اقتصادی

تاریخچه برند اسپاتیفای + داستان تاسیس شرکت پخش موسیقی اسپاتیفای

در این مطلب از پایگاه خبری امت پرس ، توضیحاتی درباره تاریخچه و فعالیت های برند پخش موسیقی اسپاتیفای خواهیم داشت! با ما همراه باشید. سرویس اِستریم موسیقی، ویدیو و پادکست اسپاتیفای (Spotify) در ۷ اکتبر سال ۲۰۰۸ میلادی در شهر استکهلم کشور سوئد راه‌ اندازی شد.

اسپاتیفای
اسپاتیفای

جالب است بدانید شما به‌ واسطه‌ ی اسپاتیفای می‌ توانید به میلی

ون‌ ها آهنگ، پادکست و ویدئوی هنرمندان سراسر جهان دسترسی داشته باشید! شما می‌ توانید از طریق کامپیوتر شخصی‌، لپ‌ تاپ و یا حتی تلفن همراه هوشمند خود به اسپاتیفای دسترسی داشته باشید (اسپاتیفای برای بیشتر دستگاه‌ های مدرن از جمله رایانه‌ های ویندوز، مک‌ او اس و لینوکس و همچنین تلفن‌ های همراه هوشمند و تبلت‌ های آی‌ او اس و اندروید موجود است)… اسپاتیفای دسترسی به بیش از ۳۰ میلیون آهنگ را فراهم ساخته‌ است!

اسپاتیفای

اسپاتیفای

شاید این سوال پیش آید که آیا می‌ توان ازطریق اسپاتیفای موسیقی موردنظر خود را دانلود کرد؟

یکی از ویژگی‌ های برنامه اسپاتیفای که باعث محبوبیت بیشتر این برنامه نسبت به دیگر رقبای خود شده است، قابلیت ذخیره آهنگ بر روی تلفن همراه و پخش به صورت آفلاین است (در زمانی که اتصال به اینترنت در دسترس نباشد). توجه داشته باشید در نسخه‌ ی ویژه‌ ی اسپاتیفای می‌ توان موسیقی موردنظر را به‌ صورت آفلاین گوش داد (در زمانی که به اینترنت دسترسی ندارید)! البته توجه داشته باشید که شما نمی توانید آلبومی را دانلود کنید و سپس اشتراک خود را لغو کنید! یا نمی‌ توانید قطعه‌ های موسیقی موردنظر را دانلود کنید و سپس آن ها روی سی‌ دی (CD) یا در دستگاه‌ های دیگر کپی کنید.

 اسپاتیفای
اسپاتیفای

یکی از قابلیت های جالب توجه سرویس اسپاتیفای، اتصال اسپاتیفای (Spotify Connect) می باشد!ً اتصال اسپاتیفای (Spotify Connect) به شما این امکان را می‌ دهد تا موسیقی موردنظر خود را از طریق دستگاه‌ های مختلف متصل به وای فای (Wi-Fi) از جمله بلندگوهای وای فای (Wi-Fi)، تلویزیون، رایانه شخصی و… متصل کنید (شما می توانید موسیقی خود را در مکان‌ های بیشتری و با دستگاه‌ های بیشتر گوش دهید).

اسپاتیفای در دو نسخه‌ی رایگان و ویژه (Premium) عرضه شده است! در حال حاضر اشتراک نسخه‌ ی ویژه، ماهانه ۹٫۹۹ پوند است که شامل دسترسی به ویژگی‌ هایی همچون پخش موسیقی بدون آگهی تبلیغاتی، رد کردن‌ های نامحدود موسیقی‌ ها، کیفیت بسیار بالا در پخش موسیقی و همچنین اتصال اسپاتیفای (Spotify Connect) است..

تا ژوئن سال ۲۰۱۶ میلادی، برند اسپاتیفای ۱۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه و تا مارس سال ۲۰۱۷ میلادی نیز ۵۰ میلیون مشترک پرداختی داشت!

 اسپاتیفای
اسپاتیفای

شاید این سوال مطرح شود که نحوه همکاری اسپاتیفای با هنرمندان و پرداخت به آن ها چگونه است؟

در پاسخ بایستی گفت بر خلاف فروش به صورت فیزیکی یا دانلودی که به هنرمند یک قیمت ثابت به ازای هر ترانه یا آلبومی که فروخته شده‌ است، پرداخت می‌ شود، اسپاتیفای بر اساس تعداد پخش‌ های هنرمندان به نسبت تعداد کل آهنگ‌ های پخش شده، حق تالیف پرداخت می کند.

لینک کوتاه این مطلب: https://ommatpress.ir/?p=5201

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی الفاظ رکیک، ناسزا و تهمت باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

از گذاشتن لینک گروه یا کانال جدا خودداری نمایید.

دکمه بازگشت به بالا