اجتماعی

جریان ویدئوی جنجالی دستگیری یک زن در سد لتیان چه بود؟ + واکنش پلیس

در این مطلب از پایگاه خبری امت پرس، به توضیحاتی درباره جریان ویدئوی جنجالی دستگیری یک زن در سد لتیان خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.
معاون اجتماعی انتظامی تهران بزرگ جزئیات حادثه سد لتیان و دستگیری یک زن را که در فضای مجازی بحث برانگیز شده بود تشریح کرد.
سرهنگ مراد مرادی در خصوص تصاویر منتشر شده مبنی بر دستگیری خانمی در منطقه سد لتیان توسط ماموران کلانتری، اظهار داشت: سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ دستور رسیدگی فوری به این ماجرا را صادر کرد.

وی افزود: در این حادثه عوامل انتظامی مستقر در ایست و بازرسی سد لتیان به لحاظ حرکات مخاطره آمیز به سرنشینان خودرو مظنون شده و دستور ایست صـادر کردند، ولی آن‌ها بدون توجه به فرمان پلیس از صحنه متواری می­‌شوند.

معاون اجتماعی انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: دو خانم سرنشین خودرو، پس از دستگیری و موقع دلالت به مقر انتظامی، در برابر ماموران مقاومت نموده و موجب بروز چنین حادثه شدند.

وی خاطر نشان کرد: در بازرسی از داخل خودروی توقیف شده، مقادیری مواد مخدر از نوع گراس کشف و پرونده قضائی در این زمینه تشکیل شد.

سرهنگ مرادی با بیان اینکه شیوه دستگیری نامبردگان برخلاف آموزه‌های پلیس بوده و مورد تأیید نیست خاطرنشان کرد: در این خصوص برابر مقررات و ضوابط موضوع تحت رسیدگی بوده و مراحل قانونی خود را طی می‌کند.

از روز گذشته ویدئویی از فیلم دستگیری یک خانم در سد لتیان در شبکه های اجتماعی بازتاب گسترده ای داشته و واکنش های کاربران فضالی مجازی و برخی فعالان رسانه ای و چهره های سیاسی شده است.

انتشار ویدیویی از دستگیری یک زن در شبکه‌های اجتماعی و نحوه مواجهه پلیس با این زن خبرساز شده و درپی انتشار ویدیویی در فضای مجازی که در جریان آن درگیری رخ داده میان یک زن و ماموران پلیس به نمایش درآمده بود، مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت از پیگیری ویژه این موضوع با دستور فرمانده انتظامی تهران بزرگ خبر داد.

واکنش سردار رحیمی به فیلم دستگیری یک زن در سد لتیان

سردار حسین رحیمی رییس پلیس پایتخت دستورات لازم را در خصوص پیگیری ویژه حادثه دستگیری خانمی که در منطقه سد لتیان توسط گشت خودرویی پلیس پیشگیری دستگیر شده است را صادر کرد.

در فیلم مذکور که چند ثانیه است، مشاهده می شود که یک مامور پلیس در حال کشاند یک زن مانتو پوش به سمت خودروی پلیس است و او را به زور وارد خودرو می کند.

علت

هنوز علت دستگیر این زن اعلام نشده است.

واکنش ها

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا زائری در واکنش به فیلم دستگیری یک زن در حوالی سد لتیان با برخوردی بسیار تند در صفحه اینستاگرامش چنین نوشت:

«زبان بسته است!
دل هم از این و هم از آن خسته‌ست
تن گرفتار و جان ز تن رسته‌ست
چشم می‌بیند و زبان خاموش!
دل به سوز و گداز و لب بسته‌ست
دست در تاب و در تب است ولی
درد و افسوس، پای بشکسته‌ست!
پاسخ به دوستانی که ویدئوی برخورد شرم‌آور مأموران را فرستاده بودند و نظر می‌خواستند!»

همچنین روزنامه «همدلی» درباره واکنش‌ها به ویدئوی جنجالی برخورد شدید مأمور پلیس با یک دختر نوشت:

دو روز پیش ویدئویی از برخورد خشن و تحقیرکننده پلیس با یک دختر جوان به بهانه آنچه «بدحجابی» گفته می‌شود، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که ضمن اینکه بازتاب وسیعی داشت، بسیار بحث‌برانگیز نیز شده است.

در فیلم منتشرشده یک مأمور لباس شخصی با استفاده از زور و کتک و بدون رعایت شئونات اسلامی و بدون در نظر گرفتن مقوله «محرم» و «نامحرم» سعی دارد دختر جوانی را با خشونت تمام به داخل خودروی پلیس منتقل کند. خشونت مأمور پلیس در حدی است که بخشی از لباس دختر کنار می‌رود و دختر نیمه عریان به خودروی پلیس منتقل می‌شود. در سراسر این فیلم صدای جیغ‌های بلند این دختر و قسم دادن او و نیز فریادهای خشن و دستوری مأمور به گوش می‌رسد.

نحوه مواجهه مأمور پلیس با آن دختر به‌اصطلاح «بدحجاب» آن‌چنان خشن و به‌دوراز کرامت انسانی بود که جای دفاع برای پلیس هم نگذاشت و رئیس پلیس پایتخت ناگزیر شد که به آن واکنش نشان دهد.

لینک کوتاه این مطلب: https://ommatpress.ir/?p=15861

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی الفاظ رکیک، ناسزا و تهمت باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

از گذاشتن لینک گروه یا کانال جدا خودداری نمایید.

دکمه بازگشت به بالا