ویژهگفتگو

آیا ایران در مذاکرات به موفقیت خواهد رسید؟

دیپلمات پیشین براین باور است: با توجه به چنین فضایی که بوجود آماده مذاکرات بی نتیجه می ماند. برای اینکه این گروه بسیار متعصب است و بسیار مصر در عقاید و اقداماتی که انجام میدهد بماند.

فریدون مجلسی تحلیلگر مسائل بین الملل در گفتگو با امت پرس، درباره خروجی دور هفتم مذاکرات وین گفت: شما از یک گروه خاصی در ایران که قدرت را در اختیار دارد سوال می کنید. باید ببینیم طرف مقابل برای رها کردن ایرانیان از شر این تحریم می تواند آن چیزهایی که می خواهد از آن گروه حاکم بگیرد یا خیر. ایران را به دلیل فعالیت های هسته ای، فعالیت های نظامی برون مرزی در منطقه به این دلایل تحریم شد و برجام به خاطر منع ایران از این اقدامات صورت گرفت حالا آقایان می خواهند تحریم ها برداشته شود ولی دستشان برای هر عملی که می خواهند انجام دهند باز باشد آن هم امکان پذیر نیست. اگر تحریم می خواهند برداشته شود باید دست از ماجراجویی های هسته ای و منطقه ای بردارند.

او با اشاره به اینکه مذاکرات بی نتیجه خواهد ماند تصریح کرد: با توجه به چنین فضایی که بوجود آماده مذاکرات بی نتیجه می ماند. برای اینکه این گروه بسیار متعصب است و بسیار مصر در عقاید و اقداماتی که انجام میدهد بماند.

وی در پاسخ به این پرسش اگر مذاکرات خروجی حاصل نشود استراتژی ایران باید چگونه باشد گفت: اگر چنانچه موفق نشود حتما تحریم ها ادامه پیدا می کند و قاعدتا تیم مذاکره کننده باید ادامه دهد تا جایی که بتوانند آزمایش هسته ای خودشان را انجام دهند و دنیا را در برابر امر انجام شده ای قرار دهند و شاید در آن شرایط بتوانند یک معامله ای کنند. ولی با توجه به شرایط حاکم دنیا به ایران اجازه ساخت بمب هسته ایی را نخواهد داد.

مجلسی در خصوص گره کار مذاکرات اظهار کرد: تیمی که برای مذاکره رفتند با مذاکره مخالف هستند و مایل به حل مسئله به صورت مسالمت آمیز نیستند. فکر می کنند اگر جنگ شود پیروز خواهند شد فکر نمی کنند که حتی اگر ضربات بزرگی به همسایگان و به اهداف دیگر وارد کنند ضرباتی هم به ما وارد خواهد شد. به یاد داشته باشیم ضرباتی که به آن ها وارد شود به درد ما نمی خورد ولی ضرباتی که به ما وارد می شود ما را در بن بست و مشکل قرار می دهد.

این دیپلمات سابق تصریح کرد: ایران دو سند کلی به طرفین مذاکره کننده داده است که ما هیچ جزئیاتی از متن آن نداریم. در واقع ایران نه تنها هنوز هیچ برگ گزاره‌ای از متن پیشنهادی جدید منتشر نکرده، بلکه کلیاتی از این پیشنهاد‌ها را هم به افکار عمومی ارائه نداده است؛ تا مشخص شود که ایران از طرفین چه خواسته‌ای داشته است.

امتیاز به این مطلب post

لینک کوتاه این مطلب: https://ommatpress.ir/?p=6577

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی الفاظ رکیک، ناسزا و تهمت باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

از گذاشتن لینک گروه یا کانال جدا خودداری نمایید.

دکمه بازگشت به بالا