اقتصادی

تاریخچه برندسن ایچ + داستان تاسیس شرکت عالیفرد

در این مطلب از پایگاه خبری امت پرس ، توضیحاتی درباره تاریخچه و فعالیت های شرکت عالیفرد با نام تجاری سن ایچ خواهیم داشت! با ما همراه باشید. شرکت عالیفرد (سهامی خاص) به مدیریت حسین عالیفرد با نام تجاری سن ایچ نام به عنوان یک شرکت تولید کننده محصولات غذایی شامل انواع آبمیوه، نکتار، شربت و همچنین کنسانتره میوه فعالیت خود را در سال ۱۳۵۷ شمسی و در شهر صنعتی کاوه (کوروش سابق و در ۱۵ کیلومتری شهر ساوه واقع در استان مرکزی) با مدیریت بخش خصوصی آغاز کرد.

سن ایچ
سن ایچ

بد نیست بدانید شهر صنعتی کاوه دارای بیش از ۶۰۰ شرکت می باشد و پس از شهرک صنعتی اشتهارد با حدود ۲۰۰۰ شرکت، بزرگ ترین شهر صنعتی ایران با حضور و فعالیت برندهایی چون سینا کاشی، آبسال، بوتان، رانی، سان‌ استار، قوطی‌ سازی کاوه، مزمز، سالمین و… به‌ شمار می رود.

حسین عالیزاد، بنیانگذار برند سن ایچ قبل از پیروزی انقلاب اسلامی برند شوکومارس را تولید می کرد (این برند بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به شوکوپارس تغییر نام دارد و به دولت واگذار شد). جالب است بدانید سن ایچ به عنوان اولین کارخانه تولید آبمیوه کنستانتره در ایران شناخته می شود.

سن ایچ
سن ایچ

حسین عالیزاد همواره بر این باور بود که:

زندگی خود را با قدم های ما هماهنگ نمی کند! بلکه این ما هستیم که بایستی خودمان را با آهنگ زندگی هماهنگ کنیم…

حسین عالیزاد تولید آبمیوه های کنسانتره را با بهره گیری از محصولات رایج کشاورزی به دست آمده از شمال ایران یعنی پرتقال آغاز کرد. اولین محصولات این کارخانه با نام‌ های سن‌ کوئیک و سن‌ تاپ وارد بازار شد؛ البته این نام ها به‌ دلیل خارجی بودن توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد اخطار قرار گرفت…

سن ایچ یک کلمه ترکی است به معنی: تو بنوش!

یکی از علاقه‌مندی‌ های حسین عالیزاد تولید شکلات بود! به همین دلیل وی پس از راه اندازی برند سن ایچ و در سال ۱۳۶۹ شمسی،  کارخانه‌ شیوا و شیبا را در هشتگرد راه اندازی نمود. همچنین مرکز آموزش عالی صنعت غذا (عالیزاد) زیر نظر دانشگاه جامع علمی و کاربردی در شهر هشتگرد دایر مشغول به فعالیت است!

برند سن ایچ به سبب ۱۶ شعبه‌ پخش خود، ۳۰ استان را در ایران تحت پوشش گسترده محصولات متنوع خود قرار داده است. سن‌ ایچ هیچ گاه طرفدار یک روش ثابت در تولید محصولات خود نبوده است! این برند همواره در تلاش بوده است تا همگام با تغییر ضائقه و سلیقه‌ مردم، محصولاتی جدید، متنوع و همسو با ضائقه‌ی زندگی ایرانی را ارائه نماید.

سن ایچ
سن ایچ

سن ایچ  توانسته است اولین خط Nitro Hot Fill را برای اولین بار در خاورمیانه در کارخانه خود واقع در فیروزکوه راه اندازی کند. شاید این سوال پیش آید که Nitro Hot Fill چیست؟ در پاسخ بایستی گفت تکنولوژی Nitro Hot Fill پس از بسته‌ بندی و تزریق مایع آبمیوه، با استفاده از نیتروژن مایع محتویات داخل بسته را تحت فشار قرار می‌ دهد! این عمل باعث خروج اکسیژن از بسته‌ بندی محصول می شود! در نهایت، محصول تولید شده بدون هیچ ماده ی نگهدارنده‌ ای، سالم و تازه می ماند.

محصولات سن ایچ و استفاده از تکنولوژی PET

محصولات جدید برند سن ایچ که در میان متخصصان با عنوان PET یا polyethylene terephthalate شناخته می‌ شود، یک تکنولوژی منحصر به فرد در بسته بندی است! در این روش بسته بندی پیشرفته، حفظ محتویات داخل بسته‌ بندی با استفاده از چند لایه پلاستیک که به صورت فشرده در کنار هم قرار گرفته‌ اند، ممکن شده است.

سن ایچ
سن ایچ

بسته بندی پیشرفته با عنوان PET با فشرده سازی چند لایه پلاستیک، نفوذپذیری نور و اکسیژن به داخل بسته بندی را بسیار بسیار کاهش می دهد! مزیت این تکنولوژی، حفظ کیفیت محتویات داخل یک بسته بندی و سهولت در جابجایی است…

همچنین بسته بندی PET به سبب تکنولوژی فرم و شکل منحصر به فرد خود، باعث شده است که حتی یک قطره از مایع درون آن باقی نماند…

سن ایچ و همکاری با نوید محمدزاده

نوید محمدزاده بازیگر سینما و تئاتر و برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنوارهٔ فیلم فجر (دو بار پیاپی) و همچنین برنده تندیس بهترین بازیگر مرد جشن حافظ، در خرداد ماه سال ۱۳۹۹ شمسی در قالب یک کمپین با شعار ” این داستان توست ” به عنوان سفیر برند سن ایچ بر بیلبوردهای تبلیغاتی شهر تهران ظاهر شد! جالب است بدانید این فعالیت به عنوان اولین فعالیت رسمی تبلیغاتی نوید محمدزاده شناخته می شود…

برند سن ایچ در سال ۱۳۹۲ شمسی و در دهمین جشنواره ملی قهرمانان صنعت ایران به عنوان یکی از ۱۰۰ برند برتر ایران شناخته شد!

لینک کوتاه این مطلب: https://ommatpress.ir/?p=6510

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی الفاظ رکیک، ناسزا و تهمت باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

از گذاشتن لینک گروه یا کانال جدا خودداری نمایید.

دکمه بازگشت به بالا