اجتماعی

بهترین کتاب های آداب معاشرت که باید بخوانید!

در این مطلب از امت پرس معرفی بهترین کتاب های آداب معاشرت را خواهیم داشت! با ما همراه باشید.

خواندن کتاب هایی درمورد آداب معاشرت به ما کمک می‌کند تا رفتار صحیح با دیگران داشته و تاثیرگذاری خوبی هم بر روی دیگران داشته باشیم.

دنیای امروز دنیای ارتباط است. در تمام روزهای زندگی به ارتباط با دیگران نیاز داریم. از ارتباط مهمتر چگونگی ارتباط است که موقعیت ما را در خانواده، بین دوستان و حتی محیط کار تعیین می‌کند.

شاید برای شما هم موارد زیر اتفاق افتاده باشد:

  • آرزو کنید با شخصی دوست شوید و ندانید چطور و چگونه؟
  • همیشه دوست دارید در محل کار بیشتر به چشم دیگران بیایید؟
  • تا به حال شده سر یک موضوع ساده با خانواده‌تان مشاجره کنید؟
  • در مدرسه، دانشگاه یا محیط کار بدرستی نتوانید، معلم‌ها، اساتید و … را متوجه منظورتان کنید؟

پایه و اساس یک ارتباط خوب و منطقی در محیط‌های متنوع زندگی، رعایت آداب معاشرت است. مهمترین منابع برای یادگیری و درونی کردن آداب معاشرت خانواده، مدرسه، دوستان، فیلم و کتاب است. متاسفانه در سال‌های اخیر خانواده و مدرسه درگیر مسائل و مشکلات زیادی هستند و از آموزش آداب معاشرت غافل شدند.

آداب معاشرت و یادگیری آن به عنوان یکی از پایه‌های اصلی برقراری «ارتباط موفق» در جامعه محسوب می ‌شود، و فردی که به اصطلاح مبادی آداب باشد، به عنوان شخص موفق در ارتباطات از وی یاد می‌ شود. آموزش آداب معاشرت از طریق معرفی کتاب آداب معاشرت سریع‌ترین مسیر است. بر همین اساس لیستی از بهترین کتاب آداب معاشرت را تهیه کرده‌ایم تا نه تنها با بهترین کتاب های آداب معاشرت آشنا شوید بلکه یک زندگی سرشار از شادی و موفقیت هم داشته باشید.

کتاب جامع آداب معاشرت

کتاب جامع آداب معاشرت

نویسندگان این کتاب به تمام سؤالات مربوط به آداب معاشرت که در شرایط مختلف برای افراد پیش می‌آیند پاسخ می‌دهند. برخی از این سؤالات عبارت‌اند از:

  • یکی از مشتریان سرما خورده است؛ باید با او دست بدهم؟
  • وقتی برای خواهرزاده‌ام هدیه می‌فرستم، یادداشت تشکر نمی‌نویسد. اشکالی ندارد دیگر برایش هدیه نفرستم؟
  • در جشن نامزدی دوستم باید به او هدیه بدهم؟

نکات آداب معاشرت این کتاب بسیار متنوع و گسترده‌اند و تقریبا در هر زمینه‌ای پاسخگوی شما هستند. با وجود این، قرار نیست در این کتاب درباره آداب معاشرت کلاسیک بخوانید و بحث‌های کتاب فقط درباره مسائل آداب معاشرت معاصر هستند. احتمالا این مسئله کتاب را برای امروزی‌ها خوشایندتر هم می‌کند.

کتاب آداب معاشرت در نمایشگاه و فروشگاه

در این کتابچه به آداب معاشرت در نمایشگاه ها و فروشگاه ها پرداخته شده است و به مدیران و کارکنانی که در نمایشگاه غرفه دارند و می خواهند محصولات و خدمات خود را بخوبی ارائه بدهند خیلی خلاصه، ساده و کاربردی به این موضوع پرداخته است.

عوامل بسیار زیادی در جذب بازدید و خرید محصولات و خدمات از غرفه شما وجود دارد مثل:

  • طراحی و ساخت غرفه شما، نوع محصولات و خدمات، موقعیت مکانی غرفه و …
  • اما مهم ترین عاملی که باعث م یشود که بازدیدکنندگان به خریداران و پیشنهاد دهندگان همکاری برای شما تبدیل شوند:
  • طرز گفتار و رفتار شما و در یک کلام شخصیت شماست!
  • و بازدیدکنندگان شخصیت شما را مساوی با کیفیت محصولات و خدمات شما می دانند.

کتاب آداب معاشرت به زبان آدمیزاد

کتاب آداب معاشرت به زبان آدمیزاد یک کتاب درباره آداب معاشرت

برای اینکه بیشتر تحت‌تأثیر این کتاب قرار بگیرید، ابتدا از نویسنده آن و افتخاراتش می‌گوییم. سو فاکس از سال ۱۹۹۴ محصولات آموزش آداب معاشرت را عرضه می‌کند. او این آموزش‌ها را برای افراد مشهور، گروه‌های سیاسی، کارشناسان تجاری و دیگر افراد علاقه‌مند تهیه می‌کند.

سو فاکس به جاهای مختلف دنیا سفر کرده است و با فرهنگ‌های اقوام مختلف آشنا شده است. او برنامه‌های آموزشی مختلفی را برای آموزش و تربیت مربیان در هند، سنگاپور، مالزی و کشورهای دیگر تهیه کرده است.

