جهان اسلامویژه

آمریکا در حال دسیسه چینی برای تاثیرگذاری در نتایج انتخابات آتی پارلمانی لبنان

Deprecated: تابع wp_make_content_images_responsive از نگارش 5.5.0 منسوخ شده است! به جای آن از wp_filter_content_tags() استفاده نمایید. in /home/baghest1/domains/ommatpress.ir/public_html/wp-includes/functions.php on line 6078

در این مطلب از پایگاه خبری امت پرس درباره موضوع آمریکا در حال دسیسه چینی برای تاثیرگذاری در نتایج انتخابات آتی پارلمانی لبنان خواهیم پرداخت! با ما همراه باشید.

حسن فضل الله عضو برجسته حزب الله در سخنانی فاش کرد که آمریکا در حال دسیسه چینی برای تاثیرگذاری در نتایج انتخابات آتی پارلمانی لبنان و مدیریت این انتخابات برای کاهش مشارکت رای دهندگان با هدف ضربه زدن به مقاومت و سلاح آن است.

 به نقل از پایگاه خبری لبنانی العهد، فضل الله اظهارداشت: آمریکا درصدد برجسته کردن آدرس هایی سیاسی توسط برخی گروه ها و احزاب مورد حمایت آن در لبنان است که هیچ فایده ای برای بهبود اقتصاد لبنان، جلوگیری از فروپاشی ارزش لیر و حل مشکلات برق و بیکاری و یا تبدیل لبنان از کشوری رانتی و مصرف گرا به تولید کننده ندارد.

عضو فراکسیون مقاومت در مجلس لبنان با تاکید به اینکه «آمریکایی ها و دست نشانده های داخلی آن در لبنان مایوس و ناامید خواهند شد» و توطئه فشار آنها بر تداوم بحران اقتصادی و مالی با هدف سرخوردگی حامیان و همپیمانان مقاومت و شرکت نکردن در انتخابات شکست خواهد خورد، خاطرنشان کرد که آمریکایی ها با مداخله آشکار در امور لبنان درصدد هستند تا مقاومت و حامیان در لبنان تضعیف شده و اکثریت خود را در نتیجه کاهش مشارکت کنندگان در پارلمان از دست بدهند.

فضل الله تصریح کرد: آمریکا آشکارا درحال حمایت از بزرگترین طرف های فاسد و گسترش نفوذ آنها در داخل دولت است اما می دانند تنها یاس و ناامیدی بدست خواهند آورد و همانطور که همه توطئه ها و جنگ هایشان در منطقه از افغانستان تا عراق، سوریه و یمن شکست خورده است، توهم هایشان هم در لبنان ناکام خواهد ماند.

عضو برجسته حزب الله تاکید کرد: حزب الله  و متحدان آن درصدد تحکیم و تقویت صفوف خود و عبور از همه تضادها و اختلافاتی است که منجر به تضعیف موقعیت آنها در انتخابات پارلمانی می شود و حتی از این هم فراتر خواهیم رفت و با رویکردی جدید براساس وضعیت فعلی لبنان تلاش خواهیم کرد.

وی درعین حال گفت:  این واقعیت را که گویی یک زلزله مالی و اقتصادی در لبنان رخ داده است، انکار نمی کنیم و می دانیم وضعیت معیشتی مردم بد است و بحران بسیار بزرگ و خطرناکی وجود دارد.

عضو فراکسیون مقاومت افزود: رهبری حزب الله در حال بررسی برنامه ها و سیاست ها و رویکردهای انتخاباتی با اولویت رسیدگی به مشکلات لبنان و مردم و همچنین شبیه سازی مرحله آینده است تا بر اساس آن نامزدهایش را برای انتخابات پارلمانی پیش روی انتخاب کند.

فضل الله همچنین با اشاره به تجربیات سیاسی سالهای طولانی در لبنان و سند سیاسی سال ۲۰۰۹ تاکید کرد که بارزترین نتیجه گیری این است که باید در کشور یک دولت اتحاد ملی تشکیل شود زیرا لبنان دارای طوائف و جریان های سیاسی متنوع است و بنابراین در لبنان چاره ای بجز تفاهم و همکاری همه طرف ها بایکدیگر وجود ندارد.

وی اظهارداشت: این رویکردی است که ما دنبال می کنیم و حتی در پارلمان که اکثریت کرسی ها را در اختیار داریم همواره بر تشکیل دولت های وحدت ملی اصرار داشته ایم زیرا ساختار طائفه ای لبنان مستلزم مشارکت ملی بین گروه های مختلف آن است.

منبع:ایرنا

لینک کوتاه این مطلب: https://ommatpress.ir/?p=1669

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی الفاظ رکیک، ناسزا و تهمت باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

از گذاشتن لینک گروه یا کانال جدا خودداری نمایید.

Pagespeed Optimization by Lighthouse.