گوناگون

روز جهانی اقیانوس ها در تقویم سال 1401 شمسی چه تاریخی می باشد؟

در این بخش از مطالب پایگاه خبری امت پرس، درباره روز جهانی اقیانوس ها در تقویم سال ۱۴۰۱ شمسی چه تاریخی می باشد؟ مطلبی را برای شما آماده کرده ایم . با ما همراه باشید.

روز جهانی اقیانوس ها در تقویم سال 1401 شمسی چه تاریخی می باشد؟
روز جهانی اقیانوس ها در تقویم سال 1401 شمسی چه تاریخی می باشد؟

تاریخ دقیق روز جهانی اقیانوس ها در تقویم

تاریخ روز جهانی اقیانوس ها در تقویم شمسی برابر است با : روز چهاشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱

تاریخ روز جهانی اقیانوس ها در تقویم قمری برابر است با : روز ۷ ذی القعده ۱۴۴۳

تاریخ روز جهانی اقیانوس ها  در تقویم میلادی برابر است با : روز ۸ ژوئن ۲۰۲۲

روز جهانی اقیانوس ها

66 درصد از جهان پوشیده از پتویی از آبی پر جنب و جوش است، از اعماق آن زمانی که تمام حیات روی زمین به وجود آمد، و همچنان حجم عظیمی از حیات را در خود جای داده است. این پتو اقیانوس های جهان است و به عنوان یکی از محبوب ترین مکان های تعطیلات در جهان عمل می کند و نقشی حیاتی در اقتصاد کشورهای جهان ایفا می کند. سالانه مقادیر انبوهی از محموله‌های آب شور عبور می‌کنند و همچنان به عنوان گذرگاه اصلی تجارت عمل می‌کنند. روز جهانی اقیانوس ها اقیانوس و نقش مهمی که در زندگی ما ایفا می کند را گرامی می دارد.

این زمانی است که حامیان اقیانوس ها روی گفتگو و پایداری تمرکز کنند تا بتوانند تمیز و قابل استفاده بمانند. حیوانات سزاوار مکانی شاد و امن برای پرسه زدن و زندگی بدون نگرانی در مورد هر گونه تخریب یا موانع ساخته شده توسط انسان هستند. حفاظت از اقیانوس ها برای کمک به تضمین خانه ای سالم برای همه مهم است. در این روز، مردم می توانند دور هم جمع شوند تا فضایی برای لذت و قدردانی برای همه ایجاد کنند، صرف نظر از اینکه هر فرد در کجا زندگی می کند.

تاریخچه روز جهانی اقیانوس ها

در سال 2008، سازمان ملل متحد گردآوری و به طور یکسان روز جهانی اقیانوس ها را ایجاد کرد. اولین بار در سال 1992 در ریودوژانیرو در جریان اجلاس زمین پیشنهاد شد. اقیانوس بخش فوق العاده مهمی از تاریخ بشر بوده است و این ویژه با هدف جشن گرفتن ارتباط ما با دریا و افزایش آگاهی در مورد خطرات مختلفی که با آن مواجه است ایجاد شد. نزدیک به 200000 گونه شناسایی شده که در اقیانوس زندگی می کنند وجود دارد، اما تعداد گونه های واقعی که در آنجا زندگی می کنند احتمالا میلیون ها گونه است. ضروری است اطمینان حاصل شود که آنها نگران رفت و آمد آزادانه و لذت بردن از یک خانه سالم و امن برای اقامت نباشند.

حتی با وجود این موضوع، هنوز مشکلاتی در مورد صید بی رویه وجود دارد و یارانه هایی که برای ماهیگیری در کشورهای سراسر جهان داده می شود باعث کاهش گونه های شکاری می شود. این فعالیت ها منجر به تلاش برای احیای صنعت ماهیگیری شده است و این صنعت سالانه 50 میلیارد دلار کمتر به ارمغان می آورد. این فقط یکی از عوامل متعددی است که باید همه ما را وادار کند روز جهانی اقیانوس ها را جشن بگیریم و آگاهی را در مورد همه مسائلی که آبی بزرگمان با آن روبرو هستیم افزایش دهیم.

به دلیل چندین دهه استفاده بیش از حد و افزایش پلاستیک های یکبار مصرف، یک فاجعه جهانی زیست محیطی وجود دارد. نی ها و کیسه های پلاستیکی وارد اقیانوس ها می شوند و باعث خرابی می شوند. روز جهانی اقیانوس ها فرصتی برای قدردانی و قدردانی از تلاش هایی است که علیه آلودگی پلاستیک انجام شده و می شود. دانستن اینکه امروزه 13,000,000 تن پلاستیک در سال به اقیانوس نشت می‌کند روشن‌کننده و ناامیدکننده است که سالانه 100000 حیوان دریایی را از بین می‌برد.

