اقتصادی

اپرا وینفری بازیگر، مجری و موفق ترین زن کارآفرین جهان کیست؟

در این مطلب ازپایگاه خبری امت پرس ، توضیحاتی درباره اپرا وینفری بازیگر، مجری و موفق ترین زن کارآفرین جهان خواهیم داشت! با ما همراه باشید. اپرا وینفری با نام کامل اپرا گِیل وینفری (Oprah Gail Winfrey) ، بازیگر، مجری، تهیه‌ کننده سینما و از مشهورترین مجری های تلویزیونی ایالات متحده آمریکا و جهان متولد ۲۹ ژانویه ۱۹۵۴ در شهر کاسکیوسکوو ایالت می‌سی‌سی‌پی ایالات متحده آمریکا می باشد.

اپرا وینفری
اپرا وینفری

بد نیست بدانید مادر وی، ورنیتا لی در هنگام تولد او، تنها ۱۸ سال سن داشت و یک خدمتکار بود! ورنن وینفری ، پدر وی نیز با ۲۰ سال سن در ارتش خدمت می کرد.

او تا سن ۶ سالگی نزد مادربزرگ خود در روستا زندگی می کرد؛ و ۶ تا ۱۲ سالگی خود را با مادر خود در شهر میلواکی گذراند. ۹ سال سن داشت که مردی از اقوام به او تجاوز کرد! و مدتی بعد هم مورد آزار جنسی دوست مادر و اقوام دیگر قرار گرفت… هر چند اپرا وینفری از درون رنج می‌ برد، اما هرگر این ماجراهای عجیب را با کسی در میان نگذاشت!

مادر وی تصمیم داشت او را به کانون اصلاح و تربیت بفرستد، ولی ظرفیت مدرسه تکمیل بود! و همین موضوع سبب شد تا اپرا وینفری از سال ۱۹۷۱ میلادی با پدر خود زندگی کند. او در سال ۱۹۶۷ میلادی از خانه فرار کرد! در سال ۱۹۶۸ میلادی و هنگامی که تنها ۱۴ سال سن داشت، به سبب آزارهای جنسی باردار شد ولی بچه خود را از دست داد. مرگ فرزند برای اپرا وینفری ضربه سختی بود ولی همین اتفاق کافی بود تا او با خود عهد ببند که زندگی‌ خود را تغییر دهد…

اپرا وینفری
اپرا وینفری

او در سن ۱۷ سالگی گزارشگر رادیو شد. برای اینکه بتواند به کار در رادیو ادامه دهد، برای تحصیل به دانشگاه تنسی رفت و در رشته هنرهای نمایشی و ارتباط کلامی مشغول به تحصیل شد! جالب است بدانید اپرا وینفری در سال اول تحصیل در دانشگاه تنسی، دو جایزه برای دو نمایش به دست آورد.

در سال ۱۹۷۶ میلادی، وی مجری خبر تلویزیونی در بالتیمور شد. در سال ۱۹۷۸ میلادی، علاوه بر گزارشگری و گویندگی به اجرای یک برنامه تلویزیونی هم مشغول شد؛ برنامه ای که برای وی بسیار موفقیت‌ آمیز بود.

او سپس در سال ۱۹۸۳ میلادی به اجرای برنامه صبحگاهی ای.ام شیکاگو مشغول شد. این برنامه در مدت کمتر از یک سال به یکی از پرطرفدارترین برنامه‌ ها تبدیل شد. این برنامه در سپتامبر سال ۱۹۸۵ میلادی به شوی اپرا وینفری تغییر نام داد!

در سال ۱۹۸۶ میلادی نخستین برنامه اپرا وینفری به صورت سراسری در ایالات متحده آمریکا پخش شد.

اپرا وینفری
اپرا وینفری

ورود اپرا وینفری به دنیای بازیگری

او در سال ۱۹۸۵ میلادی در فیلم سینمایی رنگ ارغوانی به کارگردانی استیون اسپیلبرگ که بر اساس رمان الیس واکر  ساخته شده بود، به ایفای نقش پرداخت. او برای بازی در نقش مکمل این فیلم سینمایی، نامزد جایزه اسکار شد!

