جهان اسلام

توافق بین رهبران چارچوب هماهنگی و جریان صدر انجام شد

در این مطلب از پایگاه خبری امت پرس ، توضیحاتی درباره توافق بین رهبران چارچوب هماهنگی و جریان صدر خواهیم داشت! با ما همراه باشید.

«وائل الرکابی» عضو ائتلاف دولت قانون تحت رهبری نوری المالکی جزئیات توافق چارچوب هماهنگی(احزاب شیعه معترض به نتایج انتخابات) و جریان صدر بر سر فراکسیون اکثریت وکابینه دولتی را تشریح کرد.

 الرکابی به خبرگزاری بغدادالیوم گفت: بین چارچوب هماهنگی و جریان صدر بر سر تشکیل فراکسیون اکثریت پارلمانی در جلسه اول مجلس نمایندگان و همچنین انتخاب نخست وزیر و هر آنچه با فرایند سیاسی در ارتباط است، توافق حاصل شد.

وی افزود: درباره مسئله حقوق و مطالبات سخنی به میان نیامد زیرا موضوع طبیعی و شناخته شده ای است که برپایه کرسی ها توزیع خواهد شد.

این عضو ائتلاف دولت قانون خاطرنشان کرد: به احتمال زیاد پیش از موعد برگزاری جلسه اول مجلس نیز جلسه ای بین رهبران چارچوب هماهنگی و جریان صدر نیز برگزار خواهد شد اما هنوز موعد چنین دیداری مشخص نشده است.

الرکابی درباره دیدارهای جریان صدر با دیگر فراکسیون های سیاسی نیز گفت: این جریان پیروز انتخابات است و برای تشکیل دولت تلاش می کند و این حق را دارد که با دیگر نیروهای سیاسی نیز دیدار کند و این طبیعی است.

وی ادامه داد: موضوع مهم در شرایط فعلی، تشکیل دولتی است که به شهروندان عراقی خدمات ارائه کند زیرا دولت آخرین فرصت می باشد و عراقی ها تحمل ناکامی دوباره را ندارند.

منبع : شفقنا

امتیاز به این مطلب post

لینک کوتاه این مطلب: https://ommatpress.ir/?p=8922

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی الفاظ رکیک، ناسزا و تهمت باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

از گذاشتن لینک گروه یا کانال جدا خودداری نمایید.

دکمه بازگشت به بالا