چرا روز جهانی اقیانوس ها را جشن می گیریم؟

یادآوری خوبی برای جلب توجه به این واقعیت است که اقیانوس ها نقش مهمی در زندگی روزمره در سراسر جهان دارند. اقیانوس ها اکثر اکسیژنی را که تنفس می کنیم تامین می کنند، بنابراین بسیاری آنها را ریه های سیاره ما می دانند. هدف توسعه یک جنبش جهانی شهروندان برای مراقبت بهتر از اقیانوس ها است. این فرصتی است برای اطلاع رسانی و آموزش به انسان ها و عموم مردم در مورد اینکه اقدامات ما با اقیانوس چه می کند و چه تاثیری در درازمدت دارد. این نه تنها روزی برای جشن گرفتن زیبایی، ثروت و وعده اقیانوس است، بلکه فرصتی برای درک اینکه آنها بخش مهمی از بیوسفر هستند. آنها منبع مهمی از غذا و دارو هستند و دیگر نمی توان آنها را نادیده گرفت یا با آنها بدرفتاری کرد.

چگونه روز جهانی اقیانوس ها را جشن بگیریم

آن را با بازدید از نزدیکترین اقیانوس برای بازگرداندن ارتباط شخصی با دریا شروع کنید. عمیق نفس بکشید و از زیبایی و آرامشی که اقیانوس در هر روز هفته ارائه می دهد قدردانی کنید. خانواده را به همراه خود دعوت کنید، و زمانی که آنجا هستید، اطلاعاتی در مورد اقیانوس و آنچه مردم واقعاً باید در مورد آن بدانند به همراه داشته باشید تا بازدید از آن برای سال‌های آینده لذت بخش باشد.

یک روز را برای رفتن به اقیانوس برای تمیز کردن و کمک به بازسازی آن انتخاب کنید، نه اینکه به سادگی کنار آن بنشینید. دوستان و خانواده را جمع آوری کنید و زباله هایی را که سواحل و اقیانوس های محلی منطقه را احاطه کرده اند جمع آوری کنید. نه تنها زیباتر به نظر می رسد، بلکه حیات وحش منطقه نیز از این اقدامات سود می برد. از پلاستیک های یکبار مصرف خودداری کنید و در عوض یک ناهار پیک نیک را با ظروف قابل استفاده مجدد بسته بندی کنید تا بعد از اتمام کار سخت از آن لذت ببرید. همچنین ممکن است سازماندهی جمع آوری کمک مالی برای کمک به تلاش های حفظ و بازسازی در ساحل محلی در نظر گرفته شود. با وجود تمام زباله های پلاستیکی که به لطف مسافران بی دقت از سواحل ما خارج می شود، اقیانوس ما مملو از زباله است.

از این به عنوان زمانی برای افزایش دانش و کشف بیشتر موضوع استفاده کنید. کتاب ها و منابع مختلفی برای کمک به افراد در دستیابی به این هدف وجود دارد. ایده دیگر جمع آوری گروهی از مردم و تماشای یک فیلم اقیانوسی در مورد این موضوع است تا به مفهوم کمک به اقیانوس ها آگاهی بخشیده شود.

فعالیت ها و رویدادهای زیادی در روز جهانی اقیانوس ها رخ می دهد. با انتخاب یک یا دو مورد برای شرکت و لذت بردن جشن بگیرید. به جای اینکه به تنهایی به فعالیت‌ها فکر کنید، با پشت سر گذاشتن ایده‌های دیگری که مردم آن منطقه به ذهنشان خطور کرده‌اند، در رویدادهای روز شرکت کنید.

سوالات متداول روز جهانی اقیانوس ها

روز جهانی اقیانوس ها چه زمانی است؟

روز جهانی اقیانوس ها از سال 2009 هر سال در 8 ژوئن با موضوع افتتاحیه اقیانوس های ما، مسئولیت های ما برگزار می شود.

اهمیت روز جهانی اقیانوس ها چیست؟

هدف از این روز توسعه حرکت جهانی شهروندان برای اقیانوس و در عین حال بسیج مردم و افزایش آگاهی است.

موضوع روز جهانی اقیانوس ها چیست؟

هر سال، موضوع روز جهانی اقیانوس‌ها با موضوعات گذشته از جمله اقیانوس‌ها و مردم، اقیانوس‌های سالم-سیاره سالم، اقیانوس‌های ما-آینده ما، و نوآوری برای یک اقیانوس پایدار تغییر می‌کند.

روز جهانی اقیانوس ها را چه کسی آغاز کرد؟

روز جهانی اقیانوس ها برای اولین بار توسط کانادا در سال 1992 در اجلاس زمین در ریو پیشنهاد شد. پس از سالها درخواست، سازمان ملل این روز را رسماً به رسمیت می شناسد.

چگونه به روز جهانی اقیانوس ها کمک کنیم؟

این روز را می توان با مشارکت در آموزش، کاهش ردپای کربن، به حداقل رساندن استفاده از پلاستیک و انتخاب غذاهای دریایی پایدار مشاهده کرد.

لینک کوتاه این مطلب: https://ommatpress.ir/?p=16852

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی الفاظ رکیک، ناسزا و تهمت باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

از گذاشتن لینک گروه یا کانال جدا خودداری نمایید.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا