اقتصادی

یارانه این ماه کی واریز میشود؟ خرداد 1402

در این بخش از مطالب امت پرس درباره یارانه خرداد ماه ۱۴۰۲ چقدر است؟ و چه روزی واریز می شود؟ مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

زمان دقیق واریز یارانه نقدی خرداد 1402

دولت محترم طبق معمول هر ماه؛ احتمالا یارانه مرحله صد و چهل و هشتم 1402 را امشب بیستم خرداد به حساب سرپرست خانواده واریز می کند. مگر اینکه در لحظه آخر تصمیمش عوض بشود و زودتر از موعد واریز کند.

چیزی که مشخص می باشد روز ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ موعد سررسید تاریخ واریز یارانه خرداد 1402 خواهد بود.

این یارانه ساعت ۲۴ روز ۲۰ خرداد ماه قابل برداشت و به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌کند.

 یارانه کمک معیشتی مرحله 148 بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به حساب سرپرستان خانوار واریز و از ساعت 24 روز شنبه 20 خردادماه قابل برداشت است.

بر همین اساس، در صورتیکه سرپرستان خانوار جزو دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتیکه جزو دهک‌های چهارم تا نهم قرار دارند، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب آنان واریز خواهد شد.

یارانه این ماه کی واریز میشود؟ خرداد 1402
یارانه این ماه کی واریز میشود؟ خرداد 1402

میزان واریز یارانه خرداد ماه ۱۴۰۲ چقدر است؟

دولت بعد از دهک بندی سرپرستان خانوارها؛ میزان نقدی واریز یارانه‌ها را به دهک های اول تا سوم به هر نفر اعضای خانواده 400 هزار تومان و دهک های چهارم تا نهم هم به هر نفر 300 هزار تومان واریز می کند.

اشخاصی هم که در دهک دهم قرار گرفته اند، مطابق سنوات گذشته یارانه‌ای دریافت نخواهند کرد. مگر اینکه به این موضوع اعتراض داشته باشند و اعتراض خود را در سامانه اعلامی سازمان هدفمندی یارانه‌ها به ثبت برسانند.

لینک سایت اعتراض به دهک بندی یارانه‌ها : https://www.hadafmandi.ir/

یارانه قطعا قطع نمی‌شود ولی افزایش پیدا نمی‌کند/ امیدوار هستیم مبلغ ۸۰ تومان اعتبار اضافی کالابرگ الکترونیکی هم افزایش پیدا کند

عسگریان معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
🔹یارانه قطعا قطع نمی‌شود و به قوت خودش باقی است، اما افزایش پیدا نمی‌کند.
🔹سلامت خانواده‌ها به این مفهوم است که ما بتوانیم چیزی نزدیک به ۲۵۰۰ کالری را به صورت روزانه به هر فرد برسانیم که ۱۱ قلم کالای اساسی برای این موضوع در نظر گرفته شده و آن اعتبار به صورت مشروط در کنار یارانه‌ها قرار می‌گیرد.
🔹دهک‌های پایین، دهک‌هایی هستند که محرومیت بیشتری دارند و باید توجه بیشتری به آن‌ها شود و این سیاست لایتغیر حرکت خواهد کرد و نیازمند این است که مبلغ اعتباری در روز‌ها و ماه‌های آتی افزایش یابد یعنی آن ۸۰ هزار تومان افزایش پیدا کند.

اطلاع از باقی‌مانده اعتبار یارانه خرداد ۱۴۰۲ با یک کد دستوری

🔹مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیک  به صورت سراسری آغاز شد.

🔹همه خانوارهای مشمول طرح می‌توانند با نصب برنامه شبکه ملی اعتبار «شما» و یا شماره گیری #۱۴۶۳*۵۰۰* از باقی مانده اعتبار خود مطلع شوند.

صفر تا صد مرحله جدید طرح ملی کالابرگ الکترونیک

🔷به گفته معاون رفاه وزارت رفاه ساعت ۵ عصر روز شنبه، مجموع یارانه و اعتبار ۲۰ درصدی به حساب سه دهک اول یارانه‌بگیران واریز می‌شود.
🔹این طرح شامل مددجویان بهزیستی و کمیته امداد خواهد بود.
🔹مددجویان کمیته امداد اگر ۳۲۰ هزار تومان از ۱۱ قلم کالا نامبرده خرید کنند، ۸۰ هزار تومان دیگر به اعتبار کارت‌های آن‌ها اضافه می‌شود.
🔹مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و خانوار‌های تحت پوشش سازمان بهزیستی در صورت هزینه کرد ۳۲۰ هزار تومان از یارانه ۴۰۰ هزار تومانی خود، می‌توانند از این افزایش بهره‌مند شوند.
🔹هم اکنون این طرح در ۶ فروشگاه زنجیره‌ای در سطح کشور فعال شده و تا ۱۱ فروشگاه افزایش داده می‌شود.
🔹سرپرستان خانوار می‌توانند از طریق سامانه «شما» و یا استفاده از کد دستوری ۱۴۶۳*۵۰* از محل فروشگاه‌های ارائه کننده خدمات این طرح مطلع شوند.

لینک کوتاه این مطلب: https://ommatpress.ir/?p=18708

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی الفاظ رکیک، ناسزا و تهمت باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

از گذاشتن لینک گروه یا کانال جدا خودداری نمایید.

دکمه بازگشت به بالا