فرهنگی و هنریویژه

علت فوت جهانگیر خسروشاهی چه بود؟

 جهانگیر خسروشاهی، نویسنده و پژوهشگر حوزه انقلاب اسلامی از دنیا رفت.

به گزارش امت پرس، صفحه مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری با اعلام این خبر نوشته است: جهانگیر خسروشاهی، نویسنده و پژوهشگر حوزه انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه، سیزدهم بهمن‌ماه) در پی ایست قلبی درگذشت.

 مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری ضمن تسلیت به خانواده، دوستان و طرفداران این نویسنده گرانقدر، برای ایشان علو درجات و رضوان الهی را مسئلت می‌کند.

جهانگیر خسروشاهی ۱ آذر ۱۳۴۰ در روستای دهق شمال غرب اصفهان متولد شد. او خواندن و نوشتن را در مکتب آموخت و پس از دوره‌ای تحصیل در مدرسه به حوزه وارد شد و تحصیلات حوزوی را ادامه داد.

خسروشاهی فعالیت‌های فرهنگی خود را از ابتدای انقلاب اسلامی شروع کرد و از سال ۱۳۶۸ همکاری با حوزه هنری را آغاز کرد.

حضور در مجله «سوره»، دو دوره عضویت در شورای بررسی کارگاه قصه و رمان حوزه هنری، عضویت در پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی، همکاری با گروه تلویزیونی جهاد سازندگی و گروه تلویزیونی روایت فتح از جمله فعالیت‌های او است.

خسروشاهی در سال ۱۳۷۷ به‌عنوان داور جشنواره فیلم دفاع مقدس و در سال‌های ۱۳۷۷، ۱۳۷۹ و ۱۳۸۳ به‌عنوان داور جشنواره انتخاب کتاب دفاع مقدس حضور داشت. سال ۱۳۸۳ نیز داوری انتخاب کتاب دفاع مقدس دفتر ادبیات داستانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را عهده‌دار بود.

او آثار زیادی از جمله داستان کوتاه، رمان و زندگی‌نامه داستانی و مقاله به چاپ رساند و کتاب‌های خلفه‌های وحشی، باغ باور، بیرون قلعه امن نیست، خیابان رویت و به کلی سری را به عنوان مجموعه داستان در کارنامه خود ثبت کرد. از دیگر کتاب‌های او نیز می‌توان به زخمدار، رویای داغ، داستان‌های بلند نفر پانزدهم و صخره‌ها و پروانه‌ها، زندگی‌نامه‌های داستانی همیشه با هم، دوشنبه‌ای که می‌آید و غروب آبی رود، داستان نوجوان پدربزرگ برکه و درخت گردو و نثر ادبی از کوچه‌های بی‌خبری اشاره کرد.

امتیاز به این مطلب post

لینک کوتاه این مطلب: https://ommatpress.ir/?p=11490

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی الفاظ رکیک، ناسزا و تهمت باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

از گذاشتن لینک گروه یا کانال جدا خودداری نمایید.

دکمه بازگشت به بالا