اپرا وینفری
اپرا وینفری

درخشش شوی تلویزیونی اپرا وینفری

شوی تلویزیونی اپرا وینفری سبب شد تا اپرا وینفری به یکی از اثرگذارترین زنان در ایالات متحده آمریکا و ثروتمندترین زن سیاه‌ پوست در جهان تبدیل شود! شوی تلویزیونی او از سال ۱۹۸۶ میلادی تا سال ۲۰۱۱ میلادی به مدت ۲۵ سال پخش شد! جالب است بدانید این شوی تلویزیونی در سال‌ های آخر خود در ۱۴۵ کشور جهان پخش می شد.

اپرا وینفری در مصاحبه ای درباره فعالیت های تلویزیونی خود و همچنین شوی اپرا می گوید:

در ابتدا هدفم از اجرای برنامه در تلویزیون این بود که بتوانم به مردم روحیه بدهم و سطح آگاهی آن‌ ها را بالا ببرم؛ اما اکنون ماموریتم این است که زندگی دیگران را دگرگون کنم و به آن‌ ها تا شادتر باشند و از خود، رضایت قلبی داشته باشند.

اپرا وینفری
اپرا وینفری

او در سال ۱۹۸۶ میلادی موسسه فرهنگی هنری هارپو را پایه گذاری نمود. موسسه فرهنگی هنری هارپو یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان برنامه‌ های تلویزیونی می باشد.

تاکنون ۳۴ جایزه امی به او اهدا شده است (در ژانویه سال ۱۹۸۷ میلادی، سه جایزه امی به او تعلق گرفت! جایزه بهترین اجرا، بهترین کارگردانی و بهترین برنامه گفتگو. در سال ۱۹۸۸ میلادی نیز دوباره این موفقیت برای وی تکرار شد و جایزه گوینده سال به وی اهدا شد)! در سال ۱۹۸۸ میلادی جایزه موفقیت در زندگی به او اهدا شد.

آخرین برنامه او به عنوان با نفوذترین زن در جهان پس از ۲۵ سال روز ۲۵ مه سال ۲۰۱۱ میلادی و در مقابل چشم ۱۳۰۰ نفر پخش شد!

اپرا وینفری
اپرا وینفری

اپرا وینفری و راه اندازی شبکه OWN

شبکه OWN در ماه ژانویه سال ۲۰۱۱ میلادی راه‌ اندازی شده است و به صورت بیست و چهار ساعته به پخش برنامه هایی در موضوعات سبک زندگی می‌ پردازد.

اپرا وینفری
اپرا وینفری

ثروت عجیب اپرا وینفری!

مجله تایم اپرا وینفری را یکی از ۱۰۰ شخصیت بانفوذ قرن بیستم معرفی کرده‌ است! وی در میان قدرتمندترین افراد جهان در رتبه ۴۵ قرار دارد. جالب است بدانید وی محبوب‌ ترین شخصیت تلویزیونی ایالات متحده آمریکا و یکی از ثروتمندترین تهیه‌ کنندگان است!

او با ثروت ۲/۴ میلیارد دلاری، ثروتمندترین آمریکایی آفریقایی‌ تبار قرن بیستم به شمار می آید! به عبارتی می توان او را اولین بیلیونر سیاه پوست در جهان نامید.

مجله بیزنس ویک (Business Week) مدعی است اپرا وینفری، بزرگ ترین خیر و نیکوکار سیاه‌ پوست در تاریخ کشور ایالات متحده آمریکا می باشد!

لینک کوتاه این مطلب: https://ommatpress.ir/?p=4693

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی الفاظ رکیک، ناسزا و تهمت باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

از گذاشتن لینک گروه یا کانال جدا خودداری نمایید.

دکمه بازگشت به بالا