸۸ شمسی، گروه تولیدی آریا ملل زرین به عنوان یکی از بزرگ ترین سرمایه گذاران صنایع غذایی در ایران، مجتمع کشت و صنعت چین چین را خریداری کرد! گروه تولیدی آریا ملل زرین تمام تمرکز خود را بر بازسازی و تجهیز ماشین آلات این مجتمع معطوف کرد (نوسازی ماشین آلات و استفاده از دستگاه های مدرن، احداث سیستم تصفیه خانه ی جدید و مدرن با ظرفیت ۷۰۰ متر مکعب و همچنین بهره برداری از مجهزترین آزمایشگاه کنترل کیفیت)…

 

در سال ۱۳۸۹ شمسی، کارخانه چین چین بین الملل نیز در کنار این مجموعه قرار گرفت و وارد فرایند تولید رب گوجه فرنگی شد… بد نیست بدانید سالیانه ۵.۵ میلیون تن گوجه فرنگی در ایران تولید می شود که از این مقدار حدود ۲.۵ میلیون تن گوجه فرنگی پروسس می شود! تولید رب گوجه فرنگی در ایران، بالغ بر ۷۷۲ هزار تن می باشد. در حال حاضر ظرفیت تولید رب گوجه فرنگی در مجموعه کشت و صنعت چین چین و چین چین بین الملل روزانه بیش از ۸۰۰ هزار قوطی است که این حجم تولید، برند چین چین را به یکی از بزرگ ترین مجتمع های تولید رب گوجه فرنگی در ایران تبدیل کرده است.

چین چین
چین چین

بد نیست بدانید ایران در سال های مختلف از ۳۰ تا ۱۱۵ هزار تن رب گوجه فرنگی صادر نموده است؛ و در این زمینه دارای رتبه ۷ جهان می باشد! بیشتر محصول رب ایران به کشورهای آسیای میانه، روسیه، عراق، افغانستان و همچنین کشورهای همسایه صادر می‌ شود.

برند چین چین در سال ۱۳۷۲ شمسی و ۱۳۸۴ شمسی به عنوان واحد تولیدی نمونه انتخاب شد! در سال ۱۳۷۳ شمسی، کنسرو خوراک بادمجان، کنسرو نخود سبز و همچنین کنسرو لوبیا چیتی نیز به محصولات مجتمع کشت و صنعت چین چین افزوده شد.

 

در سال ۱۳۸۱ شمسی و ۱۳۹۴ شمسی، این برند توانست عنوان مدیر کنترل کیفیت نمونه را از طرف اداره کل استانداری خراسان رضوی به خود اختصاص دهد! در سال ۱۳۹۱ شمسی، کنسرو لوبیا چیتی با قارچ به سبد کالا چین چین اضافه شد. در سال ۱۳۹۴ شمسی، کنسرو ذرت شیرین و کنسرو مایه ماکارونی نیز به سبد کالا چین چین اضافه شد. در سال ۱۳۹۵ شمسی نیز کنسرو سبزی مخلوط را به سبد کالای برند چین چین اضافه شد!

چین چین
چین چین

برند چین چین به سبب تلاش و پشتکار خستگی ناپذیر خود تاکنون موفق به دریافت عناوین و افتخارات متعدد و گوناگونی شده است! از آن جمله می توان به انتخاب به عنوان واحد نمونه استاندارد از طرف اداره کل استانداری خراسان در سال ۱۳۹۶ شمسی، کسب عنوان برند محبوب در سال ۱۳۹۶ شمسی، کسب عنوان برند برتر از سوی سازمان صنعت و معدن در سال ۱۳۹۷ شمسی، کسب عنوان برند محبوب مصرف کنندگان در سال ۱۳۹۸ شمسی، کسب عنوان پرفروش‌ ترین محصول شرکت پخش البرز در سال ۱۳۹۸ شمسی، کسب عنوان واحد برتر ایمنی و سلامت غذا از سوی ششمین همایش ایمنی و سلامت غذا در سال ۱۳۹۸ شمسی و همچنین کسب عنوان برند محبوب مصرف کنندگان در سال ۱۳۹۹ شمسی اشاره کرد.

امتیاز به این مطلب post

لینک کوتاه این مطلب: https://ommatpress.ir/?p=5081

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی الفاظ رکیک، ناسزا و تهمت باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

از گذاشتن لینک گروه یا کانال جدا خودداری نمایید.

دکمه بازگشت به بالا