اقتصادی

تاریخچه برند ایستک + داستان تاسیس شرکت تولیدی و صنعتی

در این مطلب از پایگاه خبری امت پرس ، توضیحاتی درباره تاریخچه و فعالیت های برند ماءالشعیر ایستک خواهیم داشت! با ما همراه باشید. برادران روزچنگ (لقمان روزچنگ، انور روزچنگ و یدالله روزچنگ)، بنیان گذاران گروه سرمایه گذاری ایستک در ادامه فعالیت های اقتصادی گسترده خود، در سال ۱۳۸۲ شمسی به مشارکت و سرمایه گذاری در شرکت تولیدی و صنعتی آرپانوش در جهت تولید ماءالشعیر گازدار بدون الکل پرداختند!

ایستک
ایستک

این مشارکت گسترده و سرمایه گذاری منجر به احداث اولین کارخانه و نصب پیشرفته ترین تکنولوژی ماشین آلات خط شیشه در عرصه تولید ماءالشعیر گازدار بدون الکل با ظرفیت ۳۶۰۰۰ بطری در ساعت (ساخت شرکت کرونساز کشور آلمان) در شهر رشت واقع در استان گیلان گردید.

برادران روزچنگ در ادامه طرح توسعه ی برند ماءالشعیر ایستک، به نصب یک خط قوطی با ظرفیت ۲۴۰۰۰ بطری در ساعت اقدام کردند! آن ها همچنین در سال ۱۳۸۵ شمسی، به راه اندازی یک واحد دیگر تحت عنوان شرکت تولیدی و صنعتی خورشید زریوار در شهر سنندج واقع در استان کردستان با دو خط قوطی و یک خط شیشه پرداختند.

ایستک
ایستک

آن ها پس از گذشت مدتی، به راه اندازی شرکت پخش ایستک نوش (یک واحد حمل و نقل مستقل) به منظور پخش مویرگی محصولات خود در سراسر کشور اقدام کردند.

جالب است بدانید یکی از افتخارات گروه شرکت های تولیدکننده محصولات ایستک، موضوع عملیاتی کردن شاخص مسئولیت اجتماعی شرکت ها یا سازمان ها یا Corporate Social Responsibility می باشد (بد نیست بدانید مسئولیت اجتماعی شرکتی، مجموعه وظایف و تعهداتی است که یک شرکت یا سازمان بایستی در جهت حفظ، مراقبت و همچنین کمک به جامعه‌ ای که در آن فعالیت دارد، انجام دهد)! گروه سرمایه گذاری ایستک همواره اخلاق مداری در کسب و کار را با هدف حداکثرسازی رضایت همگانی، اولویت خود قرار داده است.

جالب است بدانید برند ماءالشعیر ایستک در راستای انجام مسئولیت اجتماعی خود، برخی خدمات عام‌ المنفعه را به انجام رسانده است! از جمله این خدمات عام‌ المنفعه می توان به ساخت زائرسرا در شهر مشهد، ساخت درمانگاه شبانه‌ روزی در شهر مریوان، ساخت و راه اندازی تنها مرکز دیالیز در شهر مریوان، ساخت شش باب مدرسه در شهر مریوان، ارسال هفت تریلی مشتمل بر ۱۲۶ هزار بطری از نوشیدنی‌ های برند ماءالشعیر ایستک و همچنین اهدای ۳۰۰ کانکس مسکونی و ۵۰ کانکس سرویس بهداشتی به مناطق زلزله زده کرمانشاه (پس از زمین لرزه روز چهارم آذر ماه سال ۱۳۹۷ شمسی در شهر سرپل ذهاب استان کرمانشاه)، ساخت دو باب مسجد در روستاهای زلزله زده استان کرمانشاه و… اشاره کرد.

ایستک
ایستک

لازم به بیان است هم اکنون طرح توسعه برند ماءالشعیر ایستک به منظور احداث یک واحد تولید مالتینگ و یک واحد تولید شیشه تحت عنوان شرکت ایستک نوش و همچنین احداث یک واحد تولید شیشه در شهر سنندج در دست اقدام می باشد (همراه با نصب دو خط پت با ظرفیت سالیانه ۱۳۰ میلیون لیتر برای استفاده در شرکت های آرپانوش و خورشید زریوار)!

از جمله محصولات برند ماءالشعیر ایستک می توان به تولید ماءالشعیر ایستک (در ۱۶ طعم مختلف)، ماءالشعیر آرپا (در ۱۳ طعم مختلف)، آبمیوه‌ های گازدار (در ۵ طعم مختلف)، نوشابه‌ های انرژی زای XTAK (در ۳ طعم مختلف) و همچنین نوشابه انرژی زای آرپا (در ۶ طعم مختلف) اشاره کرد.

برند ماءالشعیر ایستک هم اکنون به ۴۵ کشور جهان از جمله کانادا، ایالات متحده آمریکا، انگلستان، آلمان، ایتالیا، ترکیه، عراق، عربستان سعودی، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، افغانستان، قرقیزستان، چین، مالزی، تایلند، سنگاپور، کامبوج، اندونزی، فیلیپین، استرالیا و همچنین ژاپن صادرات دارد! لازم به بیان است برند تینو به عنوان یکی از زیر شاخه‌ های برند ماءالشعیر ایستک برای صادرات به کشور عراق توسط این شرکت تولید می‌ شود.

ایستک
ایستک

ماجرای تعطیل شدن کارخانه کردستان ایستک چه بود؟

در سال ۱۳۹۲ شمسی، برادران روزچنگ با توجه به اتهامات وارده توسط دستگاه قضایی و ارتباط آن ها با محمدرضا رحیمی معاون وقت ریاست جمهوری در خصوص پرونده تخلف او در بیمه دستگیر شدند…! محمدرضا رحیمی معاون وقت ریاست جمهوری هرگونه ارتباط با ریاست کارخانه ایستک را تکذیب کرد و این موضوع را امری سیاسی بیان کرد.

لازم به بیان است براساس خبری که ۲۸ مرداد ماه سال ۱۳۹۸ شمسی در خبرگزاری دانشجو منتشر شده است یدالله روزچنگ به‌ عنوان یکی از سرشاخه‌ های اخلال ارزی در اوایل دهه ۹۰ شمسی شناخته می‌ شود! در خبر منتشر شده از سوی خبرگزاری دانشجو ذکر شده است بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در آن زمان مسئولیت توزیع ۶ میلیارد دلار در بازار ارز را به یدالله روزچنگ واگذار کرده بود؛ یدالله روزچنگ بخشی از ارز‌ها را نمی‌ فروخته است و بخشی دیگر را نیز با قیمت بازار آزاد به فروش می‌ رسانده است و از این راه نیز سود کلانی به جیب زده است!

ایستک
ایستک

یدالله روزچنگ در مرداد ماه سال ۱۳۹۱ شمسی بازداشت شد و در نهایت به جرم اخلال در نظام اقتصادی ایران به ۲۰ سال حبس و همچنین بازگرداندن ۱۸۱ میلیارد تومان محکوم شد.

در سال ۱۳۹۵ شمسی نیز کارخانه برند ماءالشعیر ایستک واقع در استان کردستان به دلیلی مشکلات ناشی از مباحث مدیریت و نبود مدیران، به مدت سه ماه تعطیل شد!

لینک کوتاه این مطلب: https://ommatpress.ir/?p=6404

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی الفاظ رکیک، ناسزا و تهمت باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

از گذاشتن لینک گروه یا کانال جدا خودداری نمایید.

دکمه بازگشت به بالا