در کتاب آداب معاشرت به زبان آدمیزاد قرار است نکاتی عملی آداب معاشرت را بخوانید. در این کتاب با فهرست‌های بلندبالای آداب معاشرت مواجه نمی‌شوید که چند روز پس از خواندنشان فراموش می‌شوند. از جمله نکاتی که در این کتاب خواهید آموخت:

  • لباس‌پوشیدن صحیح؛
  • رفتار درست با خانواده؛
  • حفظ سلامتی؛
  • ایجاد روابط مناسب در محیط کار

کتاب آموزش آداب معاشرت به کودکان و نوجوان

نویسنده کتاب آموزش آداب معاشرت مسائلی چون: نحوه‌ی سلام دادن، احوال‌پرسی و خداحافظی، هنر خوش صحبتی، نوشتن نامه، فکس، ایمیل و پیام کوتاه، نامه‌نگاری صحیح، کاربرد کلمه‌های جادویی لطفا متشکرم، آداب غذا خوردن، شیوه‌ی دعوت کردن، و رفتار در وسیله‌ی نقلیه را با زبان ساده آموزش می‌دهد.

نویسنده در بخشی از کتاب، تصریح می‌کند: “بیش‌تر بچه‌ها هنگامی که در شرایط سلام دادن قرار می‌گیرند، غافلگیر می‌شوند؛ بنابراین با یک لبخند و نگاهی مهربان، اعتماد به نفس آن‌ها را تقویت کنید. این کار در برخورد اول، تاثیر بسزایی دارد. بهتر است ارتباط چشمی خود را با کودک، قطع نکنید، چون بیش‌تر وقت‌ها نگاه کردن به اطراف، خجالت را در کودک تقویت می‌کند. در آخر، بچه‌ها هنگامی می‌توانند بفهمندکه با آن‌ها احوال‌پرسی می‌کنید که واقعا نشان دهید که آن‌ها را دیده‌اید و روی سخنتان با آن‌هاست”.

کتاب آیین آداب و معاشرت

کتاب آیین آداب و معاشرت

یافتن بهترین کتاب برای آداب معاشرت کار سختی است. البته با خواندن این کتاب گام مهمی در جهت یادگیری آداب معاشرت برمی‌دارید. در این کتاب راهکارهایی ساده و عملی برای تعامل درست با مردم را خواهید خواند و یاد می‌گیرید آنها را برای کمک‌ فکری، روحی و مادی ترغیب کنید.

یکی از ارکان مهم موفقیت، ارتباط صحیح با دیگران است و کتاب آیین آداب و معاشرت در این راه یاری‌گر شما خواهد بود.

کتاب آداب معاشرت در محیط کار به زبان آدمیزاد

کتاب آداب معاشرت در محیط کار به زبان آدمیزاد

بیشتر ما ساعات زیادی از روز را در محیط کار سپری می‌کنیم، بنابراین مهم است بدانیم که کدام رفتارها در محیط کار درست‌اند و کدام‌ها نادرست. علاوه‌‌ بر این، بسیاری از مدیران شرکت‌ها و صنایع علاقه‌مندند برای کارمندان خود دوره‌های آموزش آداب معاشرت برگزار کنند تا به اهداف مختلفی از جمله ایجاد محیط کار مثبت دست یابند.

مخاطب این کتاب افرادی هستند که دوست دارند ارتباطات کاری بهتری داشته باشند یا استادانی که مایل‌اند نحوه برقراری این ارتباطات را به دیگران بیاموزند.

کتاب اتیکت: ۱۱۰ نکته بسیار کاربردی از آداب معاشرت مدرن

کتاب اتیکت: ۱۱۰ نکته بسیار کاربردی از آداب معاشرت مدرن یک کتاب درباره آداب معاشرت

در کتاب اتیکت، آداب معاشرتی را خواهید آموخت فراتر از نکاتی معمولی‌ که هم‌اکنون می‌دانید. در این کتاب نکاتی بسیار جالب و آموزنده را می‌خوانید که رفتارهای مناسب هر موقعیت را با جزئیات به شما یاد می‌دهند.

برای مثال در این کتاب می‌خوانید که اگر نیاز داشتید دو کار را با استفاده از عابر بانک انجام دهید، باید کار اول خود را تمام کنید و برای کار دوم دوباره در صف بایستید. همچنین در این کتاب آداب معاشرت مخصوص شبکه‌های اجتماعی را خواهید آموخت که به‌نظر بسیاری از افراد در کشور ما جا نیفتاده‌اند، مثلا اینکه قبل از اضافه‌کردن افراد به گروه‌های شبکه‌های اجتماعی، باید از آن‌ها اجازه گرفت.

یادگیری این نکات جزئی اما بااهمیت، به ما کمک می‌کند در زندگی اجتماعی و کاری خود فرد محبوب‌تری باشیم و چه‌بسا این مسئله سبب پیشرفت ما در زندگی هم بشود.

 

لینک کوتاه این مطلب: https://ommatpress.ir/?p=3687

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی الفاظ رکیک، ناسزا و تهمت باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

از گذاشتن لینک گروه یا کانال جدا خودداری نمایید.

دکمه بازگشت به بالا