اقتصادی

آمانسیو اورتگا موسس برندهای زارا و برشکا و ثروتمندترین فرد اسپانیا کیست؟

در این مطلب ازپایگاه خبری امت پرس ، توضیحاتی درباره زندگینامه کامل آمانسیو اورتگا موسس برندهای زارا و برشکا و ثروتمندترین فرد اسپانیا خواهیم داشت! با ما همراه باشید.

آمانسیو اورتگا
آمانسیو اورتگا

پدر وی، یک کارگر راه‌ آهن و مادر وی نیز خدمتکار بود. لازم به بیان است او هیچ وقت تحصیلات خود را ادامه نداد (دوران دبیرستان خود را به پایان نرسانید)! آمانسیو اورتگا به دلیل شغل پدر خود و همراه با خانواده در سن ۱۴ سالگی به شهر لاکرونیا نقل مکان کرد؛ جالب است بدانید وی در این شهر به عنوان باربر برای یک فروشگاه لباس گران قیمت مشغول به کار شد. وی سپس در شغل‌ های دیگری همچون دستیار پارچه‌ فروشی و خیاطی و… مشغول به کار شد.

آمانسیو اورتگا
آمانسیو اورتگا

آمانسیو اورتگا در سال 1963 میلادی شرکت CONFECCIONS COA را تاسیس کرد! این شرکت در حوزه تولید لباس خانگی فعالیت داشت. وی در سال 1975 میلادی، اولین فروشگاه خود یعنی ZARA را تاسیس کرد.

آمانسیو اورتگا
آمانسیو اورتگا

وی موسس شرکت ایندیتکس است! ایندیتکس، یک شرکت خرده‌ فروشی اسپانیایی است که به عنوان بزرگ ترین شرکت در صنعت مد جهان شناخته می‌ شود. این شرکت موسس بیش از صد شرکت نساجی می باشد که عمده فعالیت‌ های آن‌ ها در زمینه طراحی، تولید و توزیع پوشاک و همچنین کالاهای صنعت نساجی متمرکز می‌ باشد. شرکت ایندیتکس بیش از ۵۵۰۰ فروشگاه در سراسر نقاط جهان دارد و شناخته‌ شده‌ ترین برند متعلق به شرکت ایندیتکس، برند ZARA است.

آمانسیو اورتگا
آمانسیو اورتگا

میزان دقیق دارایی‌ های آمانسیو اورتگا، نامشخص است! ولی مجله فوربز در رتبه‌ بندی سال ۲۰۱۲ میلادی در فهرست ثروتمندترین افراد جهان، دارایی‌ های وی را معادل ۳۷،۵ میلیارد دلار دانسته است… در سال ۲۰۱۲ میلادی فهرست میلیاردرهای بلومبرگ، آمانسیو اورتگا را به عنوان دومین شخص ثروتمند جهان معرفی کرد و میزان دارایی‌ های او را ۶۷ میلیارد دلار برآورد کرد!

آمانسیو اورتگا
آمانسیو اورتگا

وی در سال ۲۰۲۱ میلادی با دارایی بالغ بر ۷۴ میلیارد دلار، در رتبه دهم از فهرست ثروتمندترین افراد جهان قرار گرفت! بلندترین ساختمان اسپانیا با ارتفاع ۵۱۵ فوت متعلق به آمانسیو اورتگا است.

آمانسیو
آمانسیو

جالب است بدانید آمانسیو اورتگا هیچ گاه با خبرنگاران مصاحبه نمی کند و تنها تا به حال به سه خبرنگار اجازه مصاحبه داده است!

لینک کوتاه این مطلب: https://ommatpress.ir/?p=4740

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی الفاظ رکیک، ناسزا و تهمت باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

از گذاشتن لینک گروه یا کانال جدا خودداری نمایید.

دکمه بازگشت به بالا