اقتصادی

تاریخچه برند پرادا +داستان تاسیس شرکت طراحی و عرضه کالاهای لوکس

در این مطلب از پایگاه خبری امت پرس ، توضیحاتی درباره تاریخچه و فعالیت های برند مد و کالاهای لوکس مردانه و زنانه پرادا خواهیم داشت! با ما همراه باشید. برند تخصصی مد و طراحی و عرضه کالاهای لوکس مردانه و زنانه پرادا (Prada) متشکل از پوشاک، عینک، کفش، چمدان، کیف دستی و لوازم آرایشی و جواهرات در سال ۱۹۱۳ میلادی توسط ماریو پرادا (Mario Prada) و برادر وی یعنی مارتینو پرادا در شهر میلان کشور ایتالیا پایه گذاری شده است.

 پرادا
پرادا

ماریو پرادا (Mario Prada) در ابتدای فعالیت خود، به افتتاح یک فروشگاه انحصاری با نام فراتلی پرادا یا برادران پرادا در گالری ویتوریو امانوئل شهر میلان اقدام کرد و به فروش اقلام لوکس پرداخت. جالب است بدانید برند پرادا در سال ۱۹۱۹ میلادی به یک برند تامین‌ کننده پوشاک و ملزومات خانواده سلطنتی ایتالیا تبدیل شد!

ماریو پرادا به حضور زنان در تجارت اعتقاد نداشت (او به مونث خانواده خود، اجازه حضور در شرکت پرادا نمی داد)! ولی هنگامی که زمان جانشینی فرزندان وی در برند او رسید، پسر او هیچ علاقه‌ ای به مشارکت در این تجارت نشان نداد و در نهایت دختر او یعنی لوئیزا پرادا جانشین پدر خود شد و توانست با مدیریت بی‌ نظیر خود برند پرادا را به یک برند جهانی تبدیل کند…

 پرادا
پرادا

رشد قابل توجه و ارزشمند این برند همچنان ادامه داشت؛ تا سرانجام میوچیا پرادا (Miuccia Prada) دختر لوئیزا پرادا در سال ۱۹۷۰ میلادی به کمپانی پرادا ملحق شد! زمانی که میوچیا پرادا به مقام ریاست برند پرادا رسید، این شرکت فعال در صنعت مد از نظر مالی دچار مشکل شده بود و تحت فشار رقبایی همچون گوچی قرار داشت… اما میوچیا پرادا با نوآوری‌ ها و تفکرات آینده‌ نگرانه ی خود، برند پرادا را در مسیر تبدیل شدن به یکی از شناخته‌ شده‌ ترین کمپانی ها در صنعت مد و لباس قرار داد.

او در سال ۱۹۷۷ میلادی با پاتریزیو برتلی، تاجر ایتالیایی وارد شراکت شد؛ لازم به بیان است این همکاری آغازگر توسعه بیش از پیش این برند در تمام نقاط جهان بود.

 پرادا
پرادا

برند پرادا در همان سال به ساخت و ارائه ی نوعی پارچه نایلونی شبیه به ابریشم پرداخت! ایده ای که گامی بلند در جهت پیشرفت این برند به همراه داشت.

لازم به بیان است میوچیا پرادا (Miuccia Prada) ، طراح مد و کارآفرین میلیاردر ایتالیایی در حال حاضر به عنوان ریاست برند پرادا مشغول به فعالیت است! موچیا پرادا در سال ۱۹۹۳ میلادی موفق به دریافت جایزه بین المللی انجمن طراحان مد ایالات متحده امریکا شد؛ وی همچنین در سال ۱۹۹۵ میلادی نیز جایزه طراح سال را به خود اختصاص داد!

 

برند پرادا دارای بیش از ۲۵۰ فروشگاه در سرتاسر نقاط جهان می باشد؛ از جمله نمایندگی های این برند می توان به شهرهای آتلانتا ، نیویورک ، لوس آنجلس ، شیکاگو ، سان فرانسیسکو ، سن دیه گو و لاس وگاس در آمریکای شمالی و شهرهای میلان ، رم ، فلورانس ، ونیز ، پاریس ، مسکو ، وین ، مونیخ ، آمستردام ، هارلم ، مادرید و استانبول در اروپا و شهرهای توکیو ، قطر ، سئول ، هنگ کنگ ، سیدنی و ملبورن در آسیا و اقیانوسیه اشاره کرد.

 

پرادا و طراحی عینک های متفاوت و کیف های مدرن!

اولین مجموعه کوله پشتی های برند پرادا در سال ۱۹۷۹ میلادی به بازار مد عرضه شد! جنس آنها از پارچه های سخت نظامی و نایلونی مشکی بود.

 پرادا
پرادا

همچنین این برند ایتالیایی از جمله برندهای فعال در عرصه طراحی و ساخت انواع عینک می باشد. طراحی عینک های برند پرادا به گونه ای می باشد که به خوبی با انواع چهره ها ست می شود و بدون اینکه فشاری بر صورت فرد وارد کنند، بر روی صورت او می نشینند. این عینک ها بسیار سبک و مقاوم می باشند و به سبب انعطاف پذیری بسیار خود، در برابر ضربه های مختلف به هیچ وجخ دچار شکستگی و آسیب نمی شوند!

 

مدل عینک های شیشه گرد برند پرادا (ساخته شده از عدسی های بسیار باکیفیت و ممتاز) از جمله مدل های بسیار محبوب و متفاوت دنیای عینک در جهان می باشد!

عینک های دودی پرادا از دیگر از عینک های دودیِ با کیفیت جهان شناخته می شود.

لینک کوتاه این مطلب: https://ommatpress.ir/?p=6485

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی الفاظ رکیک، ناسزا و تهمت باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

از گذاشتن لینک گروه یا کانال جدا خودداری نمایید.

دکمه بازگشت به بالا