اقتصادی

تاریخچه برند هوم دیپو + داستان تاسیس شرکت تجهیزات ساختمانی

در این مطلب از پایگاه خبری امت پرس ، توضیحاتی درباره تاریخچه و فعالیت های برند خرده فروشی ابزارآلات ساختمانی هوم دیپو خواهیم داشت! با ما همراه باشید. برند خرده فروشی ابزارآلات و تجهیزات ساختمانی هوم دیپو (Home Depot) به عنوان بیست و پنجمین برند ارزشمند جهان در سال 2021 میلادی (با ارزش فعلی 70 میلیارد دلاری) در سال ۱۹۷۸ میلادی توسط برنارد مارکوس و آرتور بلنک و با مشارکت ران بریل و پت فرح در شهر مریتا واقع در ایالت جورجیا ایالات متحده آمریکا پایه گذاری شده است (سرمایه‌ اولیه‌ این شرکت آمریکایی، توسط کن لانگون از سرمایه‌ گذاران مشهور آن زمان تامین شد).

دیپو
دیپو

اما درباره شکل گیری این برند عرضه کننده و فروش ابزار، تجهیزات و همچنین تعمیر و بازسازی ساختمان بایستی گفت روزهای ابتدایی این شرکت با دشواری های متعددی همراه بود! اما پایه گذاران آن همواره در پی ارائه ی ایده های ارزشمند و ناب برای رشد کسب و کار خود بودند… برای نمونه یکی از استراتژی های جالب توجه آن ها برای جذب مشتری این بود که به هر فردی که از فروشگاه هوم دیپو بازدید می‌ کرد، یک هدیه‌ ی یک دلاری اهدا می‌ شد!

برنارد مارکوس و آرتور بلنک که هر دو از فروشگاه‌ های لوازم تعمیرات خانگی هَندی دَن اخراج شده بودند، به فکر تاسیس فروشگاه خود افتاده بودند. شاید این سوال پیش آید که تفاوت برند هوم دیپو با دیگر برندهای مشابه چه بود؟ در پاسخ بایستی گفت  هوم دیپو فروشگاهی بود که نه‌ تنها ابزارآلات و تجهیزات ساختمانی لازم، بلکه آموزش موردنیاز برای استفاده از این ابزارها و تعمیرات و طراحی‌ های کلی ساختمانی را به مشتریان خود عرضه می کند.

دیپو
دیپو

اولین فروشگاه‌ های هوم دیپو در سال ۱۹۷۹ میلادی و در آتلانتا تاسیس شدند. هوم دیپو در فروشگاه‌ های خود تنوعی از ۴۰ هزار محصول را برای مشتریان خود عرضه کرده بود! این برند در سال ۱۹۸۱ میلادی، شعبه‌ های خود را در فلوریدا، هالیوود و همچنین فورت لادردیل تاسیس کرد. تا سال ۱۹۸۴ میلادی تعداد شعبه‌ های برند هوم دیپو به ۱۹ عدد رسیده بود که آمار فروش آنها را به ۲۵۶ میلیون دلار رساند…

سلطه‌ ی بی چون و چرای برند هوم دیپو با شعار بهترین خدمات و آموزش کامل به مشتریان بر بازار فروش ابزارآلات و تجهیزات ساختمانی در سال ۱۹۸۹ میلادی حاصل شد! آنها در این سال با پشت سر گذاشتن برند لاوز به بزرگ ترین خرده‌ فروشی ساختمانی در ایالات متحده‌ آمریکا تبدیل شدند…

دیپو
دیپو

تا سال ۱۹۹۵ میلادی، تعداد فروشگاه‌ های این برند به ۳۵۰ فروشگاه رسید و آمار درآمد آنها را به چیزی در حدود ۱۰ میلیارد دلار رساند. در سال ۱۹۹۹ میلادی، این برند خرده فروشی به بازار لوله‌ کشی و ابزارهای وابسته نیز وارد شد. در سال ۲۰۰۰ میلادی، موسسان اصلی شرکت هوم دیپو (برنارد مارکوس و آرتور بلنک) از سمت خود استعفا دادند و رابرت ناردلی به‌ عنوان مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره‌ این شرکت انتخاب شد.

در سال ۲۰۰۲ میلادی، بازارهای آمریکای مرکزی هدف این برند قرار گرفت! کشور مکزیک به‌ عنوان مقصد اول هوم دیپو انتخاب شد. در حال حاضر این برند با ۱۰۶ فروشگاه، به‌ عنوان یکی از بزرگ ترین خرده‌ فروشی‌ های کشور مکزیک شناخته می‌ شود. برند هوم دیپو در سال ۲۰۰۶ میلادی به بازار کشور چین نیز وارد شد و صاحب ۱۲ فروشگاه در این کشور شد! البته این اتفاق ماندگار نبود! در سال ۲۰۱۲ میلادی، هوم دیپو تمامی فروشگاه‌ های خود به جز دو فروشگاه اختصاصی رنگ و دکوراسیون را در کشور چین تعطیل کرد.

دیپو
دیپو

بحران های اقتصادی سال‌ های ۲۰۰۸ میلادی و ۲۰۰۹ میلادی این برند را نیز تحت تاثیر خود قرار داد! در آن سال‌ ها صنعت ساختمان رکود شدیدی را تجربه کرد و هوم دیپو نیز از این آسیب در امان نماید! این برند مجبور به تعطیلی ۵۴ فروشگاه خود و تعدیل هزاران کارمند شد.

این برند که در حال حاضر به ارائه ی خدمات نصب و تعمیرات تجهیزات و دکوراسیون خانگی با همکاری دیگر شرکت ها نیز می پردازد (گستره ی محصولات این برند شامل مواردی چون لوازم خانگی، تجهیزات ساخت‌ و ساز و الوار، مصالح ساختمانی، ابزار رنگ‌ آمیزی و رنگ نقاشی، تجهیزات لوله‌ کشی، وسایل باغبانی و همچنین ابزار و یراق می باشد). در انتها لازم به بیان است درآمد هوم دیپو در سال ۲۰۱۷ میلادی، چیزی در حدود ۱۰۰.۹ میلیارد دلار اعلام شد (با حضور ۴۰۰ هزار کارمند). براساس آخرین رتبه‌ بندی وبسایت فوربز، برند هوم دیپو در رتبه‌ ی سی و سوم باارزش‌ ترین برند‌های جهان قرار دارد.

لینک کوتاه این مطلب: https://ommatpress.ir/?p=5180

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی الفاظ رکیک، ناسزا و تهمت باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

از گذاشتن لینک گروه یا کانال جدا خودداری نمایید.

دکمه بازگشت به بالا