اقتصادی

محمد العمودی کارآفرین و دومین فرد ثروتمند عربستان سعودی کیست؟

در این مطلب از پایگاه خبری امت پرس  ، توضیحاتی درباره زندگینامه و فعالیت های محمد العمودی ، کارآفرین و دومین فرد ثروتمند عربستان سعودی خواهیم داشت! با ما همراه باشید. محمد العمودی کارآفرین، بازرگان، سرمایه‌ دار و دومین فرد ثروتمند عربستان متولد ۳۱ ژوئیه سال ۱۹۴۶ میلادی در شهر دسی واقع در کشور اتیوپی می باشد. خانواده محمد العمودی در سال ۱۹۶۵ میلادی به کشور عربستان مهاجرت کردند و شهروند این کشور شدند…

بد نیست بدانید محمد العمودی ثروت خود را پیش از سرمایه‌ گذاری در بخش انرژی، از ساخت‌ و‌ ساز و مبادلات املاک کسب کرده بود… وی سپس چند پالایشگاه‌ نفتی‌ را در کشورهای سوئد و مراکش خریداری نمود! به باور برخی کارشناسان او بزرگ‌ ترین سرمایه‌ گذار خارجی در کشورهای سوئد و اتیوپی می باشد.

محمد العمودی سرمایه‌ گذاری در کشور سوئد را در سال ۱۹۷۴ میلادی آغاز کرد و در حال حاضر، مالک شرکت نفتی اسونسکا و پالایشگاه سوئدی پریم است. درباره شرکت نفتی اسونسکا بد نیست بدانید این کمپانی نفتی، فعالیت‌ های زیادی را در سال ۲۰۰۸ میلادی در گینه بيسائو، نيجريه و همچنین آنگولا انجام داده است و پالایشگاه سوئدی پریم نیز دارای ۵۳۰ ایستگاه پمپ بنزین در کشور سوئد است! این کمپانی همچنین دارای دو پالایشگاه پریمراف گاته بورگ در شهر گوتنبرگ و پریمراف لیزکیل می باشد که در مجموع، سالانه ۱۵ میلیون تن نفت خام را پالایش می‌ کنند. این شرکت بیش از ۴۰۰۰ کارمند دارد! او مالک پالایشگاه سمیر در مراکش نیز است.

درباره کمپانی ميدروک (با مركزيت سوئد) متعلق به محمد العمودی نیز بد نیست بدانید این شرکت بزرگ چندمنظوره که در سه قاره اروپا، آسيا و آفريقا فعاليت دارد، با بيش از ۷۰ هزار كارمند در حوزه‌ های متنوعی از حوزه پتروشيمي گرفته تا املاک، صنايع و خدمات صنعتی، مهندسی و ساخت، سرمايه‌ گذاری و در حاشيه آن هم توريسم و تجارت سرشناس است!

محمد العمودی دکترای افتخاری فلسفه خود را از دانشگاه آدیس آبابا در کشور اتیوپی دریافت کرده است! وی همچنین نشان لیاقت ستاره قطبی سوئد را نیز از سوی پادشاه کارل گوستاف دریافت کرده است.

محمد العمودی تاکنون بیش از ۲ میلیارد دلار در سازمان‌ های اتیوپیایی از جمله هتل و اقامتگاه (وی مالک هتل آدیس شرایتون است) تا پروژه‌ های ساختمانی مختلف، سرمایه‌ گذاری کرده است.

او با دارایی خالص ۱۴٫۸ میلیارد دلاری و پس از ولید بن طلال، در رتبه دوم ثروتمندترین افراد در کشور عربستان سعودی قرار داشت! در سال ۲۰۱۴ میلادی، محمد العمودی از سوی مجله فوربز و در فهرست ثروتمندترین افراد جهان، رتبه شصت و یک را بها خود اختصاص داد… همچنین  او با ۸.۷ ميليارد دلار ثروت در رده ۱۴۴ فهرست بلومبرگ ايستاده بود!

وی در نوامبر سال ۲۰۱۷ میلادی به اتهام فساد به دستور ولیعهد عربستان بازداشت شد! البته او در سال 2007 میلادی، بیش از 20 میلیون دلار برای مبارزه با بیماری ایدز در اتیوپی اهدا کرده بود… وی همچنین حامی مالی ساخت اولین ماشین تولید بومی در عربستان سعودی با نام KSU Gazal-1 نیز بود!

لینک کوتاه این مطلب: https://ommatpress.ir/?p=4068

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی الفاظ رکیک، ناسزا و تهمت باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

از گذاشتن لینک گروه یا کانال جدا خودداری نمایید.

دکمه بازگشت به بالا