اقتصادی

نیما قمصری بنیانگذار استارتاپ Blend عرضه شده در بورس نیویورک کیست؟

Deprecated: تابع wp_make_content_images_responsive از نگارش 5.5.0 منسوخ شده است! به جای آن از wp_filter_content_tags() استفاده نمایید. in /home/baghest1/domains/ommatpress.ir/public_html/wp-includes/functions.php on line 6078

در این مطلب ازپایگاه خبری امت پرس ، توضیحاتی درباره زندگینامه و فعالیت های نیما قمصری ، کار آفرین ایرانی و بنیانگذار استارتاپ Blend عرضه شده در بورس نیویورک خواهیم داشت! با ما همراه باشید. به تازگی خبری در فضای مجازی منتشر شده است که واکنش های بسیاری در پی داشته است: استارتاپ فعال در حوزه فینتک به نام Blend با ارزش گذاری ۴ میلیارد دلاری (یعنی ۱۰۰ هزار میلیارد تومان) در بورس نیویورک عرضه شد!

نیما قمصری
نیما قمصری
نیما قمصری

Blend نام یک استارتاپ فعال در حوزه فین تک در سیلیکون‌ ولی است که توسط نیما قمصری و هم‌ بنیانگذار دیگر او اداره می‌ شود. اما شاید این سوال پیش آید که نیما قمصری کیست؟

در پاسخ بایستی گفت نیما قمصری که حالا ۳۴ سال سن دارد، در کودکی به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کرده است (خانواده وی در سال ۱۹۸۷ میلادی و در حالی که نیما قمصری تنها ۱ سال سن داشت، از ایران به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کردند). او قبل از تاسیس این استارتاپ در دانشگاه استنفورد مشغول به تحصیل بوده است. او پس از اتمام تحصیلات خود در شرکت Palantir Technologies زیر نظر CIA استخدام شد. هدف او از ورود به این شرکت، چیزی است که امروز باعث موفقیت وی در کسب و کار خود شده است.

نیما قمصری
نیما قمصری

او در سال ۲۰۱۲ میلادی کار خود را بر روی استارتاپ خود شروع کرد. Blend یک پلتفرم آنلاین است که درخواست وام مسکن و قسط‌ بندی آن را به صورت آنلاین در می‌ آورد و ارائه می‌ کند! این نرم‌ افزار امروزه با مهم‌ ترین بانک‌ های ایالات متحده آمریکا همکاری دارد. Blend باعث می‌ شود که دیگر نیازی به جمع‌ آوری مستندات کاغذی از مشتریان برای اعطای وام خانه وجود نداشته باشد؛ فرآیندی هزینه‌ بر که تهیه آنها از سمت مشتریان هفته‌ ها زمان می‌ برد!

 نیما قمصری

نیما قمصری

Blend روزانه بیش از دو میلیارد دلار وام را برای بانک‌ های گوناگون پردازش می‌ کند و فرایند تصویب وام را به حدود سه دقیقه رسانده است!

به تازگی استارتاپ Blend با ارزش سهام ۱۸ دلار و مجموع جذب سرمایه ۳۶۰ میلیون دلار، حدود ۴ میلیارد دلار ارزش‌ گذاری شده است! عرضه اولیه این استارتاپ را صندوق‌ های سرمایه گذاری بزرگی همچون گلدمن ساک، الن و کو (Allen & Co) و ولز فارگو (Wells Fargo) مدیریت کردند.

نیما قمصری
نیما قمصری

بد نیست بدانید استارتاپ Blend بین سال‌ های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ میلادی رشد زیادی داشت و در تعداد مشتریان با سه برابر افزایش روبه‌رو شد! با گسترش ویروس کرونا و تعطیلی‌ های گسترده در سال 2020 میلادی، Blend توانست ۱.۴ تریلیون دلار وام خرید خانه را مدیریت کند و در صدر وام‌ دهندگان آمریکایی قرار بگیرد. در ادامه دامنه فعالیت Blend افزایش یافت و به کارت‌ های اعتباری و وام‌ های اتوماتیک هم رسید…

استارتاپ Blend در سال 2021 میلادی در لیست ۵۰ فین‌ تک برتر فوربز قرار گرفت! علاوه بر این بیزینس اینسایدر نیز به این باور رسیده است که Blend قرار است به یکی از مهم ترین شرکت‌ های نرم‌ افزار در امور مالی و رهن تبدبل شود!

نام نیما قمصری در رده‌ بندی فورچون از افراد بانفوذ زیر ۴۰ سال دیده می‌ شود (در رده ۲۴)!

لینک کوتاه این مطلب: https://ommatpress.ir/?p=4449

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی الفاظ رکیک، ناسزا و تهمت باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

از گذاشتن لینک گروه یا کانال جدا خودداری نمایید.

Pagespeed Optimization by Lighthouse.