سلامت و طب سنتی

سویه امیکرون در اروپا شیوع پیدا کرده است

Deprecated: تابع wp_make_content_images_responsive از نگارش 5.5.0 منسوخ شده است! به جای آن از wp_filter_content_tags() استفاده نمایید. in /home/baghest1/domains/ommatpress.ir/public_html/wp-includes/functions.php on line 6078

در این مطلب از پایگاه خبری امت پرس ، توضیحاتی درباره سویه امیکرون در اروپا شیوع پیدا کرده است خواهیم داشت! با ما همراه باشید.

رئیس منطقه اروپای سازمان جهانی بهداشت به کشورهای این منطقه هشدار دارد که آماده «اوج‌گیری عمده» موارد کووید-۱۹ با انتشار اُمیکرون باشند و استفاده گسترده از دوزهای یادآور واکسن‌ها را برای حفاظت توصیه کرد.

به نقل از رویترز هانس کلوگ، رئیس منطقه اروپای سازمان جهانی بهداشت در یک کنفرانس خبری در وین گفت  سویه‌ی اُمیکرون از هنگام شناسایی‌اش در اواخر ماه نوامبر (اوائل آذر) به دست کم ۲۸ کشور از ۵۳ کشور در منطقه اروپایی سازمان جهانی بهداشت رسیده و از هم اکنون به سویه‌ی غالب در چندین کشور از جمله دانمارک، پرتغال و انگلیس بدل شده است.

منطقه اروپای سازمان جهانی بهداشت شامل روسیه و سایر جمهوری اتحاد شوروی سابق و نیز ترکیه می‌شود.

داده‌های سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد که این منطقه در هفته‌های اخیر بالاترین شمار موارد کووید-۱۹ به نسبت به اندازه جمعیت را در مقایسه با سایر مناطق جهان داشته است. مقامات سازمان جهانی بهداشت حتی پیش از این شیوع سویه‌ی اًمیکرون درباره وقوع ۷۰۰۰۰۰ مرگ ناشی از کرونا هشدار داده بودند.

گرچه مقر مرکزی سازمان جهانی بهداشت در ژنو توصیه کرده است دوزهای واکسن یادآور برای آسیب‌پذیرترین افراد نگه‌داشته شود، کلوگ بر تزریق دوزهای یادآور واکسن تاکید کرد.

او گفت:‌ «تزریق دوز یادآور مهمترین شیوه منفرد دفاعی در مقابل اُمیکرون است.»

کلوگ گفت تا به حال، ۸۹ درصد موارد اولیه اُمیکرون در اروپا با علائم شایع کووید-۱۹ یعنی سرفه، گلودرد و تب همراه بوده‌اند. او افزود اغلب موارد گزارش‌شده عفونت اُمیکرون در اروپا در دهه‌های ۲۰ و ۳۰ زندگی‌شان بوده‌اند و این سویه در ابتدا در شهرها در گردهمایی اجتماعی و محل‌های کار انتشار یافته است.

او گفت: «حجم کلی عفونت‌های جدید کووید-۱۹ ممکن است به شمار بیشتر بستری شدن و اختلال گسترده نظام‌های بهداشتی و سایر سرویس‌های ضروری منجر شود.»

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که سویه‌ی اُمیکرون سریع‌تر از سویه دلتا در حال انتشار است و باعث عفونت در افرادی که قبلا واکسینه شده‌اند یا از کرونا بهبود یافته‌اند، هم می‌شود.

 مقامات سازمان جهانی بهداشت می‌گویند «غیرمعقولانه» است که بر اساس شواهد اولیه نتیجه‌گیری کنیم که سویه‌ی اُمیکرون بیماری خفیف‌تری نسبت به سویه‌های پیشین ایجاد می‌کند.

منبع : همشهری

لینک کوتاه این مطلب: https://ommatpress.ir/?p=7660

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی الفاظ رکیک، ناسزا و تهمت باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

از گذاشتن لینک گروه یا کانال جدا خودداری نمایید.

Pagespeed Optimization by Lighthouse.